Onregelmatige hartslag?

Help!
Ik ben toch geschrokken net!!!
Ik ging net nog ff bij de kinderen kijken, die heerlijk lagen te slapen…
Legde eventjes mijn hoofd op het buikje van de jongste, gewoon even om te knuffelen, ze lag er zo lief bij…
Maar toen hoorde ik haar hartje, en die was helemaal niet regelmatig!!!

Ze lag heel rustig, normale ademhaling, dus niet meteen reden om 112 te bellen. Maar doe morgenochtend wel ff een belletje naar de ha.

Maar iemand een idee? Kan het gewoon onschuldig zijn? Dat ze ligt te dromen ofzo? Of dat veel peuters dit hebben omdat t hartje misschien nog niet helemaal ontwikkeld is ofzo?

Hartproblemen komen wel in mijn familie voor… Maar voor zover ik weet niet op zo jonge leeftijd.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wat ik wel ken bij jonge volwassen mensen, dus rond de 18 en ouder dat ze een extra systole = extra hartslag hebben, komt heel vaak voor en is onschuldig en wordt vaak dus ook niet eens gemeld. Omdat dit geen kwaad kan en volkomen normaal kan zijn(mss denk je, waar haalt ze het vandaan, maar ik werk op de huisartsenpost als triagist/doktersassistent, dus kan je mss wat helpen).
Mijn man heeft het ook al jaren en is super gezond.
Maar kan me voorstellen dat je even naar de huisarts gaat of in ieder geval ff belt. Ik weet niet of kindjes dit mss nog vaker hebben dan volwassenen, kan me dit qua groei op zich wel logisch indenken.

Liefs Agnes

AgnesReinds-Bosch

Als het je geruststelt zou ik zeker de huisarts even bellen. Ik heb geen idee of het iets kan zijn, maar als er hartproblemen in de familie zitten dan is het helemaal logisch dat je even wil dat de huisarts ernaar kijkt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik heb ook geen idee of dat normaal is bij peuters, Maar zou ook de ha bellen hoor, dan weet je het zeker.

Liefs Michelle

Nou heb even gebeld, moest vanmiddag naar het telefonisch spreekuur terugbellen, zodat ik de dokter zelf aan de lijn kreeg.

Dus heb ik gedaan. Hij zei dat het heel normaal was dat het bij kleine kinderen nog niet helemaal regelmatig is. Wat wel belangrijk is, is hoeveel slagen per minuut. Dat zit meestal op die leeftijd rond, of nog boven de 100. Als dat nou afwijkt, moet het zeker even gecontroleerd worden.
Maar daar had ik gisteren niet naar gekeken. En toen ik belde lag ze net te slapen… en met 'snachts slapen kan ik dat wel doen maar overdag niet, dan wil ze er meteen weer uit. Dus ga vanavond even tellen. Want volgens mij komt ze daar lang niet aan??? Is wel iets sneller als mijn eigen hartslag, maar niet veel heb ik het idee. En als ik nu gewoon op de bank zit zeg maar, is mijn hartslag 64…

Wel iets gerustgesteld dus dat dat onregelmatige heel normaal is op die leeftijd. Maar nog wel even in de gaten houden voor de snelheid.

Pffffffffffff er zal hier in de familie ook nooit eens NIKS aan de hand zijn he?!
Er is hier werkelijk niemand die geen chronische aandoening heeft. voel me soms zo’n zeikerd, haha!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

en nog geteld?
kan me best voorstellen dat je daarvan schrikt zeg!
een zeikerd ben je niet hoor, juist omdat er hartproblemen e.d. zijn in je familie. ik zou dat dan ook zeker hebben.

liefs,
Rinske

Hoi!

