Onrustig van fruithapje

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het een erg leuke site vindt, waar je veel dingen op kan vinden.
Nu mijn vraag: Mijn dochtertje is bijna 20 weken oud en in overleg met CB mag zij beginnen met fruit. Nu heb ik dit inmiddels 3 dagen gedaan om 11:00 uur smorgens en ook steeds hetzelfde, alleen slaapt ze nu dus snacht heel erg onrustig. Ze wordt om het uur wakker. Pff erg vermoeiend dus. OOk heeft ze haar prikjes gehad bij CB buro. Nu is mijn vraag weet iemand of dit normaal is dat ze daar snachts zo onrustig van wordt of is wellicht nog uitwerking van de prikjes. Ik ga nu maar weer stoppen met fruit. Ze vindt het overigens ontzettend lekker en overdag heeft ze nergens last van. Weet iemand hier meer over???

Hoi,

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat het onrustige slapen 'S NACHTS te maken heeft met het fruithapje dat ze 'S OCHTENDS krijgt. Het klinkt mij aannemelijker in de oren dat het met de prikjes te maken heeft. Was het vóór de prikjes ook al zo, dat ze onrustig sliep?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

voorheen sliep ze goed door, maar ik ben dus de dag dat we naar het CB zijn geweest ook meteen begonnen met fruit. Bij haar is het ook zo dat als ik haar avond fles te veel vul met pap (rijstebloem) slaapt ze ook onrustig. 1 schepje is voldoende bij haar, doe ik er 2 of 3 in heb ik ook weer prijs. Apart he, meeste kinderen slapen juist goed op pap bij haar werkt het juist averechts. Vandaar dat ik ook denk dat ze onrustig slaapt van het fruit. Maar ik weet dus ook niet of ze onrustig kunnen zijn van prikjes. Vorig keer sliep ze juist verschrikkelijk veel toen ze net haar prikjes had gehad en hebben ze daar dan 2 dagen last van? Tis allemaal gissen bij die kindjes he.

Hoeveel dagen is ze voor of na de uitgerekende datum geboren? Het kan namelijk ook makkelijk zijn dat ze in een sprongetje zit. Nou is er bij 20 weken geen sprongetje, maar stel dat ze 2 weken te laat geboren is dan zou ze nu volgens het oei-ik-groei-boek aan het sprongetje van week 21,5 t/m week 26 bezig zijn. Zo’n sprongetje gaat vaak ook gepaard met onrustig slapen en dan is het gewoon puur toeval dat dat samenvalt met start fruithapje.

Is ze bijv. 2 weken te vroeg geboren dan is ze volgens dat zoek 18 weken en is ze nog net met het vorige sprongetje bezig.

Groetekes, Sje

Ze is 1 week te vroeg geboren en ze wordt a.s maandag 20 weken. Ik weet dus niet of ze met sprongetje zit.
Kan je ze dan het beste snachts laten huilen, ik vind dat altijd zo moeilijk. Maar ja om het uur uit je bed is ook geen feest.
Het zou wel toeval zijn als het sprongetje is. Maar ik heb vandaag het fruithapje al even gelaten. Wellicht als ze snachts weer goed slaapt, kan ik een groentehap gaan proberen ik hoor dat dit lichter verteerbaar is. Mischien dat het dan wel goed gaat.

Morgan is woensdag geprikt voor de tweede keer en net als bij de eerste keer was het bal 's nachts. Onrustig en spoken. En ze sliep net weer door in haar eigen bedje. (daar ligt ze net pas weer in, lang verhaal) maar ik verwijd ook de prikken hoor. Het sprongetje is ze net uit.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het lijkt me idd stug, dat het van het fruithapje komt. Dan had ze er overdag ook last van gehad, lijkt me. Groente is idd “vriendelijker” voor de darmpjes. Wij moesten daarom van de dieetiste ook eerst starten met groente en dan fruit

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

En hoe laat doe je dan de groent, ook gewoon om 11:00 uur in de ochtend? of gaf je dat dan smiddags?

1 week te vroeg geboren. Dan is ze dus volgens het oei-ik-groeiboek bijna 19 weken. Dat is geen periode van een sprongetje. Of je meisje kent dat schema niet goed uit haar hoofd. Kan ook!

Groetekes, Sje

Weet je wat wonderen kan doen? Klinkt heel suf, maar 9 van de 10 keer helpt het: haar bedje een kwartslag of halve slag draaien. Probeer maar eens!

Groetekes, Sje

In het begin gaven we het groente hapje rond de tijd van de 2de fles dus zo rond half 12. Dit deden we ivm een eventuele allergische reactie of darm krampen(Quinty krijgt Nutramigen ivm haar darmen en is dus extra snel gevoelig voor nieuw eten) We hadden zoiets van, als ze de hap later krijgt, heeft ze er misschien 's nachts last van. Vandaar dat ze het midden op de dag kreeg.
Toen bleek dat dit goed ging, gaven en geven we nog haar groente hap rond 16:00/16:30. Ze eet nu voldoende warme hap dat de derde fles er af is. Met fruit hetzelfde verhaal. Nu krijgt ze 's ochtends rond 9:30/10:00 fruithap. Soms eet ze veel fruit en soms heeft ze er geen zin in. Dan bieden we het haar later op de dag nog een keer aan. Meestal wil ze na de warme hap nog een paar hapjes fruit als toetje (ze mag geen yogurt of Danoontje) Ze krijgt dan rond 20:00 uur de laatste fles en slaapt dan lekker door tot de volgende ochtend.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker