Onrustig slapen --> huilen --> vroeg wakker

Hallo allemaal

onze dochter is nu ruim 15 maanden en wordt 's nachts vaak huilend wakker. Jengelen, huilen, soms krijsen en met haar hoofd tegen het bed bonken. Eerst was het maar 1 keer per nacht en sliep ze na 1 minuut weer, maar afgelopen nacht is ze 3 keer wakker geworden en valt pas na 20-25 min jengelen/huilen weer in slaap. Ik ga niet naar haar toe en laat haar dus liggen. 's Morgens is ze stipt 6 uur wakker en dus nog heel erg moe. 's Middags slaapt ze ook maar 2 uurtjes en vaker op bed leggen overdag, heeft geen zin. Ze zit nu dus in een vicieuze cirkel. Ze staat moe op, slaapt daardoor nog korter en is daardoor 's nachts nog vaker wakker. De volgende dat begint het gewoon weer opnieuw.

Heeft iemand tips?

Met name voor haarzelf is dit dodelijk vermoeiend!

Alvast bedankt.

Groeten
Petra

Hoi Petra,

Amy is ruim 16 maanden.Het komt heel beken voor wat je omschrijft. Bij Amy was het oorontsteking.
Zeker een halve week lopen dubben wat het kon zijn toen en alles geprobeerd, maar niets hielp totdat ik de huisarts haar oortjes liet controlleren en dat was duidelijk een ontsteking. paar dagen pcc, neusspray etc en ze sliep weer heerlijk en rustig.

meer tips heb ik niet. succes
liefs Annelies

Daisypath Happy Birthday tickers

Ik zou eerst laten uitsluiten dat het niets lichamelijks is, inderdaad.

In wat voor bed slaapt ze? Nog in een ledikantje, neem ik aan? Misschien wordt dat te krap voor haar?

En is er geen sprongetje rond deze leeftijd? Of misschien droomt ze eventjes heel veel?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

15 maanden valt in een sprong! Dus dat zou het evt. ook kunnen zijn.

Bovendien kan het zijn dat ze bezig is met dromen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Jul 2012 15:27:50

Hoi Petra,

Oorpijn sluit ik uit want dan zou ze overdag ook flink huilen
en naar het zere oortje(s) grijpen.
En je dochtertje slaapt s middags nog 2 uur.
Dan is ze vast zo moe dat ze gelijk slaapt.
Dan doet ze dit niet?

Ze slaapt nog in een ledikantje?
Ik zou het bedje eens anders neerzetten. Een kwartslag draaien.
Ik heb dat jaren geleden eens bij mijn dochter gedaan. Die ging
iedere keer met haar hoofdje aan het voeteneind liggen en met de voeten
op het kussen.
Toen ik hem anders had neergezet, was het over en bleef mevrouw keurig
liggen, niks geen gedraai meer.
Misschien heb je hier wat aan?

En mocht je toch nog twijfelen of je dochtertje ontstoken oortjes heeeft,
dan zou ik even langs de dokter gaan.

Houd je ons op de hoogte!

Groetjes lisan.

Hoi

's middags doet ze het niet, maar dan schrikt ze wel wakker. Ze wordt dus niet geleidelijk wakker zeg maar door eerst te praten/keuvelen.
2 weken geleden heeft ze een kuur gehad voor een oorontsteking, zou het dan nog niet over zijn? Volgens mij deed ze het toen namelijk ook (net nadat de kuur af was).
Het bed anders neer zetten zou kunnen, maar kan ze daar ook ineens last van hebben? Ze heeft namelijk altijd goed geslapen. Het is natuurlijk het proberen waard.
Sprong zou ook nog kunnen. Zijn die er nu nog? Ik dacht dat die na 11 maanden over waren. Pff, dacht ik dat ik daarvan af was

Dank voor jullie reacties!

Petra

Oja, ze slaapt inderdaad nog in een ledikantje.

quote:
Sprong zou ook nog kunnen. Zijn die er nu nog?

Die gaan door tot ergens week 84. Alle dips die daarna komen, heten peuterpuberteit.

Groetekes, Sje

Ah, oké. Ik wist inderdaad dat het naadloos overging in de PP, maar goed. Maakt eigenlijk ook niet uit hoe het heet, sprong of PP, het blijft een beetje aftasten hoe je het moet aanpakken

hoi,

Amy heeft ook al twee kuren gehad voor oorontsteking, maar eigenlijk is dat een fabeltje want een oorontsteking op deze leeftijd is meestal verstopte buis door veel slijm en die kuur is voor infecties. Oorontsteking zal niet door een kuur overgaan. De derde keer dat ze een kuur zou krijgen heb ik hem afgeslagen. Neusspray, pcc, geen melk door slijmvorming en uit laten rommelen werkt het beste bij Amy.
Na een oorontsteking kan er nog lang vocht achter het trommelvlies zitten wat druk geeft en soort van doof gevoel…net alsof je opstijgt met het vliegtuig. Dat kan heel vervelend zijn, vooral als je op je rug ligt.
Ik zou toch haar oortjes laten checken…kan geen kwaad toch?
Met Amy check ik het nu regelmatig en dat vind ik wel fijn om te kijken of het vocht ook werkelijk weg is. Te lang vocht achter het trommelvlies moet namelijk niet.
liefs Annelies.

Daisypath Happy Birthday tickers

Ik moet zeggen dat zij de kuur ook meer heeft gekregen omdat ze al 3 maanden verkouden was, dan voor de oorontsteking (geeft de huisarts geen kuur voor normaal gesproken). Maar door die verkoudheid, in combinatie met de oorontsteking heeft ze dus toch een kuutje gekregen toen. Ik probeer nu minder melk te geven, maar nu is ze alweer verkouden. Onze zoon ook, dus steekt elkaar lekker aan. Ook niet zo heel gek met dit weer, dan is het 30 graden en volgende week weer 20 graden!