Ons dochtertje drinkt teveel

Ons dochtertje drinkt teveel en heeft hier door een waterachtige ontlasting, al een lange tijd. Ik wil hier nu drastisch een verandering in brengen want ik denk dat het komt door de hoeveelheid vocht in tegenstelling tot wat ze eet. Dat is veel minder. Ze is gezond en ziet er goed uit alleen is het een zuiplapje.

Hoeveel zal ik haar geven op 1 dag? En hoeveel mag je een kind geven op deze leeftijd? Heeft het nut om haar vaker kleinere beetjes te geven? En dan gewoon in een beker? Een rietjesbeker slurps ze zo leeg nl … is lekker makkelijk !!

Nu drinkt ze zo 800 cc weg alleen 's-ochtends … Aan anderhalve liter per dag komt ze wel.

Groetjes Esther

Op de site van het voedingscentrum staan goede richtlijnen die je kunt volgen qua drinken. Volgens mij mag een kind vanaf 1 jaar zo’n 750 ml per dag drinken.

Ik weet ook dat het beter is om je kind beter 4 volle bekers 4 x op een dag te geven dan 8 x een halve beker.

Hier ook een zuiplap, maar daarbij geen waterachtige ontlasting…

Luka drinkt 's ochtends zo’n 700 ml en dan 's middags ook nog 400-500 ml.
Hij komt dus ook op 1,5 liter op een dag. Maar zijn ontlasting is normaal.

Wat geef je haar te drinken?
Ik weet dat kinderen van veel suiker dunne ontlasting kunnen krijgen, en ook van teveel melk.
Luka krijgt daarom nu maar 2 bekers melk/ yoki, en verder wat diksap met veel water. Hij krijgt dus niet zoveel suiker binnen.

Lilypie First Birthday tickers

@marmama … Fabienne krijgt 1 beker melk per dag met een scheutje roosvicee anders drinkt ze het niet. Meer kan ze niet verdragen ivm haar ontlasting.

Ze krijgt alleen roosvicee/water en niet te zoet. Andere sapjes werken averechts … het is wat hier met die poeperij maar ben er al een jaar mee bezig en vorig jaar had ik rond deze tijd 13 poepbroeken, lees waterige, op een dag! Nu zijn het er 1-2 soms 3 per dag.

Overstappen op soya lost niets op vandaar die ene beker, puur en alleen voor voldoende calcium.

De onze slurpte ook ontzettend veel bekers leeg toen hij nog uit zijn rietjesbeker dronk. Water/diksap, het maakte niet uit. Wij zijn met z’n tweede overgestapt op een normale beker en hij dronk daardoor stukken minder, maar wel voldoende. Hij wilde eerst absoluut niet uit een gewone beker drinken, maar na twee dagen gaf hij zich over en wilde hij zelfs geen rietjesbeker meer want die was in zijn ogen toen voor baby’s

Hier is de ontlasting ook compacter geworden nadat hij minder is gaan drinken. Dus misschien is het een idee om de rietjesbeker langzaamaan te vervangen door de gewone beker. Gezien haar leeftijd zou ze het moeten kunnen Wij zijn begonnen met bodempjes en steeds als dat bodempje op was, kreeg hij er weer wat in. Toen dit goed ging, kreeg hij halve bekers enzo. En tijdens een drinkmoment (gezellig aan tafel) kreeg hij soms wel twee halve bekers maar daarna was het ook genoeg voor hem.

Succes!

Hier ook zo’n zuiplapje. 1,5 tot 2 liter per dag is voor haar normaal.
Ze heeft niet echt waterige ontlasting zoals jij omschrijft. Maar echt nog een beetje dat brijachtige, zoals bij baby’s.

Hier drinkt ze idd ook veel meer als ik haar tuitbekers geef. Als ze alleen gewone bekertjes krijgt drinkt ze ongeveer 1 liter… maar een tuitbeker is soms toch nog wel heeeeeel makkelijk zeker als we weg zijn, of in de auto (dan moet ze altijd wat drinken hebben anders drama).

Dus als je haar minder wil laten drinken zou ik zeker proberen de rietjesbeker af te schaffen!!!

Vanmiddag een beker gegeven en ze drinkt hier prima uit, geen rietje. Merk nu al dat ze niet zoveel drinkt als uit zo’n lekkere rietjesbeker !!

Super! Nu volhouden want ook voor mama is een rietjesbeker natuurlijk wel makkelijk
Ben benieuwd of dit invloed zal hebben op haar ontlasting!

Onze jongste had hier ook last van en de huisarts gaf toen als advies om zo weinig mogelijk suikers te geven en meer vette producten. Dus volle melk en yoghurt en margarine i.p.v. halvarine.
We gaven al weinig suiker maar ook weinig vetten. Toen we meer vetten gingen geven ging het steeds wat beter.

Jee Fabienne, geef de helft van wat jij drinkt aan Senne! Daar maak je mij als mama heel blij mee… Senne heeft in totaal 1 beker drinken op vandaag…

Ik kan je dus geen tips geven, sorry…

Groetjes van Sascha en Senne