Onrustig avond

Hallo,

Ons zoontje nu 8 weken oud is de laastte dagen erg onrustig na zijn avond flesje van 19.00 uur. Hij heeft geen honger meer, maar is moe. HIj huilt echter heel veel en sommige dagen wel van 19.30 tot aan de laatste fles van 23.00 uur. Wie heeft er tips? We laten hem nu in zijn bedje liggen en gaan om de 10 min. troosten. Hij geeft echt signalen van moe zijn (geeuwen, kleine oogjes ed). Wie herkent dit of heeft er tips?

Onze dochter deed dat ook.minstens de eerste 3 maanden. Wij hebben haar in die maanden gewoon elke avond lekker bij ons gehouden, en ging ze na de laatste fles mee naar boven. We lieten haar dus niet in bed een hele avond huilen. Misschien heeft je kindje er gewoon behoefte aan bij zijn vader of moeder te zijn.

Groetjes Manderijn.

Tussen week 7,5 en week 9,5 zit een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek! Dat kan de verklaring zijn voor de onrust bij je kindje.

Groetekes, Sje

Yep, sprongentijd.
En ik zou ook gaan voor wat manderijn zegt, prima om het even te proberen met steeds om de 10 min. naar hem toe te gaan, maar zo te lezen heeft dat op dit moment geen effect. En van half 8 tot 11 huilen dat is voor niemand grappig, ook niet voor t kleine mannetje. Lekker bij je houden, of tot de late voeding in de kinderwagen laten slapen, kan je nog een beetje heen en weer schommelen. Eventueel kan je een inbakerslaapzakje proberen, misschien voelt ie zich dan wat meer geborgen/veilig. Inbakeren mag niet altijd, b.v. bij een kans op heupafwijking, na inentingen, met koorts etc. dus als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het wel even overleggen met het cb.

Succes,
Groetjes Carolien.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers