Zoals jullie weten hadden we onze hond Maxi al een hele tijd.
Toen hebben we een tijdje geprobeerd om Beau (engelse cockerspaniel) die eigenlijk van mij was maar die bij mijn ouders verbleef ook hier te houden omdat het met mijn moeders gezondheid niet goed ging toen en zij de zorg van een hond er niet bij kon hebben.
Helaas lukte het toen niet hier met Beau er ook nog bij dus moesten we noodgedwongen een ander baasje zoeken.
Allereerst wil ik toch wel mededelen dat het met Beau heel goed gaat, alleen met zijn baasje wat minder. Het gaat namelijk met haar gezondheid heel erg slecht, en ik weet niet hoe of wat maar ik hoop haar binnenkort te spreken, natuurlijk voor haar maar ik wil ook graag weten of er opvang voor Beau is.
Ik mis hem nog iedere dag.
Vandaag is ook onze eigen hond Maxi weggegaan. Terug naar haar oude baasje.
Zij kon toen (wegens priveomstandigheden) geen hond in huis hebben en ze was er kapot van toen ze haar weg moest doen.
Nu is ze dus terug naar haar. ze is 'n uur geleden opgehaald.
De reden hiervan is, omdat ze (in haar drukke speelsigheid) Rico bijna in zijn gezichtje had gebeten.
Ze bedoeld het niet fout maar sindsdien moesten we die 2 telkens apart zetten.
dit was gewoonweg geen leven voor onze maxi… pas als rico naar bed ging zowel in de middag als in de avond, dan pas kon Maxi bij ons liggen, of als Rico in zijn eetstoel zat zodat ik zeker wist dat er niks mis kon gaan.
Ik zag aan haar dat ze niet gelukkig was op deze manier, en haar oude baasje kwam nog heel vaak langs dus vonden we dit de beste oplossing.
Ik heb ook altijd gezegt: dit is niet mijn hond maar die van Rijco,
tuurlijk ben je van het beestje gaan houden, maar ik riep heel hard dat ik het niet erg vond als ze wegging.
Nu ze weg is ben ik eigenlijk toch best wel een beetje verdrietig.
stom he… maargoed dit is het beste zo.
Als wij op den duur een eengezinswoning krijgen en rico is ietsje ouder willen we wel weer een hond maar dan een reu, en ook als pup, zodat we haar zelf kunnen trainen ook met behulp van een puppiecursus. maar daar wil ik eigenlijk ook nog niet aan denken.
2 hondjes in korte tijd kwijt is niet tof.
zeker mijn 1ste hond… die zie ik vast nooit meer ze wonen heel ver van me vandaan dus ik kan niet wanneer ik hem wil zien er even heen gaan, ook omdat ik natuurlijk geen rijbewijs heb maar zelfs dan nog het is niet zo dat het om de hoek is ofzo.
pff
nou ben blij dat ik het even kwijt ben. of niet eigenlijk want de brok in mijn keel zit er nog steeds.