Hier nog een jongentje die dat regelmatig ook heeft, ook als hij slaapt.
Ik moest het wel eens opmeten, maar ik ben daar eerlijk gezegd zo’n kluns in!
Bij ons komen ook hartproblemen in de familie voor, Hypotrofische Cardiomiopathie ( Hartspier ziekte ) en ik heb vanaf mijn 14e levensjaar en mijn broertje vanaf zijn 12e levensjaar als een ICD/Pacemaker.
Het is 50-50 dat je als je een kind krijgt het door kan geven aan je kind en dat is bij mn ventje toen hij 5 maand was getest en hij heeft de aanleg er ook voor, dus dit kan betekenen, dat hij als hij 5 jaar is continu bij een cardioloog moet komen, om te controleren hoe het met hem en zijn hart gaat.
Ik heb er verder eigenlijk nooit veel last van, maar mijn broertje daarin tegen wel.
Daarom ben ik er juist ook hartstikke allert op wanneer mijn boef zijn hartslag ineens 10x zo snel gaat terwijl hij gewoon relaxte ligt te slapen.
Daarbij komt ook nog dat hij soms maar 4x per minuut adem haalt ( door de kinderarts bevestigd ) en nu 3 dagen al wat benauwd is, vooral 's nachts.
Dus ik bel sws morgen de ha ook maar even voor het benauwdheid, maar ik herken het hier dus wel!
Het kan inderdaad wel zijn hoor, dat een hart van een peuter/baby sneller gaat dan normaal, maar dat is inderdaad omdat het nog niet volgroeid is, maar er zit wel een max aan …
Hier ook maar eens “oefenen” om het op te meten …

Nathanael is van 10-06-09

Ja heb nog geteld, Volgens de HA moet het rond de 100 zitten op die leeftijd, liever nog erboven.
Wordt er niet heel veel wijzer van…

In slaap diverse keren gemeten, tussen de 89 en 96 en als ze wakker is tussen de 95 en 104…

Tja het zit dus wel rond de 100, maar in slaap wel wat lager.
en dus wel onregelmatig, soms even 10x snel en dan 4x langzaam zeg maar… Soms net of ie even een x overslaat en dan weer zelfde tempo verder.

Zij is niet benauwd ofzo, nooit geweest ook eigenlijk gelukkig. En ademhaling is wel regelmatig.
Brrrrr 4x ademen per minuut??? Dat lijkt me echt heel eng!

Ik houd het voorlopig nog wel even in de gaten, maar met deze info van de HA denk ik niet dat er wat aan de hand zal zijn.

Klopt, vind het ook doodeng!
Kinderarts vond het eerst allemaal maar onzin, vond dat ik overbezorgd was etc etc, maar er was bloedgeprikt, omdat hij gewoon super vaak ziek is, maar daar was niks uit gekomen, en dus was er nog 1 optie en dat was 1 nachtje in het ziekenhuis aan de monitor, dus dat gedaan en toen had ik toch gelijk alleen wist ik dus niks van die 4x per minuut af, alleen dat hij gewoon vaak zijn adem inhoud …
Maar ook na dit te weten doet de kinderarts niets … Hij wilde ons begin dit nieuwe jaar weer zien, maar nooit geen oproep gehad, en de keren dat we wel weer op afspraak waren had hij het “druk” dus konden we binnen 2 tellen weer naar huis. Dus daar word je gewoon geen steek wijzer van …
Dus nu morgen even bellen ivm benauwdheid, en dan vragen of we naar UMCG kunnen ipv het streekziekenhuis.
Had ook veel meer slechte verhalen gehoord van die kinderarts dus het ligt niet aan mij dat ik hem liever niet weer wil zien als het om mijn dappere ventje gaat, maar nu maar verder zien wat er nog kan onderzocht worden.
Iedergeval zie je wel weer dat moedergevoel je nooit in de steek laat!

Nou sterkte met je meisje, inderdaad voorlopig maar even in de gaten houden hopelijk is het niks!!

Pff nou! Als je geen vertrouwen hebt in je ziekenhuis, naar een andere gaan hoor! Die keuze heb je!
En moedergevoel klopt vrijwel altijd… dus als jij denkt dat er meer aan de hand is, laat t tot op de bodem uitpluizen alsjeblieft en laat je niet wegsturen hoor!

