Onstoken oogje

Halo allemaal,

Mijn zoontje van 4 maanden heeft sinds gisteren een rood oogje. Het traant en er komt gelige afscheiding uit dus is het ontstoken. Ik ben het schoon aan het maken met afgekookt water en een steriel gaasje. Het kan tot een week duren voor het weg is en als het erger wordt moet ik naar de huisarts. Maar heeft iemand van julie nog een tip. Hij heeft er best wel last van.

groetjes bianca

groetjes bianca en luca

Gewijzigd door - mamabibi op 28 Nov 2007 14:21:20

de kleine van een vriendin van me heeft het ook gehad. Precies zoals je omschrijft.
Zij kreeg als advies. Het oogje schoon te maken met een druppel moedermelk.
En het klinkt misschien gek maar het heeft geholpen!!!

Misschien te proberen.

Groetjes Gytha

hoi Gytha,

Dank je wel voor je snelle reactie. Had dat idd ook gelezen, maar ik geef geen borstvoeding. Dus dat kan ik helaas niet doen. Heb je misschien nog een andere tip.

groetjes bianca en luca

nee maar mijn vriendin gaf ook geen bv maar had het van iemand anders genomen hahah!!! Misschien ken je iemand die bv geeft???

groetjes gytha

Nee ken helaas niemand de bv geeft.

groetjes bianca en luca

oogje schoonmaken met een doekje met gekookt water , maar nu weet ik het niet meer of het nou naar de neus toe of van neus af richting was.

en kijk uit het is superbesmettelijk dus was je handen voor en na die tijd goed anders neem je het zo over

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Naar de neus toe is het. Zo loopt het traanvocht ook en zo wordt oogvuil via de neusholte afgevoerd.

Ik vond overigens dat wrijven met gekookt afgekoeld water nooit afdoende helpen. Zodra ze wat ouder waren en het was na een weekje gekookt water nog niet over dan belde ik de dokter voor een oogzalfje. Waren ze er met 2 dagen vanaf.

Heb zelf regelmatig ontstoken ogen gehad in het verleden en daar word je niet blij van, dus ik vond het zo zielig om die kleintjes daar onnodig lang mee te laten tobben.

Groetekes, Sje