Hoi, ik ben Lisette, de moeder van de 2-jarige Daniel. Soms het liefste jongetje van de wereld, maar momenteel meestal onhandelbaar. Ik zat te googelen op " onhandelbare peuter" en kwam ook op deze site terecht. Kan geen kwaad om me aan te melden. Waarschijnlijk staan er genoeg tips op en verhalen van peuterpubers.
Onhandelbare peuter?
De enige gouden tips die ik voor je heb, zijn “negeren” en “consequent zijn”. Hij moet weten dat er met jullie niet te sollen is en dat er grenzen zijn.
En dat kan-ie alleen maar leren als jullie bepaald gedrag negeren en ander gedrag consequent corrigeren.
Groetekes, Sje
Hoi,
hier ook een dametje die af en toe last heeft van peuterpuberteit hoor.
Mijn ik ben dan echt een politieagent. Niet doen, Mag niet, pas op enz. Als ze na 2 waarschuwingen nog steeds niet luistert zet ik haar voor 2 minuten op de gang. Dan komt ze eraf en moet ze aan mij of aan bijv. haar zus (als ze weer eens aan haar haar heeft getrokken) sorry zeggen en dan zeg ik: Nanik mag niet … en dan zegt ze zelf : haren trekken.
Het is alleen wel jammer dat ze het niet erg vind om op de gang te staan. Dat komt pas als ze er bijna 2 minuten staat. dan vind ze het wle genoeg geweest.
Soms als ze iets stouts doet zegt ze: Nanik gang. en dan loopt ze er zelf naar toe. hahahaha dat is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling.
Het gaat er in ieder geval om dat je duidelijke grenzen aan geeft en dat ook volhoud.
Succes ermee en welkom op de site.
groet
Bianca

Tja, het jammere is dat ik zo ongeveer de hele dag politie-agentje aan het spelen ben. en dat Daniel wel 5x per uur op de gang staat en dus steeds dwarser wordt. en mijn geduld ook steeds minder wordt…Wordt er zo moedeloos van. Zit gelukkig nu een dagje “bij te komen” op het werk
oh dat gevoel ken ik ook hoor. Lekker ff eruit en dan weer even opladen voor de volgende dag hahaha
Hoelang is het al zo aan de gang dan?

Het gaat een beetje met vlagen, dan wil hij weer een periode niet naar bed zonder krijsen en drama, de volgende periode luistert ie overdag voor geen meter maar gaat dan wel weer lief mee naar bed. Op dit moment heeft ie beide tegelijk
Ff potje janken heeft ook opgelucht. En dan denk ik maar even aan de leuke dingen, als ie uit bed komt is het eerste wat ie zegt “mama hou jou”.