Onrustige baby

Ik ben moeder van een 10 weken oude baby en loop tegen het volgende aan:

's Avonds krijgt hij om 22.30 uur zijn laatste voeding. Hij gaat meteen lekker slapen of tenminste hij ligt rustig in zijn bed. Rond de klok van 07.00 uur maken we hem wakker, of hij is soms al rustig wakker voor de 1e fles. Rond 8.00 - 8.30 uur leggen we hem weer in bed en gaat hij ook slapen. Alleen duurt dit niet lang. Vaak is hij rond 9 uur weer wakker en dan ook klaar wakker. Ik praat of speel nog even met hem en leg hem tegen tienen weer in zijn bed. Hij slaapt wederom een kort uurtje voordat hij dan weer de volgende fles krijgt. Hij krijgt Friso Comfort voeding om de 4 uur. Tegen 12 uur gaat hij weer een uurtje slapen.
Kortom overdag is hij eigenlijk heel veel wakker en slaapt hij weinig tot niets. Hij kan zichzelf heel kort vermaken en daarna begint meneer wat onrustig en huilerig te worden.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me?

Over 2 weken ‘moet’ ik weer richting het werk en vindt het verschrikkelijk dat hij nog zo onrustig is en hem zo straks moet achterlaten op het KDV.

Groetjes Jol

Ow ja, hij krijgt over 24 uur gekeken 4 flessen van 160 cc (5 schepjes) en 1 van 190 cc (6 flesjes) na de fles (behalve 's ochtends) is hij wat huilerig, kan de voeding er iets mee te maken hebben? Hij weegt (voor het laatst gewogen op 01-04: 5380 gram, hij zal nu zwaarder zijn)

Groetjes Jol

Ten eerste: wat heerlijk dat hij 's nachts geen voeding meer wil. Prijs je gelukkig, haha!

Ten tweede: is friso comfort hetzelfde als hypo-allergeen van bv. Nutrilon? Want dat laatste is lichter verteerbaar en daardoor kunnen ze dus minder lang een vol gevoel hebben dan met de standaard voeding. Ik persoonlijk vind dat hij niet te weinig voeding krijgt, maar ik ken jouw kindje natuurlijk niet en dat is maar een mening vanaf papier zeg maar.

Zo te lezen is het vooral een gebrek aan een goed slaapritme waardoor hij wat jengelig wordt. Dat ritme komt vanzelf als je het hem laat aangeven. Het ene kindje is nu eenmaal een wakkerder kindje dan het andere. Mijn zoon Erik sliep (zeker in het begin) ook weinig. Dat gaat nu stukken beter.

Laat je je zoontje beneden slapen of op z’n eigen kamertje? In het licht of donker? Wel of geen muziekje? Misschien gewoon even wat uitproberen daarin. Bij de eerste moeheidssignalen inderdaad in bed doen en hem daarin volgen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij ons ging het precies hetzelfde. 's nachts sliep onze dochter erg snel door. Overdag heeft onze dochter nog nooit echt lang achter elkaar geslapen. Meestal 45 minuten en dan was ze alweer wakker. Gelukkig kan ze zich wel goed vermaken als ze wakker is. Je komt hierdoor zelf alleen bijna nergens aan toe. Iedereen zei dat het wel vanzelf komt. Nu is ze bijna 7 maanden en nog steeds slaapt ze erg kort meestal 45 minuten en dan is ze weer klaar wakker. Je kunt er niet aan doen, dus zal me er maar niet te druk om maken. Als hij moe is lekker naar bed brengen en dan maar vaker dan andere kindjes die wel lang slapen overdag.
Zelf ging ik vaak na het middagslaapje (welke dus ook 45 minuten duurt) lekker wandelen naar de supermarkt, vaak viel ze dan weer in slaap en in de kinderwagen sliep ze wel langer, zo kwam ze toch nog aan haar rust toe.

@ Lianne, ik zit op dit moment met hetzelfde met mijn zoontje. Hij sliep tot voorheen altijd erg goed overdag (meestal wel 2 uur per slaapje) En sinds kort slaapt hij meestal maar 45 minuten tot 1 uur per keer. Vind dat toch wel erg weinig. Ik moet wel zeggen dat hij voorheen overdag in een bakerdoek sliep en sinds kort in een slaapzakje. Dit wil ik wel zo houden, omdat hij van die doeken af moet. Maar als hij eenmaal wakker is er eruit wil (en dat laat hij duidelijk merken door hard te gaan huilen) kan ik niets anders door hem toch maar uit bed te halen…ik ga dan ook af en toe maar met hem wandelen en als hij dan echt moe is gaat hij wel slapen. Ik weet anders ook niet wat ik kan doen om hem beter te laten slapen. 's nachts slaapt hij trouwens bijna altijd erg goed.

