Onrust na de fles... spugen

Levi is heel onrustig na de fles. Er zit hem dan duidelijk een boertje dwars maar niks helpt er om hem hier rustig in de krijgen.

*Tijdens de fles (dus halverwege oid) een keer laten boeren helpt niet want dan word meneer zo driftig…
*Rechtop houden hem na de fles helpt ook niet hij blijft boos/onrustig
*Hij verkrampt zich helemaal.

Ook komt er sinds een week veel terug, geen klein mondje maar een flink mondje. Soms nog wel een uur of 2 na de voeding. Wat kan ik hiermee?

Heeft het wellicht te maken met de problemen waarmee je eerder met hem naar de osteopaat bent geweest? Heeft die ostepaat laatst nog gebeld trouwens, kan 'ie iets voor Levi betekenen nog?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi mini-boy,

He gat wat sneu voor Levi zeg, als het een boertje is weet ik zo 1,2,3
niet wat je nog meer kan doen.
Zou alleen ff in de gaten houden dat hij geen reflux heeft, maar denk dat je daar
zelf ook wel aan gedacht hebt.
Hoop dat iemand antwoord heeft wat je evt nog kan doen.

Gr Patries

welke fles gebruik je? en welke speen erop?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik gebruik de Dr Brown flessen met de kleinste speen er nog op.

Het is echt sinds een week dat hij dit doet…

De osteopaat heeft wel terug gebeld maar in overleg met haar wilde we het toch nog even aankijken. Dit omdat Levi verder wel rustiger is geworden en zich niet meer zo overstrekt etc. Alleen dus als hij boos / driftig is…

Maar dat verkrampen tijdens de fles dan? Wat zei ze over die onrust en dat spugen?

De Dr. Brownfles hebben we hier ook altijd gebruikt, dat zijn volgens mij juist flessen die heel rustig drinken bevorderen en boertjes helpen voorkomen. Je bent toch onlangs van voeding veranderd voor Levi, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Groetjes,
M

Neeltje gaf ook altijd veel terug, lastig he en ook zielig want het smaakt ook zuur voor ze. Ik hield haar zoveel mogelijk rechtop na de bv en later na de fles ( in de wipper dan) en toch tussendoor laten boeren ondanks de driftigheid, uiteindelijk kan de lucht die ze dan kwijtraken voorkomen dat ze zo spugen. Bij Neeltje heeft dit spugen geduurd tot ze goed vaste happen at ( fruit enzo). Ik had ook altijd reservetruitjes bij me want ze spuugde er minstens een per dag onder Verder kan hij misschien krampjes hebben? Ik zou dan eens cinababy proberen ( druppeltjes) van vsm. Als je bent overgestapt op andere voeding kan dat ook best een reactie hebben natuurlijk…

Ik hield mijn kleintje ook altijd rechtop tijdens het fles drinken. Een beetje meer in zittende houding. Voor mijn gevoel hielp dat. Ook gebruikte ik altijd bij elke fles een paar schepjes Nutriton tegen het spugen. Ook idd na het drinken wat je als zegt, lang rechtop houden. Heb hier wat afgewandeld in huis! Als je denkt aan reflux (wat hier ook het geval was) zou ik wel even naar de huisarts gaan.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Trouwens ik gebruik de Difrax fles, die trekt zich niet vacuum en geen “bellen”. Je weet het niet, mss helpt het.

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Het eerste waar ik aan moest denken is reflux, maar als het pas sinds een weekje is weet ik het niet.
Heeft ie altijd al last gehad met drinken? Of is dat ook van de laatste week?

oke geen ervaring met dr brown…
bij avent heb ik nu de drie erop zitten voor emily,
dus met drie kleine gaatjes… geen driestanden speen hoor…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Deze onzekere moeder heeft toch de osteopaat weer benadert. Mijn eigen osteopaat is met verlof dus helaas nu een andere en die kent Levi nog niet. Maar wil toch persé dat ze een afspraak maakt. Levi verkrampt steeds meer, ook in de box kromme voetjes en heel boos/angstig kijken. Er is gewoon echt iets met hem… Dus weer gebeld en ze bellen terug…

Voel me schuldig/naar dat ik vorige keer toch samen met haar heb afgeblazen … maar hij was weer rustiger en je krijgt het wel vergoed maar niet volledig. Tja het geld is niet het belangrijkste dus … nu ga ik voor Levi wél naar de osteopaat. Hoop dat ze snel belt…

Wat vervelend dat Levi nog zo onrustig is.

Maar meid voel je absoluut geen slechte moeder. Je geeft zelf al aan dat hij weer rustig was toen je de osteopaat had gesproken. Dan is het toch logisch dat je niet langskomt. Het is hardstikke goed dat je nu weer meteen gebeld hebt en langs mag komen. Weg dus met het schuldgevoel wat je hebt, want dat is nergens voor nodig.

Dikke knuffel,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

Geen schuldgevoel hebben joh. Je hebt nu weer gebeld, hartstikke goed. Als ik het zo lees, dan denk ik inderdaad dat het geen kwaad kan. Zoals jij Levi omschrijft is er duidelijk iets aan de hand. Ik hoop dat ze snel contact opneemt!

Groetjes,
M

He wat vervelend joh dat Levi zich niet helemaal lekker voelt. Heel goed juist dat je de osteopaat weer gebeld hebt. De vorige keer hielp het erg goed toch?
Lastig dan toch weer he, babytjes kunnen niet praten en dan is het toch maar steeds gissen wat er aan de hand is. Zou ik ook weer erg onzeker van worden hoor.
Met de dreumesjes van ons weet je ondertussen vaak wel wat er aan de hand is of ze kunnen zelf al iets aangeven.
Hoop dat de osteopaat snel terugbelt en dat je snel antwoord hebt.

Zou het kunnen zijn dat Levi te gulzig drinkt? Mss dat Johannesbroodpitmeel helpt voor het spugen en misschien dat hij hier ook wat rustiger van gaat drinken?

Lilypie Pregnancy tickers

Vrijdagmiddag kan ik pas terrecht … maar gelukkig nog net voor het weekend. Ben erg benieuwd… ons kereltje heeft gewoon pijn! Dat voel ik… en zo zielig…

Fijn dat je morgen terecht kan, maar wel jammer dat het nog even duurt.

{{mini-boy}}

Groetjes,
M

Gaat vandaag redelijk hier. Ben wel op eigen houtje overgestapt naar Friso Comfort. Dit ivm de krampjes. De ontlasting is nl altijd gif groen / met beetje mosterd geel, en ontzettend zuur. Ga niet helemaal over over hoor, maar nu doe ik 3 schepjes standaard en 2 van de comfort. Ben benieuwd. Dit heeft ws ook weer resultaat op het spugen als ik het goed lees op de verpakking…

Hopelijk gaat het werken!

Groetjes,
M

Het komt mij iets te bekend voor allemaal
Ik zou toch is vragen of er even naar reflux gekeken kan worden
Mijn zoontje had het zelfde (zoals je het beschrijft, helemaal verkrampt en nog 2 uur na de voeding terug geven)
ben met johannesbrood begonnen Hielp wel redelijk Maar niet genoeg
Krijgt nu santac (is medicatie voor de reflux) en het is 200% verbeterd en een zeer tevreden kereltje geworden

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers