Onduidelijke uitslag

Hallo,

Ik verlang om dit moment ontzettend naar nederland… ik ben nederlands maar woon in belgië op het moment, wil héél graag weer terugkomen, hopelijk gauw! Ik ben vorige week bij mijn huisarts geweest voor een zwangerschapstest, die was positief(hoera! dit is mijn eerste zwangerschap), hij heeft ook meteen bloed afgenomen voor een aantal virustesten waaronder toxoplasma. Toen ik belde voor de uitslag kreeg ik te horen dat het laboratorium niet goed heeft kunnen zien of ik wel of niet immuun ben tegen toxoplasma dus moest ik gisteren nog een keer terugkomen om opnieuw bloed af te laten nemen. Vanochtend kon ik bellen voor de uitslag en die is opnieuw niet duidelijk, mijn huisarts heeft mij geadviseerd om volgende week naar een gynaecologe te gaan. Daar heb ik meteen een afspraak voor gemaakt. Moet ik mij nu zorgen maken? Mijn excuses voor de belgische lezers, maar ik voel tot nu toe niet dat alles zeer goed georganiseerd loopt hier, eerlijk gezegd vind ik het nogal een zooitje en voel mij zeer ongemakkelijk.(misschien is dat alleen mijn persoonlijke ervaring)
Vorige week zei mijn huisarts dat ik waarschijnlijk 3 weken zwanger ben, wat ik zelf niet echt logisch vond omdat op dat moment ik drie weken overtijd was, dan zou de zwangerschap toch al eerder zijn begonnen? Gisteren zegt ie opeens dat ik 9 weken zwanger ben, wat weer te lang is omdat ik 9 weken geleden ongesteld was. Misschien bedoelt hij dat 9 weken het maximum aantal weken is… ik hoop meer duidelijkheid te krijgen bij de gynaecologe volgende week. Ik had eerst bloedverlies wat een rozige kleur had, wat normaal was volgens de huisarts, dat hoort bij de innestelingsperiode en tegelijkertijd had ik last van vermoeidheid, krampen en steken maar sinds een paar dagen heb ik eigenlijk nergens meer last van… alleen af en toe voel ik wel een steek of een krampje in mijn buik maar dat is alles… is dat normaal? Moet ik ergens last van hebben en moet ik mij zorgen maken over die onduidelijke uitslag?

Hoi hoi
Ten eerste: GEFELICITEERD!!
Ik zou me niet te veel zorgen maken. Toxoplasmose kan je krijgen door besmet rauw vlees en kattenontlasting (door schoonmaken kattebak en niet je handen te wassen erna). Maar die kans dat dat gebeurt is zooooooo klein.
En de telling van de weken… Ja lastig… als je 3 weken overtijd bent, zou je dus 7 weken zwanger moeten zijn.
Er wordt geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus je laatste menstruatie wordt ook al mee geteld alszijnde zwanger! Heel raar, maar dit doet men omdat men niet weet wanneer jij je eisprong hebt gehad, dat is van niemand exact te zeggen. Maar 40 weken geteld vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie wordt aangehouden om de uitgerekende datum goed te kunnen bepalen.

Wel lastig hè, als ze 't anders doen dan je verwacht… Vooral als 't rommeliger is/lijkt.

Succes ermee meid.

Bedankt voor het reageren
Mijn huisarts had me gevraagd om vanavond even te bellen omdat hij nog contact zou opnemen met het laboratorium over mijn uitslag, dat heb ik net gedaan… ik vind het nu nog onduidelijker dan voorheen! Hij zegt dat de waarden te laag zijn voor een infectie en ik kan die man ook niet goed peilen, hij is zo robot-achtig… de manier waarop hij praat maakt het voor mij niet duidelijk of ik me nou zorgen moet maken of niet…en dat doe ik dus wel omdat alles zo onduidelijk is… hij wil vanavond nog contact opnemen met mijn gynaecologe om met haar te bespreken wat de reden kan zijn voor de onduidelijke uitslag(is het zo ernstig dan???) en hij wil dat ze nog meer testen met mij zal doen… heeft iemand daar ervaring mee?

beste amber

ik heb zoiets nog nooit gehad het enigste wat ik leter te horen kreeg van de gynaecologe dat ik prikken moest krijgen omdat mijn bloedgroep negatief is en dat van mijn dochter posetief.
als dat mis ging met de bevaling kwam er een tweede bloedgroep erbij , en dat kon met de tweede bevaling mis gaan .
zover het voor mij duidelijk was ???

gr de mama van leyla

veronique daniels