Onrustig slapen


#1

Max is altijd een goede slaper, gelukkig, maar de laatste tijd/weken slaapt hij heel onrustig. Hij wordt heel snel wakker. Als ik bv ging slapen, ging ik altijd douchen. Als ik dat nu doe, wordt hij accuut wakker en gaat huilen. Nu douche ik dus maar meteen om half 9, al moet ik dan weer uitkijken dat hij niet wakker wordt omdat hij nog maar net een uur - en misschien nog niet zo diep - slaapt.

Het gebeurt ook vaak dat ik naar bed wil en dat hij dus weer huilt zodra ik - in het donker - de trap op kom. Kan ik dus weer niet naar bed, terwijl ik moe ben.

Hij wordt soms 's nachts wakker en als dat niet gebeurt, is het wel om kwart voor 6 ofzo.

Ik weet niet hoe dit komt. Hij slaapt tussen de middag meestal nog best lang, misschien moet ik dat inkorten? Of hem eerder op bed liggen leggen? Hij gaat nu om 13.00 uur en dan tot 15.00-15.30 uur?

Ik word er niet goed van, heb het idee dat ik een beetje geleefd wordt door hem. Ik durf niet eens meer te douchen 's avonds, loop met mijn mobiel in het donker de trap op om hem niet wakker te maken etc. Dat is toch te gek! En dan hoor ik zijn bedje alweer kraken van het minste geluidje en ja hoor…huilen. Is hij weer wakker. En ik geef er echt niks om om hem, als hij vroeg wakker is, in ons bed te laten liggen. Dan slaapt niemand meer. Terugleggen is geen optie, want dan huilt hij en maakt hij Eef ook wakker. Naar beneden gaan om zes uur zie ik toch ook niet zitten…

Wat moet ik hier nu mee? Ik zou zo graag willen dat hij gewoon lekker zou slapen, zoals Eva. Gewoon van half 8 tot 7 ofzo, of liever half 8 hahaha. Dat onrustige is ook niks!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#2

Lastig als ze zo slecht slapen! Maar hij slaapt idd 's middags best wel lang voor zijn leeftijd vind ik. Rens sliep met 2,5 helemaal niet meer 's middags, als ik hem wel op bed deed maakte hij er ook een potje van.
Eerder op bed doen is denk ik niet handig omdat het toch wel zo prettig is om samen te lunchen 's middags. Kun je niet proberen om hem bv maar 1 uurtje o bed te doen of eens kijken hoe het gaat als hij niet naar bed gaat 's middags.
je moet er dan wel rekening mee houden dat hij waarschijnlijk 's avonds wat sneller moe is en dus misschien wat eerder moet eten(hier waren ze anders te moe) en wat eerder naar bed.

Groetjes Ramona


#3

Tsja, het zijn van die periodes.
Hier ook wel last van.
Jitse wordt ook regelmatig wakker van het minste of geringste.
Meestal is bij hem een flesje melk genoeg om hem weer rustig
te krijgen en te laten slapen.
En anders maar mekkeren hoor.
Hylke slaapt overal doorheen, dus die heeft nergens last van.

Maar daar heb je niets aan natuurlijk.
Ik zou inderdaad zijn middagslaap eens wat inkorten,
denk dat dat wel zal schelen.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 18 Jan 2013 20:46:58


#4

Em slaapt niet meer sinds ze naar de psz gaat.Dat komt omdat ze sindsdien 1 middag in de week naar de ëchte"school gaat…dus sinds ze 2.3jaar is

maar je loppt op eieren… da’s niet normaal… ik kan hier als ze eenmaal slapen een kanon afschieten en er gebeurt nog niks op die kinderkamers.Zelfs als er eentje wakker is , stamp ik nog trap op en neer bij wijze van… ik laat me niet ringeloren

Geloof dat je toch echt effe een paar dagen op je tanden moet bijten en hem niet meer zo lang tussen de middag moet laten slapen en avonds gewoon je eigen ding moet doen… niet aanpassen aan hem…
Gewoon je eigen routine ~en niet rekening houden met…Dus als je gewend bent om 23 uur te douchen… gewoon doen,

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#5

Hahaha, het rare is…meestal kun je ook 5 bommen af laten gaan! Met oud en nieuw hoorde hij niks, ronkte hij gewoon door! Dat is het maffe…ik denk dat het door het lange slapen komt, dat gaan we even inkorten! Kijken wat er gebeurt!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers