Hallo moeders,
Het valt me op dat mijn dochtertje de laatste weken onrustig slaapt. Ze begint dan te rommelen rond 22 uur en komt snachts rond 3 uur. Dan geef ik haar speentje weer en slaapt ze 9 van de 10 keer weer verder…alleen ben ikzelf dan zo goed als wakker. Ik denk wel dat ze spanningen van mij aanvoelt. We hebben al een paar onrustige weken achter de rug. Het is nooit echt een rustige slaper geweest, maar ze sliep wel door tot 7.00 of zelfs 7.30.
Iemand die een idee heeft?
Onrustig slapen
Hoi hoi
Wij hebben dat zelf ook gehad. Mama was onrustig en Jens voelde dat aan… Die sliep toen ook slecht. Paar keer per nacht wakker enzo. Ja en ik dus ook. In totaal heeft 't 2 maanden geduurd.
Toen hebben manlief en ik de frustraties 's goed doorgesproken betreffende zijn werk en die invloed daarvan op ons huwelijk. Sindsdien dat is aangepakt, is mama rustiger en kind slaapt als een os.
Ik zou je toch echt willen adviseren te gaan werken aan je onrust. Echt… 't helpt.
Moet natuurlijk wel te verhelpen zijn… Anders … ja geen idee.
Hoi
Hier ook een onrustige slaper. Altijd al geweest. Soms gaat het een paar weken goed en dan begint het weer. Meestal is ze inderdaad 1 of 2x wakker. is heel vermoeiend maar ik heb me er zo goed en zo kwaad bij neergelegd dat ze nou eenmaal zo is en dat scheelt stress.
We zitten nu te denken of we haar al in een peuterbedje (uiteraard met bedrand) moeten leggen. misschien helpt dat.
Kortom ik heb geen advies maar weet wel hoe je je voelt
Bianca
hoi hoi
Wij hebben julia ook een paar mnd geleden in haar grote bed gedaan en sinds dien gaat mevrouw weer redelijk zonder problemen de nacht door. We hebben samen toen haar nieuwe bed opgemaakt en in haar kamer gezet en ook samen haar oude bedje opgeruimd.
Het is denk ik ook een beetje de leeftijd. Rond deze leeftijd gaan kinderen een nieuwe fase in, ik merkte aan julia bv doordat ze in haar nieuwe bed sliep ze wist dat ze altijd naar papa en mama kon komen ze zich weer veilig genoeg voelde om weer goed te slapen.
Julia is een paar keer midden in de nacht naar ons toe gekomen om te kijken of we er nog waren en ging dan altijd zelf weer terug naar haar eigen bedje.
Hallo,
Grappig…ik ben nu zelf rustiger en ja hoor…madam slaapt ook een stuk beter. En zodra ik me enigzins gespannen voel merk ik dat ook aan haar. Wat een mensjes zijn het toch he? Ja en omdat mijn dochtertje erge gehoorproblemen heeft worden andere zintuigen versterkt. En dus werken die andere voelsprietjes des te beter hahahahaha…
Groetjes Nicole
Ja typisch he… ze hebben dingen sneller door dan wij zelf, lijkt soms wel hihihi!!
Blij voor je dat 't nu weer beter gaat!