Ondertemp: koorts of gewoon koud?

Onze dochter werd vanochtend om half 6 wakker en begon direct te huilen. Nu is dat niet zo raar, want ze is altijd tussen half 6 en half 7 wakker, maar huilt dan anders. Nu echt snikken, zelfs op mijn arm. Ik heb haar getemperatuurd en ze had 36,5 graden. Ze ligt in een zomerslaapzak met een pyjamajasje (lange mouw) en pyjamabroek (lang) aan. Heeft ze het dan nog koud? Ze heeft geen deken over. Of zou het een soort van koorts zijn? Haar kamer is niet echt heel koud en het weer is ook niet echt koud.
Iemand tips?

Als haar nekje warm is, zou ik me vooralsnog nergens zorgen over maken. 36,5 is niet te laag. Mijn man heeft altijd al een lagere lichaamstemperatuur dan gemiddeld. Bij de mens moet de temperatuur tussen de 35,8 en 38 liggen en dan is het goed.

Het kan ook zijn dat haar huilen anders klonk omdat ze gedroomd heeft en daardoor niet tof wakker werd.

Ik zou me geen zorgen maken.

Groetekes, Sje

Hier een moeder en dochter die ‘standaard’ onder de standaard temperatuur zitten, en toch voel ik me altijd warm.
Kan het niet wat anders geweest zijn?

Groetjes Manderijn.

mijn jongste heeft het in een zomerslaapzakje met pyama te koud. Hier gaat er een dekentje overheen (maar daar woelt ze zich onderuit s nachts. Word dan huilend wakker en kan ik haar weer toedekken). En als de kamer temp 20 graden of lager is, trek ik haar de winterslaapzak (een dunne, versleten van d’r zus) aan, maar dan zonder mouwen.
Mijn oudste is niet zo kouwelijk, maar die krijgt toch s avonds als ik naar bed ga wel een dekentje over haar heen…

Ik heb zelf ook een hele lage temperatuur 36.3 is mij niet vreemd. Ik zou op dagen dat ze gewoon wakker word ook even temperaturen een dag of 4.Dan weet je of het normaal is of niet bij haar.

Wel is het zo dat iemand die normaal een lage temperatuur heeft dus ook eerder koorts heeft. Dus bij normale temperatuur van 38 zeg maar en ik heb het al bij 37.4 bij wijze, volgens mijn ha althans

Liefs Michelle

Geen idee wat voor thermometer je hebt, maar als dat er een op batterijen is en je vertrouwt dan de temperatuur niet, check dan even of de batterijen op aan het raken zijn.

Dat hebben we hier al eerder gehad, een kindje met heel vreemd schommelende temperaturen en toen bleek de batterij van de thermometer gewoon aan vervanging toe te zijn. Dus hou dat ook in de gaten bij rare temperaturen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Aug 2012 16:03:13

klopt wat Sje schrijft! Die ervaring hebben wij ook! Nieuwe batterijen (of nieuwe thermometer) en de temp was weer stabiel.

Ik heb haar vannacht een dikkere slaapzak aangedaan, zonder mouwen, en ze werd vanmorgen iets later wakker en niet zo in paniek zeg maar. Thermometer is net nieuw, dus ik denk niet dat het daar direct aan ligt (kan natuurlijk altijd). Ik ga het even in de gaten houden, maar volgens mij heeft ze normaal gesproken wel een “normale” temperatuur van rond de 36,8-37 graden. Dank voor jullie tips!