Ik heb me gister op de voetbaql zo zitten ergeren aan de jonge moeders die daar rondlopen. Niks tegen te jonge mamma hier hoor en dan bedoel ik dames tussen de 18 en 25 jaar. Maar wat ik daar toch steeds zie.
Het begon vorig jaar toen een van de gasten van de selectie pappa werd. Het was niet gepland, maar de baby was meer dan welkom. Prompt was de volgende zwanger en daarop weer 1. Inmiddels zijn ze hadr op weg naar het eerst volgende mini mini f-jes team. Voor de NIET voetbalmoeders. Dat zijn de aller allerkleinste vanaf 4 jaar.
Maar goed das op zich niet zo erg, maar als ik dan naar die meiden kijk. Ze roken allemaal als een schoorstaan. 3 kindjes zijn al als prematuur geboren, wik niet zeggen dat dat door het roken komt, maar toch typisch. En als de baby’s dan geboren zijn zitten moeder en kind binnen no time weer in de kantine. Gelukkig mag daar niet meer gerookt worden, maar wat dacht je van de herrie en alles. Gister presteerde een het er om met haar week oude dochter te komen en haar met wagen en al de trap op te tillen (we hebben een lift) en tegen mij te zeggen dat ze wel meer niet mag als ik zeg dat ze niet mag tillen en dat ik niet moet overdrijven.
Maar goed je ziet nooit de moeders zelf met de kinderen. Iedereen loopt met hun kinderen te sjouwen en als je ze iets vraagt of verteld dan kijken ze of ze water zien branden want ze zijn nergens van op de hoogte en laten het allemaal maar gebeuren. Je ziet in alles dat het onderschat wordt, dat het af gedaan wordt met dat doe je wel even en komt wel goed. Klinkt misschien raar wat ik nu zeg, maar deze kindjes lijken wel hebbedingen. Van iedereen heeft een kind laten wij dan ook maar.
Ik ben nu zelf 6 maanden moeder en waak als een tijger over mijn meissie. Ik geef haar niet aan jan en alleman, enne ze3 was ruim 3 maanden toen te meeging naar de eerste wedstrijd van pappa en ook alleen omdat het een prachtig zachte dag was. Ik heb me tuureluurs gelezen over baby’s en alles wat er bij komt kijken en nog zit ik soms met vragen. Ik vraag hier nog genoeg. En dan zie ik dat en dan denk ik. Weet je wel wat je gekregen hebt.
Een beetje lang verhaal, maar ik moest het even kwijt en dames hier tussen de 16 en 25 dit was natuurlijk niet voor jullie. En ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Groetjes,
Michèle