Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes over mijn dochtertje Sien.
Sientje is 16 sept geboren (vandaag 8 weken), 10 dagen te vroeg (ik ben ingeleid vanwege diabetes).
Ik heb het boek 'oei,ik groei!'en zag daarin dat ze waarschijnlijk in een sprongetje zit (heb niet het idee dat ze ‘achterloopt’ omdat ze te vroeg geboren is),maar heb toch wat vragen;
Sinds een paar dagen is Sientje erg onrustig tijdens haar flesjes. Ze krijgt er nutriton in (maar 1 schepje),omdat ze nogal gulzig drinkt,maar nu houdt ze op met drinken tussendoor,schudt haar hoofdje heen en weer,is druk met armen en benen.dit gebeurt meestal op de helft van haar fles en laat uiteindelijk vaak 60 cc staan.Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen om haar rust te geven?Ze drinkt uit een difrax fles met speen small.
Dat brengt me meteen op de volgende vraag; op de verpakking van Friso 1 staat aan aanduiding hoeveel baby’s mogen eten.
Nu had Sien een week geleden wat slapeloze nachten en leek het alsof ze te weinig voeding kreeg,dus hebben we haar vanaf toen 150cc + 5 scheppen gegeven
Volgens de aanduiding op de friso mag ze dit ook hebben (woog 15 okt 4330 en is zeker aangekomen,maandag moeten we weer naar t CB).
Ze heeft die een paar dagen geregeld leeg gedronken of de hoeveelheid laten staan die ‘toegestaan’ is (20-30cc).
Maar sinds een paard dagen laat ze altijd 50 tot 70cc staan…ze haalt de 4 uur wel,maar is dit normaal?of zijn we gewoon te vroeg met grotere flessen begonnen?
Ben bang dat als ik weer minder geef,ze weer ontevreden word en slecht slaapt…
en dan nog een vraag over (door)slapen:
Ze gaat sinds kort rond 20.30u slapen( daarvoor sliep ze tot de fles van 23u beneden in de box),het duurt dan even voordat ze slaapt, wat normaal is,weet ik.
Maar we moeten haar dan wakker maken voor haar 23u fles, waarna ze veel moeite heeft met inslapen…hetzelfde verhaal ook met de fles van 3.00u; dus wakker maken en moeilijk inslapen.
Als ik haar niet wakker maak om 3.00u, slaapt ze tot 4 of half 5 door…op zich prima,maar dan komt ons schema zo in de war de volgende dag!daar word ik onrustig van en Sientje dan dus ook…Het werkt gewoon niet fijn…
Heeft iemand tips?Misschien rijstebloem in de fles van 23u zodat ze langer kan slapen?(al weet ik dat dit pas vanaf 3 maanden mag,maar ze is niet allergie gevoelig o.i.d.) of toch maar wakker blijven maken?
Help!
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Lieke