Onrustig

voordat ik met mijn vraag begin, wil ik eerst even een verhaaltje vooraf vertellen. Mijn zoontje is nu inmiddels 4,5 mnd en was altijd al een wringer en erg onrustig hij kan alleen maar inslaap komen in zn bedje met een puckabag en of als hij heel moe is bij mij in bed aan de borst, totdat ik me beweeg. Nu is het zo dat ik werk aan huis en dus nooit weg moet maar, soms wil ik weleens lekker naar de stad wandelen waar ik 3 km vanaf woon en ff lekker bij de hema snuffelen de heenweg gaat altijd prima maar zodra ik ergens binnen loop gaan zn ogen wagenwijd open en zet het hem op gillen, mensen om me heen keken me aan en vertelden me even dat hij honger zou hebben. In de eerste mnden dacht ik dat ook omdat ik borstvoeding geeft en dacht dan “Hij zal nog wel niet genoeg hebben gehad” dus ging ik als een speer terug naar huis om te voeden. Hij is nu 4,5mnd en geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft en thuis is hij na anderhalf uur moe en gaat weer lekker slapen.In de wandelwagen vertikt ie het om te slapen en ben ik echt jaloers op die moeders die lekker met hun kleintje overal naartoe kunnen. Ik denk dat Roan heel snel overprikkeld is en ben nu echt gebonden aan huis. Moet ik me daarbij neerleggen en thuis blijven zodat alles een beetje in ritme gaat? of moet ik hem af en toe maar laten gillen in de winkel zodat hij hieraan gewend raakt? Op den duur blijf je wel het liefste thuis want het is een hoop stres als ie hem op gillen zet en dan zijn 3 kilomeetertjes terug lopen erruggg lang. Hij heeft wel echt ritme Het is wakker worden voeden gemiddeld half uurtje en dan heeft hij nog een uurtje, dat ie,wakker is, kan ik als een speer even met hem koffie drinken bij mam en dan moet ik echt zorgen dat ie optijd in bedje ligt anders is ie helemaal van slag. Zijn er meer moeders met dit opstaakeltje?

Gr Georgina

Pff dit moet erg vervelend voor je zijn.
Ik begrijp uit jouw verhaal, dat je hem inbakerd met een puckabag? Heb ik ook gedaan, maar merkte dat de kleine net ECHT tot rust kwam. Nu gebruik ik de Pacco doek en echt er is een wonder gebeurd. Ze is tevreden. Mischien is het een optie.
Kyra was altijd erg onrustig en ben op aanraden naar een Ostheopaat geweest. Ze heeft 3 behandelingen gehad en ik merk dat ze nu een stuk rustiger is.
Het kan best zo zijn dat er bij Roan tijdens de geboorte iets is verschoven of beknelt heeft gezeten, waar ze ongemerkt last van heeft.
Ik dacht “baat het niet, dan schaat het niet”.
Ik heb er geen verstand van, maar uit jou verhaal merk ik wel dat als Roan in de kinderwagen ligt (wat natuurlijk erg kan hobbelen) veel huilt.

Wat zeggen ze bij het cb?
Laat je me weten wat er uit komt?

Wat zeggen ze op het cb hierover? Ik zou denk ik ook een afspraak maken bij de osteopaat of de kinderfysio. Ik vermoed nl. ook dat er wel eens iets meer aan de hand kan zijn. Vaak vallen die kleintjes juist in slaap van gehobbel of gewieg, misschien heeft hij last van zijn nek. Je hoeft trouwens niet op verwijzing van het cb naar de osteopaat of fysio. Ik zou gewoon bellen en je verhaal uitleggen en horen wat ze hierover zeggen.

Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat. Suc6

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hey meid,
Ik herken je verhaal heel erg. Mijn zoontje is ook altijd erg onrustig geweest en ook ik heb hem ingebakerd (in de pacco doeken).
Ik heb bij mijn zoontje heel erg rust en regelmaat ingevoerd en dat betekende dus ook dat ik veel aan huis vast zat. Uit bedje/verschonen/even knuffelen, spelen/ eten/ weer even spelen en bij eerste moeiheidsberschijnselen in bed.
De wandelwagenbak vond Dani ook helemaal niets, hij zat ook al met 4,5 maand in het zitgedeelte van de wandelwagen (nog wel in de ligstand, maar hierdoor had hij wel meer overzicht en kon hij de omgeving beter zien. Dit hielp enorm).

Wat jij voelde over andere ouders zien lopen herken ik ook goed. Het leek of het bij andere veel makkelijker ging. Voelde me die tijd erg aan huis gebonden en wilde het soms ook graag anders, maar voor Dani was dit wel het beste.

Toen ik nog geen kinderen had zei ik altijd…oh ik maak er gewoon een makkelijk kind van en ik neem hem/haar overal mee naar toe. Nou daar ben ik wel van teruggekomen hoor. Elk kindje is anders en heeft andere behoeftes.

Ik denk dus dat je het gewoon goed aanpakt meid! En om je gerust te stellen ik kan nu met mijn zoontje veel leuke dingen doen. Hij heeft nog steeds een goed regelmaat met slapen, maar als het een keer anders gaat dan kan hij daar nu ook goed mee omgaan. Dit komt naar mijn idee omdat we de basis goed hebben gedaan en dat is die maanden veel thuis zitten echt waard geweest.
Dus meid ga zo door, jij weet wat het beste voor je kindje is en als het betekend dat hij nu wat meer rust nodig heeft het zeker geven. Heb je alleen maar baat bij in de toekomst!!!
En als er wat is…schrijf het hier neer he!
Liefs

En inderdaad een afspraak bij de Osteopaat zou ik ook maken. Hebben wij met Dani ook gedaan. Daar kwam niets bijzonders uit bij ons, maar ik hoor er ook echt wonderen over!!

bedankt voor de snelle en lieve reacties, Naar de osteopaat moet ik donderdag voor de 3de keer naartoe en dat was ook erg goed dat ik daar ben geweest er waren toch 3 of 4 dingetjes die hem niet lekker zaten en oa ook in zn nekje hij is een stukje minder wringerig als ik hem draag of op schoot heb dus het helpt wel. En idd thuis blijven vind ik ook helemaal niet erg hoor hij lacht veel als ie op is en is ook helemaal niet vervelend het is gewoon genieten Het is alleen zo nieuw voor mij omdat mn andere zoontje dit allemaal niet had en dan denk je dat je het allemaal als enigste hebt,

gr Georgina

cb ben ik niet zo over te spreken, Ik vind dat ik persoonlijk meer heb aan moeders met dezelfde ervaring. Ik zie er wel tegenop als ik moet gaan afbouwen met die puckabag, we hebben alles net een beetje op rit hier.
En de bak van de wandelwagen afhalen en de buggy op ligstand erop zetten is ook wel een hele goeie bedankt

trouwens nu hij wakker is herinner ik me ineens nog iets wat ik helemaal vergeten ben om ook nog te vragen.Kan het kloppen dat onrustige baby niet zo snel zijn met hun moteriek? want die van mij die is wel blij en vrolijk als ik hem vermaak en de eerste 5min in de box ook maar dan is hij meer bezig met onrustig te zijn en zich druk te maken en met de armjes in de lucht te zwaaien dan proberen het speelje naast hem te pakken tewijl hij dat wel al goed kan als hij wil, dus op zn buik rollen zie ik voorlopig niet gebeuren komt dat door de onrust?

quote:
trouwens nu hij wakker is herinner ik me ineens nog iets wat ik helemaal vergeten ben om ook nog te vragen.Kan het kloppen dat onrustige baby niet zo snel zijn met hun moteriek? want die van mij die is wel blij en vrolijk als ik hem vermaak en de eerste 5min in de box ook maar dan is hij meer bezig met onrustig te zijn en zich druk te maken en met de armjes in de lucht te zwaaien dan proberen het speelje naast hem te pakken tewijl hij dat wel al goed kan als hij wil, dus op zn buik rollen zie ik voorlopig niet gebeuren komt dat door de onrust?

Dani was juist zo onrustig omdat hij van alles wilde en dat lukte hem nog niet. Hij wilde zoveel meer als dat hij kon. Was dus echt een soort frustratie op die leeftijd. Dani is redelijk snel in zijn ontwikkeling (hij loopt bijvoorbeeld al een paar weken en hij wordt deze week pas 1 jaar). Dus de onrust kan best komen doordat hij het maar niks vindt op zijn rug.

En wat betreft afbouwen van het inbakeren. Pas doen als je kindje eraan toe is. Dani heeft tot ongeveer 7 maanden ingebakerd gelegen. Toen lag hij wel overdag al in een slaapzakje, maar 's nachts nog in de doeken. Ik heb het bij Dani op verschillende momenten geprobeerd en hij gaf duidelijk aan (door bv weer korter/onrustiger te slapen). toen hij er wel aan toe was ging het eigenlijk best vlot en dit hoor ik eigenlijk van alle moeders die hun kindje gaan uitbakeren, dus bij jullie gaat het zeker ook goed komen. Maar neem er wel de tijd voor en kijk goed naar je kindje.