Even een vraagje die niet over Joey gaat maar over een meisje dat ik ken. Ze word in september 3, en kletst de hele dag. Maarrr heel erg onduidelijk, ik versta er soms echt niks van!
Ze kan bij heel veel woorden de letter B niet zeggen, die vervangt ze door een D. (Ook vaak andersom) Bijvoorbeeld boek word doek, dipsy word bibsy, en dip en dap (van tv) word bib-e-bab… Maar bah! en boos en bal kan ze dan weer wel…
De letter J vervangt ze vaak door de letter L. Zus Jet noemt ze Let, Jip en Janneke worden lip -e-lanke, water word later. Maar ‘ja’ kan ze weer wel.
Zo ook de letter W, wachten word hachten, maar ze kan wel ‘wel’ en ‘wat’ zeggen.
Weet iemand hoe dit komt en hoe je haar het beste kan stimuleren om woorden wel goed te zeggen?
Wel even belangrijk om te vermelden; Ze heeft nog een speen in bed, en als ik er niet ben en ze is huilerig of moe krijgt ze die ook. Ook drinkt ze uit flesje en tuitbekers. Als ik met haar ben geef ik haar een beker en pak ik haar de speen af, maar ik ben er helaas niet altijd bij… Zal dat slechte en onduidelijke praten echt alleen daardoor komen?
Groetje Anouk