Ondoorlaatbare hoes in bedje?

Wist niet zo gauw een titel voor wat ik precies bedoel…
We gaan binnenkort voor onze oudste een peuterbedje kopen. En ik wil ook van de zomer beginnen met zindelijkheidstraining. Om nu alle aankopen in een keer te kunnen doen:
Wat gebruiken jullie in bed als bedzeiltje? En waar heb je die gekocht? Ik weet dat dit laatst ook al in een topic stond (en dom genoeg heb ik de tips niet opgeschreven ).
Is het een soort matrashoes?? Ik hoor graag van jullie hoe jullie dat aangepakt hebben!

Thanks!

Ik heb voor onze meiden molton-matrashoezen met rubberen onderlaag. Bij de Hema hebben ze die voor 22 euro. Vorige week bij de Aldi hadden ze ze voor 9,99. Maar die zijn altijd snel uitverkocht dus die zullen ze niet meer hebben.

Moet daarna dus nog wel een gewone matrashoes overheen. Je kunt niet lekker slapen rechtstreeks op een molton.

Groetekes, Sje

Molton met een plastic bovenlaagje (HEMA) en een bedzeiltje van dry nights. Matras is prima beschermd zo!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Leg jij die molton van de Hema zo dat het rubber boven ligt? Ik leg het zo dat het rubber het matras raakt. Zo hoort-ie.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 May 2012 19:35:03

Weet ik, maar ik heb 'm precies andersom gelegd. Blijft de plas er mooi bovenop liggen en trekt het niet helemaal in de molton. Matrashoes eraf, doekje met schoonmaakspul over de molton, nieuwe matrashoef erop en verder slapen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Oh, op die manier. Maar slaapt dat dan niet extra zweterig, vooral met dit warme weer?

Groetekes, Sje

Die indruk heb ik niet.

Groetjes,
M

Ik heb bij de ikea destijds moltons met plastic laagje gekocht. Ik ben met Marijn bezig geweest voor de nacht maar dat lukt nog niet, maar ik had van mijn kraampakket nog van die onderleggers en die leg ik onder de hoeslaken zodat ik niet het hele bed hoef te verschonen.

Dank voor alle reacties! Gisteren bij H.ema geweest en daar 2 stuks gekocht, samen met wat hoeslakens jersey. Gek genoeg hadden ze geen katoenen hoeslakens (‘moet u bij een grotere zaak zijn mevrouw…’)
Maar thanks!!

en oeps… zag pas paar dagen terug dat ik t topic bij kleuter had geplaatst. Was nou niet de bedoeling

quote:
Weet ik, maar ik heb 'm precies andersom gelegd. Blijft de plas er mooi bovenop liggen en trekt het niet helemaal in de molton. Matrashoes eraf, doekje met schoonmaakspul over de molton, nieuwe matrashoef erop en verder slapen.

Groetjes,
M

Zie erik al zwemmen … Gemeen hé! Het is wel idee vooral als je kindje vaak een ongelukje heeft … maar Jurian zweet altijd zo erg dat het hier geen optie is.

Nadeel dat is wel dat het lang duurt voor die matrassen droog zijn…

Ik heb ze van de aldi…

Groetjes,
M