Onrustig slapen en slecht drinken

hoi,
ik heb een dochtertje van 4 mnd. ze heeft de eerste 3 mnd goed doorgeslapen maar sinds 4 weken is ze elke avond wel 5 a 6 keer wakker. In deze zelfde periode is ze ook slechter gaan drinken. Eerst dronk ze met gemak 150cc en nu hoort ze 180cc te drinken maar dat lukt haar niet. De ene keer is het 120 dan 100 en ga zo maar door. Ik probeer altijd nog na een uurtje haar de laatste restjes te geven maar ik weet niet of dat goed is en/of ik het daarbij moet laten. Verder is ze eigenlijk altijd wel vrolijk en het lijkt wel alsof er niks aan de hand is. Herkent iemand zich hierin?
Ze krijgt wel altijd om de 4 uur voeding. We beginnen om 10.00 smorgens pas met de eerste voeding. Eerder wil ze niet drinken. Ze lijkt er aan gewend te zijn geraakt. Vervolgens om 14.00,18.00 en om 22.00 uur de laatste fles.
Ik zou ook graag haar eerder voeding willen geven bijvoorbeeld om 21.00, maar dat is me helaas niet gelukt. Ben een werkende moeder. Ik zou ook graag weleens eerder naar bed willen want uiteindelijk ligt zij er ook pas om 23.00 in.
Trouwens ze krijgt hypo-allergeen melk.
Mijn vraag is nu; is het vreemd dat haar gedrag opeens is veranderd en dat het al zo lang duurt?
Ik hoop dat iemand me iets hierover kan vertellen.
bvd,
rahma

Hoi hoi,

welkom op dit forum, gezellig dat je meekletst

Volgens mij zit ze in een zogenaamd sprongetje, zie het sprongetjes topic in Mama’s Hoekje van dit forum… ze maak dan een mentale ontwikkelingssprong en kan dan idd slechter gaan eten (zoals die van mij ook doet) en slechter gaan slapen (die van mij is dan standaard 2 uur eerder wakker), verder kunnen ze zeurderig worden en graag alleen maar bij mama willen zitten… Eén troost… het gaat vanzelf over, soms na een paar dagen soms duurt het iets langer… Lekker je kindje bij je houden en geven wat ze nodig heeft , meer kan je eigenlijk niet doen!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi Rahma,

Vervelend zeg dat je dochtertje s avonds zo vaak wakker wordt.
Krijgt je dochter al fruit/groentehapje?
Dit mag vanaf 4 mnd.
Misschien kun je anders met het fruithapje beginnen en als dit goed gaat groentehapje gaan geven.

Hoe laat is je dochtertje s morgens wakker?
Zou dan toch gelijk met flesje beginnen. Ze moet na zo n lange nacht te hebben geslapen toch wel trek hebben lijkt me.
Probeer dan ergens op de morgen het fruithapje te geven.
Zou proberen om dat flesje van 18.00 wat later te geven. Misschien om 19.00 en haar daarna de nacht in te laten gaan en niet meer wakker maken om 22.00
Voor dat je dat laatste flesje geeft zou ik haar lekker in badje doen met Natusan baby bedtime. Hier wordt ze erg rozig van en zal na het flesje lekker slapen.

Hoe het komt dat ze zo vaak wakker wordt?
Gaat ze overdag naar het kinderdagverblijf?
Misschien een te drukke dag gehad, waardoor ze haar prikkels nog aan het verwerken is?

Heb ik je zo wat geholpen?

Groetjes Lisan.

hoi Lisane,

het kan idd zo zijn dat ze onrustig is geworden van de oppas. het is nl ook begonnen sinds dat ik haar naar de oppas breng. dat is precies een maand geleden. gelukkig houdt het na deze week op omdat ik en mijn man het onderling hebben kunnen regelen waardoor ze thuis kan blijven.
dames bedankt voor de tips
suggesties zijn altijd welkom. ze is nl mn eerste kind

Hoi,

Toch is het wel goed dat je je kindje naar de oppas brengt.
Je kindje is dan ergens anders en zal later ook makkelijker contakten leggen.
Ze hecht zich nu alleen aan jullie, en zal niet makkelijk bij iemand anders willen zijn.
Jullie maken zelf die keuze.
Maar ik denk dat ze gewoon even moet wennen, dan zal het vanzelf beter zijn gegaan.

Groetjes Lisan.

Ja tis idd niet niks naar de oppas gaan, oppas gaat anders met haar op en ze zit even dan in het ritme van halen en brengen. ER veranderd dan heel wat voor zo n uk. Logisch dat ze misschien even uit haar doen is. Heeft denk ik even tijd nodig voor ze er aan gewend is. Daarnaast kan ze idd in het zogeheten sprongetje zitten. Maak je maar niet ongerust meis, je geeft ook wel aan dat ze verder vrolijk is en zo te lezen doet ze het verder goed. Tis niet zo n ramp als ze een poosje wat minder drinkt, als ze maar vrolijk is en goed blijft groeien. Haar eetlust komt vast wel weer terug!
Wat eventueel ook kan is dat ze iets onder de leden heeft en dat er een verkoudheidje of een griepje aankomt. Toen mijn dwergje minder dronk en slechter sliep maar nog wel gewoon vrolijk was had ie een poosje later griep.Daarna pas kwam zijn eetlust terug!
Maar goed dat merk je gauw genoeg!

(Krijgt ze bij de oppas niet meer of extra dat ze thuis geen trek heeft?)