Ontbijt dreumes 1 jaar

Hallo,

Mijn dochter van bijna 1 (zaterdag! ) wordt elke ochtend om ± 5.30 wakker en ze krijgt dan een papfles waarna ze meestal tot ± 7.00 uur slaapt. Mijn vriend staat elke ochtend op dit vroege tijdstip op, waarschijnlijk heeft ze hier haar ritme van opgepikt…

Ik denk dat ze misschien niet genoeg heeft aan die papfles, want die krijgt ze heel vroeg en de ochtend is dan nog lang. Ze heeft altijd enorme trek als ik de fruithap om 8.30 uur geef/

Ik overweeg om haar ook een boterham te geven als ik haar heb aangekleed. Of zou dat teveel van het goed zijn?

Wie heeft hetzelfde, of wie heeft er tips?

groetjes
Iris

fruit hap om 8.30 kunje dan niet beter een boterham gerven

en dan later de fruithap

Hoi,

Janniek, net 1 jaar, is ook wel eens om 5.30/6.00 uur wakker, maar wij halen haar pas om 7.00 uur uit bed. Daarna krijgt ze een flesje warme melk met een volkorenboterham, soms ook nog wel pap erbij. Janniek is ook erg hongerig. Om 9.30 uur eet ze een banaan en eet ze een ontbijtkoekje. Tussen de middag eet ze soms wel twee boterhammen. Waarschijnlijk zit ze in de ‘wolventijd’ er komen ook wel weer perioden dat ze minder eten.

Een goed ontbijt is de basis voor de hele dag!

Groetjes,

jantje

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik mijn dochter inderdaad bovenop de papfles maar eens een boterham ga geven om 8.30 uur, en de fruithap wat later. Bij ons is het zo dat ze echt elke dag zo rond 5.30-6.00 uur wakker wordt, ook in het weekend. Dat ritme zit er zó ingebakken…

Enne ja onze dochter vreet ook de oren van haar kop… 2 boterhammen bij de lunch, flinke avondhap met bak yoghurt en een papflesje voor het slapen gaan. We bouwen dit nu af naar een flesje melk. Waar laat ze het allemaal in dat kleine lichaampje…

Jantje, jij schrijft dat je een volkorenboterham geeft. Mag dat dan al? Ik dacht dan alleen lichtbruin nog mocht. Volkoren vult natuurlijk ook een stuk beter.

groeten,
Iris

Hoi Iris,

Janniek eet al volkorenbrood (stevig volkoren zelfs) vanaf 8 maanden. Ze verdraagt het prima, heeft goede ontlasting en verder geen buikklachten. Ze lust zelfs geen lichtbruin of wit brood (vindt ze volgens mij te klef).
Ze mogen vanaf 8 maanden al wel volkoren, mits er geen grote pitten in zitten.

Vanaf 1 jaar mogen ze in principe alles eten (let nog wel op het zoutgehalte).

Groetjes,

jantje

quote:
Hoi Iris,

Janniek eet al volkorenbrood (stevig volkoren zelfs) vanaf 8 maanden. Ze verdraagt het prima, heeft goede ontlasting en verder geen buikklachten. Ze lust zelfs geen lichtbruin of wit brood (vindt ze volgens mij te klef).
Ze mogen vanaf 8 maanden al wel volkoren, mits er geen grote pitten in zitten.

Vanaf 1 jaar mogen ze in principe alles eten (let nog wel op het zoutgehalte).

Groetjes,

jantje

Inderdaad.
Hylke heeft eigenlijk nooit anders gekregen dan volkorenbrood.

M.