Ons meisje wordt ineens heel vaak wakker

Wie weet raad???!!
Mijn dochter van 8,5 maanden heeft altijd een beetje moeite gehad met inslapen 's avonds. Lag uren te spoken/huilen/krijsen in haar bed en daar zijn door mij en anderen al meerdere topics aan versleten. Dat hoofdstuk was bij ons gelukkig afgesloten en het slapen ging prima! Sinds haar laatste middagdutje van 16.00 eraf is valt ze rond 19.0/19.30 haast meteen in slaap tot de volgende morgen 7.00/7.30 helemaal super dus. Dit is al een paar weken zo goed gegaan nu. Tot nu sinds een dag of 3 geleden. Wat ze nu weer doet is steeds wakker worden, zowel overdag als s nachts. S nachts is het snel verholpen, ik geef haar snel haar tutje in de mond ( al heb ik het idee dat ze niet daarvoor wakker wordt, want kwijt is ze hem niet,ligt gewoon naast haar) en een sssst en aai over haar bol en dan slaapt ze weer verder. Aangezien dit een keer of 3 gebeurt snachts is het wel vermoeiend voor mama na 3 nachten! Overdag is ze nu, na 3 dagen maar amper slapen, dood en dood op. Heeft haast kringen onder haar ogen van de slaap, maar toch niet langer dan 40 minuten willen slapen, dan is ze weer klaar wakker. Ook dit begon een dag of 3 geleden. Normaal sliep ze overdag van 10.00 tot 11.00/11.30 en dan van 14.00 tot ongeveer 16.00. Nu dus steeds hazeslaapjes van max 40 minuten en dan weer wakker. laten liggen heeft geen nut, is doodmoe, maar klaarwakker. Haar 8 maanden sprong heeft ze naar mijn idee al gehad. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Haar schema is normaal gesproken als volgt:

7.00/730 fles 200cc
9.30 fruit
10.00tot11.00/11.30 slapen
12.30 boterham +fles 120/4
13.30/14.00 tot 16.00 slapen
16.30 groente + half toetje
19.00/19.15 fles 200 cc
19.30 naar bed

nu slaapt ze dus s ochtends maar max 40 min en smiddags ook maar max 40 minuten. s nachts wordt ze minstens 3x wakker. wat is er toch aan de hand???

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 08 Aug 2010 14:49:26

Ah, een ineens-topic!!! Sprongentijd tussen week 33,5 en week 37,5!!! Dat kan haar veranderde slaapritme verklaren. Zie het oei-ik-groei-boek! Kan goed het restant zijn van de sprong die ze gehad lijkt te hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Aug 2010 14:20:29

heb me laten vertellen dat de 8-maanden sprong heel hefitg is…hier hetzelfde gelukkig niet snachts en overdag slaapt hij nog steeds prima maar na laatste fles gaat het mis! word dan 3x wakker om de uur en we krijgen hem met moeite in slaap meestal door water aan te bieden maar soms wordt het zo erg dat we om 23.00 uur nog bezig zijn en dan ben ik het helemaal zat en geef ik hem nog fles melk en dan slaapt hij pas door…het is nou al een week zo en verschonen lukt al niet meer hij huilt al als je uit zicht bent en gisteren toen we terugkwamen van opa en oma wilde hij gewoon niet slapen! van 18.30 tot 24.00 uur bezig geweest! gelukkig heeft hij vanmorgen van 8.45 tot 12.00 uur geslapen doet hij normaal nooit zo hebben wij kunnen bijtanken! goed we weten dat het door de sprong komt dus als je dat weet dan gaat het ook makkelijker en heb je er ook vrede mee…dat helpt het beste trouwens. we weten dat het over een week over gaat dus dat geeft moed.

Lilypie First Birthday tickers

ja, ik heb er van de week ook een topic over geplaats. Hier precies hetzelfde verhaal! 3x in de nacht wakker en overdag ook nauwelijks slapen. Wij hebben ook weer even het derde slaapje ingevoerd, omdat ze tegen het einde van de middag doodop is. Vannacht heeft het goed gegaan, ze is maar 1x wakker geweest! Bij ons is het nu ook nog zo dat ze daarnaast ineens de flessen weigert! heel vervelend! Zijn geloof ik ook al meerdere topics over geweest. moet deze eens lezen. Het onrustig slapen en het niet drinken zal er dan wel allemaal bijhoren.! (denk ik)

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier drinkt ze haar flessen gelukkig nog wel leeg, maar weigert ze ieder ander vocht. Hier ook al een topic over geplaatst deze week. Misschien dat dit er dan idd toch ook mee te maken heeft. Misschien is ze dus nog lang niet over de 8 maanden sprong heen zoals ik eerder dacht en zitten we er nog midden in. Phoe… wat een sprong dan zeg. Van mij mag ie snel over zijn!!!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier volgens mij ook, maar kan ook liggen aan dat hij een paar dagen niet lekker was. Gisteren bleef hij ook moe dus ik dacht dan maar de fles wat vroeger. Maar hij dronk maar 100 ml. In bed werd het niks dus nog maar even op. Toen maar fles gemaakt met wat hij nog moest drinken, maar daar wilde hij ook niks van hebben. Maar om 00.00 werd hij wakker van de honger (denk ik). Dus maar weer 150 ml gegeven en in bed. Maar hij bleef maar huilen.
Vanmiddag in bed gelegd ook niet slapen. Om 14.00 weer geprobeerd en toen wel, maar maar 40 minuten. Hij was nog doodop maar bleef maar huilen, dus toen ben ik met hem gaan liggen en heeft hij nog 2 uur geslapen!!
Nu ligt hij gelukkig wel al in bed en slaapt (vooralsnog…)

Maar ik zag dat het bij ons ook bijna sprongentijd is en hij is iedere keer wat vroeger ermee. Hopelijk duurt deze niet zolang als de vorige…

Succes allemaal

22-12-2009 colin geboren