Onhandelbare peuter van 3

zocht hier tips en goede raad, iemand die je misschien begrijpt en een oplossing zou weten.

@esther2107 ik wordt niet graag met de vinger aangewezen dat het wel aan ons zou liggen.Bovendien weet je helemaal niet wat er in een gezin speelt of niet en dit zo je ook heel anders kunnen omschrijven.

vraag me af hoe andere mensen het allemaal doen maar hier structuur en regelmaat. ik en mijn man maken nooit ruzie. ik ben altijd thuis en als ik er niet ben is mijn man thuis. ja hij gaat naar de psz omdat hij dus altijd thuis is en zo al een beetje kan wennen voor straks. hier maken we thuis van elke dag een feestje. andere kinderen worden vaak heen en weer gebracht naar van alles en iedereen (dat bedoel ik niet negatief) maar juist dan kan ik me voorstellen dat zo’n kind af en toe ontploft. maar vind vaak juist dat dat de makkelijkste kinderen zijn, degene die die tijd en liefde niet genoeg krijgen een hele week op de opvang zitten en in het weekend bij de opa’s en oma’s worden gedumpt omdat ze zelf de hort op willen. sorry hoor maar had dan nog even gewacht met kindjes.

dus begrijp niet waarom me manneke zo doet, hij heeft alles wat zijn hartje begeerd

dus bijna iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en de tips.
heb zelf een andere aanpak gevonden en die blijkt te werken, we zijn weer helemaal happy.

Groeten,

Dana

@dana2 … je begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel. Ik zeg; kijk eens naar je eigen aandeel in het opvoeden … kinderen zijn niet van de een op de andere dag onhandelbaar en de mogelijke oplossingen zijn VAAK te vinden bij de ouders. Niks mis mee … je moet het WILLEN zien … Kinderen kunnen sterk reageren op emoties van de ouders, lastige situaties etc.
Als jij het zo voelt dat ik met mijn vinger naar je wijs? prima … maar het is niet nodig!