Onderweg, warm eten

Hoi Meiden,

Als wij naar familie gaan is dit ong. 3 uren rijden in totaal. Nu Amy ook warm eten eet zit ik te dubben wat het makkelijkste is.
We zitten precies rond haar etenstijd van warme hap in de auto en zijn thuis rond haar avondfles van 19.00 uur.

Hoe kan ik het beste omgaan met die warme hap? laten vervallen en savonds een papfles of onderweg stoppen en een potje geven? of alternatief? dat kost dan wel veel tijd waardoor die fles tijd weer in het nauw komt en ik wil zo graag dat ze gewone tijd haar bed in kan rond 19.30 uur.

Tips en tops gevraagd…

Liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Hoe laat krijgt de dame meestal haar avondeten? Zou je eventueel om 4 uur potje kunnen geven zodra ze klaar is aanrijden en dan rond 7 uur in de auto een klaargemaakte fles geven? Of zodra je thuis bent en dan meteen bedje in? Onmderweg stoppen is eventueel ook een optie, maar zoals je zeg het duurt lang misschien ook niet zo, moeilijk!

Ik zou denk ik gaan rijden na d’r fles van 19.00 uur. Dan kan ze lekker slapen in de auto en verder in haar bed.
Óf je kunt haar ook in de middag warm geven, en dan in de auto een boterhammetje, of wat ze dan ook krijgt in de middag.

En hoe doen jullie het met eten? Kan ze niet op dat moment mee-eten?
Liefs, Anne

Amy krijgt om 15 uur een melkfles, 17.15-17.30 warm eten, 1900 melkfles en naar bed. alles met een kleine 30 min. speling.
Wij eten later dan 17.15 uur, meestal rond 18uur. Als Amy een volledige maaltijd kan meeeten zal ik veelal samen met haar warm eten. Haar papa heeft nogal een hectische baan. efin…
als we pas om 19 vertrekken wordt het erg laat en dan wordt ze ook weer wakker als we thuis komen, dus dat vind ik eigenlijk geen optie. We zijn behoorlijk fexibel, maar als het op Amy aankomt proberen we toch echt niet het ritme af te wijken. misschien de warme hap maar een keer vervallen en dan bij thuis komst een papfles ipv alleen melk.
zoiets…pfff ik weet het ff niet.
Alles opschuiven naar voren en wat eerder de warme hap kan natuurlijk ook kijken of we dat passend krijgen…ik kan het beste maar vanalles meenemen en zien hoe de dag verloopt…
liefs annelies

Ik zou gewoon ergens stoppen, potje opwarmen en verder rijden.
Voor jezelf een plaspauze inlassen en even wat drinken.

Is ze een beetje snel met eten?? Dan is een kwartiertje stoppen toch niet zo’n probleem. Bij een tankstation hebben ze vaak wel een magnetron. En anders zo’n ac restaurant?

Succes d’r mee

Ik heb een flessenwarmer van de prenatal waar je ook potjes in kunt warmen. Die kun je ook op de sigaretten aansteker van de auto aansluiten. Dan heb je zo een potje warm onderweg.
Persoonlijk zou ik proberen om haar of iets eerder haar potje te geven of haar toch onderweg iets te laten eten. anders duurt het wel erg lang na haar voeding van 15.00 voor dat ze weer wat krijgt.
Ik zou zelf er toch zoveel mogelijk voor kiezen om pas na de fles van 19.00 te gaan rijden. Dan kan ze gewoon rustig op haar eigen tijd eten. Je zou haar dan alvast haar pyjama aan kunnen doen en haar slaapzak(Die heb je speciaal met gaten voor in de maxicosi en anders heb je die ook makkelijk zelf in een slaapzak gemaakt) zodat je haar zo over kunt leggen in haar bed.
Met mijn zoontje hebben we dit altijd gedaan(natuurlijk niet elke dag) en dit heeft nooit problemen gegeven. Hij sliep altijd zo weer verder en was de volgende dag ook niet in een slecht humeur.
Regelmaat is natuurlijk hartstikke goed voor een kleintje maar het geeft echt niets als het een keertje anders loopt als anders.
Wij konden zo bv ook makkelijk een keertje samen naar een verjaardag 's avonds ook als we geen oppas hadden, dan ging hij gewoon daar het campingbed in en slie hij verder in de auto en dan weer op z’n eigen bed. En de vrijheid die je dat geeft vind ik persoonlijk wel zo fijn. Maar als mijn kleintje hier niet tegen zou kunnen zou ik het niet doen natuurlijk.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

ik zou dr vooral geen probleem van maken, ff uitstappen en opwarmen, je kan het haar gewoon in de auto nog geven als je dat wil, (je neemt een boterhammetje of rijstewafel mee als ze geen zin heb in die warme hap…, dan maar ff een keer geen warme hap, daar worden ze echt niet minder van ) en opwarmen kost misschien 5 minuten …en daarna lekker doorkachelen…
meestal zitten de mama’s meer te stressen dat die kleine er wat om geeft… ondanks dat goed dat je er van te voren over nadenkt,
en zo’n flesopwarmding is natuurlijk helemaal een uitkomst , dan hoef je helemaal de wagen nie uit !

Pippy is geboren 17.07.2009

hahaha mama’s maken zich inderdaad sneller zorgen dan nodig…wat een lol hebben we gehad. Ik had wortel en aardappel klaargemaakt bij mn zus Ze vond het super en vooral heel interessant. Ze heeft echt lekker gegeten en we zijn gewoon doorgereden. Helemaal top en ze slaaaaappppptttt nu heerlijk.
liefs annelies