Hier ook écht geen vertrouwen in het streekziekenhuis. Alleen de KNO afdeling is goed eigenlijk, en oncologie schijnbaar… maar daar hoop ik toch niks mee te maken te krijgen…! Andere afdelingen hebben écht teveel fouten gemaakt naar mijn zin.

Als er echt iets aan de hand is, gaan wij naar Bergen op Zoom. Is even een eindje rijden voor ons, maar beter als niet- of verkeerd geholpen te worden!

De oudste staat dan wel in het streekziekenhuis hier op controle bij de kinderarts ivm medicijnen en groei. Hiervoor was dat bij de psychiater, maar omdat t zo goed gaat vond hij dat dat wel door de kinderarts kan. Nou prima. Maar zodra er iets afwijkt, zijn wij weer terug bij de psych, of naar BOZ.

Inderdaad, heb hier ook meer met het UMCG dan met het streekziekenhuis. Alleen de KNO afdeling is daar goed, helaas moesten we er al 2x heen, voor een operatie, maar voor de rest, geef mij maar liever UMCG.
Morgen eerst ff langs de huisarts, mn ventje heeft allemaal vlekken om zn mond, en op zijn lichaam ook wel een paar maar dat verdwijnt na een tijdje weer …
Ook issie wat benauwd elke keer dus toch maar even laten checken.
Helaas niet onze huisarts zelf maar een co assistent, maar we zullen zien…

Ik heb gisteren trouwens nog ff gecheckt met hartslag, en ik kwam op 74 bij mn ventje. Wel moeilijk hoor, had er echt een paar x over moeten doen, maar gelukkig sliep hij wel door

Suszje hoe gaat het nu met je dochtertje?

Weet dat ik ook wel eens een rustige hartslag heb, rond de 60 . Maar vlg de ha
is dat prima.
Mijn vriend heeft wel eens een hartslag van rond de 40-45 gehad.
Vooral sporters kunnen een lage hs hebben.
maak me ook vaak druk , maar heb het geprobeerd van me af te zetten, anders word ik knettergek…
Mijn vader is (helaas door zware hartproblemen) 14 jaar geleden overleden aan 3 hartstilstanden, infarcten (over een periode van 12 jaar)
etc…

Dus in het begin als ik iets voelde, was ik echt in paniek…
maar ben verschillende keren gecontroleerd (hartfilmpjes etc…) en alles goed.
Heb in de loop van de jaren geprobeerd het van me af te zetten anders heb je geen leven.
HEb ook last van hyperventilatie, dus ook een beetje de kwalen die je bij hartproblemen ook hebt, (zoals druk op de borst etc…)

Ik heb bij mijn geboorte wel een ruisje bij mijn hart gehad, maar dat is dichtgegroeid met mijn 14e.

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent Suszje, maar hoop dat de ha
je gerustgesteld heeft. en je dochter zit toch rond de 100 slagen per minuut, dus dat ik toch prima!

Ik had het ook met de ademhaling met M. jongste heeft 10dagen in zkh. gelegen
ivm streptokokken (vanaf geboorte) had een hele snelle ademhaling daardoor ook
blijven in zkh. na 5 dagen pas achter streptokokken was .
Hij had soms een ademhaling van 80 of zelfs nog veel hoger (toen lag hij op de neo
natologie aan de monitor met slangetjes) doodeng vond ik het.
Normaal was het 20-30 keer per minuut maar hij zat er dus ver boven.
Echt veel angst toen gehad,
Toen hij thuis kwam daar nog maanden mee bezig geweest maar ze verzekerden mij dat alles goed was.

nu heb ik ook dat geprobeerd van me af te zetten, en dat lukt aardig.
en zijn ademhaling is nu rustig

succes
groeten, kerstbalmama

Gaat prima met haar hoor! Ik maak me ook niet meer echt druk hoor, het zit idd rond de 100 dus zal wel goed zijn.
Maar was er gewoon van geschrokken, wist niet dat dat zo onregelmatig kon zijn bij kinderen!

sorry, dat krijg je met verschillende forums he,
ik ben natuurlijk de mama van 2 kids…

Hahaha ach, was me nog niet eens opgevallen! Maar wist wel dat jij het was hoor!