Saro, je kan er niks aan doen, dus maak me er nu ook niet meer druk om. Alleen kom je zo weinig aan andere dingen toe. Mijn dochter huilt niet als ze wakker is, maar begint lekker hard te kletsen. Ik laat haar dan even liggen en heeeeeel soms valt ze wel weer eens in slaap maar meestal blijft ze gewoon wakker. Moet wel zeggen dat ze sinds 2 weken wel wat langer slaapt. Nu soms 5 kwartier. Hopelijk blijft ze dit doen, want hoe langer ze slaapt hoe langer ze gezellig wakker is. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed!! en dat is toch super!!! Heb liever dat ze 's nachts goed slaapt en overdag minder dan andersom.

tuurlijk daar heb je gelijk in hoor. Het is super dat die nachten goed gaan, maar die dagen zijn nu af en toe zo vermoeiend…zeker omdat hij zich zelf op dit moment maar kort kan vermaken en eigenlijk de hele dag aandacht wil, maar goed de situatie is nu zo, dus we moeten er maar het beste van maken.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Het voelt af en toe slopend, ook al slaapt hij 's nachts goed. Hij is gewoon niet tevreden en het gevaar is dat je dan de hele dag met hem op de arm loopt. Nou doe ik dit graag met alle liefde, maar dit is denk ik niet de bedoeling.

Net als Lianne heb ik liever dat hij 's nachts goed doorslaapt. Verder groeit Sam goed en ziet er gezond uit, dus heel druk maak ik me er niet om. Vind het alleen erg vreemd dat hij niet tevreden is.

Erg lastig allemaal. Sam wordt vaak binnen het uur / anderhalf uur wakker wanneer hij toch weer in slaap gevallen is. Het lijkt erop alsof hij dan klaar wakker is, ondanks dat hij af en toe gaapt. Hij ligt dan ook niet rustig in zijn bed, maar begint te jengelen. Als je hem oppakt is het goed.

Ik leg hem wel consequent in zijn eigen bed als het slaaptijd is. Geen muziek en doe de gordijnen dicht. Mriek ik weet niet of dit dezelfde voeding is als hypo-allergeen. Sam heeft deze voeding voorgeschreven gekregen omdat hij problemen heeft met de ontlasting. Van het CB heeft hij de hoeveelheden voorgeschreven gekregen. Sinds afgelopen vrijdag geven we hem de grote fles erbij.

Ik weet dat ik niet alles moet gaan begrijpen van een baby omdat het een baby is (tenminste dit krijg ik elke keer te horen), maar een baby hoort toch ook tevreden te zijn en zichzelf te kunnen vermaken?

hoi

Ik persoonlijk vind 4 flessen erg weinig… Emma heeft nog heel lang op 5 gezeten. Maar goed als het CB het zegt… ( moet je het ook niet zomaar voor lief nemen hoor!! Zie andere topics over CB)
Emma slipe ook altijd erg kort op de dag en 's nachts goed. Op een gegeven moment ( rond de 3 maanden) zijn we begonnen met haar om vaste tijden op bed te leggen zodat ze daaraan kon wennen. Het duurde een paar dagen toen was ze eraan gewent en sliep toen goed op die tijden. Die tijden zijn inmiddels wel weer een paar keer veranderd (doordat ze dat zelf aangaf) maar e slaapt nogsteeds 2x op de dag redelijk goed. en over dat zefl vermaken, ommige baby’s willen nu eenmaal alles meemaken en overan bijzijn. Ik nam Emma vaak in haar wipper mee naar de keuken om de vaatwasser of het eten te doen, dat vond/vindt ze geweldig. Alleen in de kamer vindt ze maar eventjes leuk. Als ze mij hoort rommelen wil ze er graag bij zijn…

succes! Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Er zit ook weer een sprongetje aan te komen bij je kleine man, dus dat kan ook meespelen. Erik heeft in het begin ook altijd slaapjes van 45 min. gedaan. Sinds hij ongeveer 9 maanden is, is dat pas veranderd. Hij zit nu op twee slaapjes per dag: 's ochtends een uurtje en tussen de middag twee uur. Vanmiddag zelfs 2,5 uur. En dat terwijl ik dacht dat hij het nooit zou leren…

Ik weet dus zeker hoe het kan zijn. Sterkte!

Groetjes!