Ons dochtertje wil zelf op de pot plassen

Apetrots zijn we op ons dochtertje (2 jr en 4 mnd) … gisteren zei ze; “mamma potje plassen”. En ja hoor, daar kwam een plas. Uit het niets begint ze erover en doet ze een plasje … super blij zijn we dan.

Hou zou ik dit verder kunnen stimuleren?

Ik heb nu een A4-tje met stickertje laten plakken, haar uitgelegd dat ze bij elke plas een sticker mag uitzoeken en op plakken. Is het velletje vol dan krijgt ze een klein kadootje.

Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan, ze is weliswaar nog niet zindelijk maar het begin is er.

Groetjes Esther

Ik denk dat je helemaal niet verder hoeft te stimuleren, gaat toch prima zo!

Je zou misschien wel bijv. voordat ze gaat slapen nog eens kunnen vragen of ze een plasje moet doen, maar verder denk ik het lekker aan haar overlaten.

Ik zit ook een beetje met dat dilemma.
Seth vindt het heel erg interessant om op de wc te gaan, en heeft de afgelopen week al elke dag op het potje gepoept en geplast.
Hij geeft het niet zelf aan, maar vindt het wel heel interessant.

Nu hebben we ervoor gekozen om hem 4x per dag op de wc te zetten.
Bij het aankleden
bij het omkleden voor het slapen
na het slaapje
voor hij naar bed gaat 's avonds

Dit gaan we nu een tijdje volhouden, en dan kijken we wel weer verder.
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

nee hoor! jullie doen het prima zo! maar… misschien snapt ze nog niet helemaal hoe stickers belonen werkt. in dat geval zou je een doosje krentjes kunnen geven. dat is op die leeftijd NOG leuker.
en dan niet bij elk klein druppeltje he. gewoon: een doosje per dag, bij het eerste plasje. dan sticker je de rest van de plasjes gewoon op het blaadje.
wij hebben een peuterplasboekje bij prenatal gekocht daar is een weg uitgestippelt met rondjes en daar kun je dan de stickers (achter in het boekje) op plakken werkt in feite hetzelfde. super hoor van jullie kleine grote meid!

Wat een leuk idee zo’n peuterplasboekje

Zal er eens voor gaan kijken bij de Prenatal, bedankt!

Groetjes Esther

geen dank! ik heb hem overigens besteld.

ik heb gelijk gekeken maar in de webshop verkopen ze hem niet meer
misschien even op google intikken:

Peuter plasboekje ik weet zeker dat ze hem ook wel elders hebben en anders misschien toch in 1 van de fillialen!

http://www.amoriforkids.nl kun je het boekje bestellen

Ze op ook kalenders !!! Groetjes Esther