Hey mamaS,
Welkom op de site!
Ben zelf ervaren met inbakeren aangezien mijn zoontje Dani ook ingebakerd is geweest. Aangezien hij best een druk mannetje is heeft het inbakeren bij hem heel goed geholpen (samen met rust en regelmaat!).
Ik kan je uit ervaring vertellen dan inbakeren eigenlijk vanzelf komt. Ik bedoel niet dat het altijd even makkelijk is hoor, maar ineens is je kindje er aan toe en dan gaat het ook goed.
Je mag een kindje inbakeren tot ongeveer 6 maanden, dus wat dat betreft heb je nog wel even. Mijn zoontje was ongeveer 7 maanden toen hij volledig zonder doeken sliep. Wij gebruikte de pacco doeken…echt super, ben daar erg tevreden over.
Ik ben een paar keer begonnen met uitbakeren (de eerste keren cold turkey na de inentingen, omdat hij dan toch niet ingebakerd mocht zijn). Steeds ging het even goed en na een paar dagen merkte ik aan mijn zoontje dat hij weer steeds onrustiger werd en weer korter sliep. Dus gewoon weer volledig gaan inbakeren. Uiteindelijk heb ik het toch stap voor stap gedaan.
Toen Dani nog 3 keer overdag sliep, ben ik op een gegeven moment zijn middagslaap begonnen. Tijdens dat slaapje liet ik hem met 1 armpje los slapen. Toen dat goed ging heb ik er nog een slaapje bij gepakt (het slaapje van rond 17.00/18.00). Na een paar weken ook slaapjes in slaapzak geprobeerd. Maar altijd zeker de nacht en 1 slaa[je overdag in de doeken. Totdat het in de slaapzak heel goed ging en uiteindelijk zijn alle slaapjes overdag in slaapzak gegaan en de nacht nog in de doeken. Toen ook de nacht geprobeerd en dat ging ook goed.
Toen ik eraan begon zag ik er heel erg tegen op en heb ook regelmatig mama’s op het forum gevraagd wat te doen. Als ik er nu achteraf op terug kijk, ging het uiteindelijk best vanzelf, maar je kindje moet er wel aan toe zijn. zie je weer oud gedrag terugkomen, dan is hij er nog niet aan toe.
Hoop dat je hier iets aan hebt, en als je vragen hebt of ergens mee zit. Stel je vraag gerust hier. Er zijn nog meer ervaren (inbaker) moeders op dit forum!
Succes