Onderhand drama met fles

Hoi hoi,

Lisa doet nu wel heel erg moeilijk met de fles… overdag gaat het nog redelijk… ze probeert er wel onderuit te komen, maar uiteindelijk winnen wij en drinkt ze hem leeg… in de avond is het drama; krijsen, overstrekken, schoppen, kortom die fles gaat absoluut niet leeg… wat moet ik nu doen? Gewoon die laatste fles tot wat ze wil en dan op bed leggen? Kan dit een sprongetje zijn? Ze is nu precies 19 weken… gaat dit weer over, want ik zie elke keer op tegen die fles…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

In Mama’s Hoekje staat volgens mij een overzicht met alle sprongetjes…

Ik zou geen drama maken van die laatste fles, opdringen heeft niet veel zin denk ik.

Groetjes van Christa

Ik zou die laagtste fles gewoon lekker weglaten.
Als ze honger heeft laat ze het wel weten.

M.

Beste Von,
Misschien heeft Lisa geen honger? Ik weet niet hoeveel voeding je geeft, maar als ze niet meer wil is het eerste waar ik aan denk dat ze het niet nodig heeft. De flessen hoeven niet leeg te worden gedronken, en soms drinken die kleintjes meer en dan weer minder. Dat kan met een sprong te maken hebben, maar ook iets anders zijn, waar je toch niet achter komt. Of ze is gewoon toe aan een fles minder?
Ik weet dat het moeilijk is, maar maak er zeker geen strijd van. Het heeft niets met ‘winnen’ te maken als ze de fles leegdrinkt…

ehm wat voor speen heb jij op je fles?

Hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties, maar ik geef maar 4 flessen van 180/6 met 6 scheppen nutriton tegen het spugen, dus de laatste weglaten is geen optie… ik heb de difrax-fles met m-speen, omdat het goedje zo papperig is en dat gaat prima, niet te snel, niet te langzaam, dus dat is het ook niet lijkt me…

Grtz Von

Lilypie

Er zit een sprongetje bij precies 19 weken (tussen de 14 en 20 weken). Dus dat kan het ook heel goed zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nee dan ligt het niet aan je speen

ik heb namelijk zelf met mijn oudste niet doorgehad dat er verschil zat in spenen…

dan worstel je erg lang door. helaas kan ik je niet helpen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Is ze misschien toe aan fruit en groente?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

hoi,

@mirema: fruit krijgt ze al, haar darmpjes moeten hier wel erg aan wennen, maar dat gaat goed. Binnenkort begin ik met groente…

Grtz Von

Lilypie

Hoi,

Het kan de leeftijd zijn. Ik heb hetzelfde met mijn zoon meegemaakt, maar dan met borstvoeding. Overdag was het hier juist drama en 's nachts wou hij gelukkig wel wat drinken. Ik heb een maand met hem gestreden en ben toen overgaan op de fles, wat bij hem gelukkig beter ging.
Ik zou proberen er geen heisa van de maken, dat levert voor zowel jou als je kleine stress op en dat is niet goed. Ik kan hierover meepraten. Twan plaste veel minder. Als hij niet wil zou ik het gewoon even laten. Krijgt ze dorst, dan meldt ze zich wel. Misschien is het gaatje van de speen te klein geworden en gaat het haar niet snel genoeg??? Dat was hier het probleem met de borstvoeding. Fles ging sneller/makkelijker. Zou dus ook even een grotere speen proberen of een ander merk voeding??? Misschien vindt ze deze niet lekker meer. Twan vindt alleen Friso lekker, het andere hoeft voor hem allemaal niet.

Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Von,

Wat naar zeg…
Het kan ook aan de voeding liggen hoor. Anne-Mirthe heeft na 6 weken BV, flesvoeding gekregen. Standaard Nutrilon, ze had toen ook veel last van spugen en krampjes, dus overgegaan op Nutrilon Omneo (zelfde dus als Lisa). Voor mijn idee deden we daar ook goed aan, maar spugen werd niet minder ofzo. We zijn toen ze ongeveer 3,5 - 4 maanden was, weer overgegaan op Nutrilon Standaard en dat ging prima, eerlijk gezegd ook veeeeel beter, want tis lastig met die verdikking in de melk.
Hebben ze op t cb niet gezegd dat 4 mnd wel een beetje vroeg kan zijn voor fruithapjes en groenten? i.v.m. gevoelige darmpjes??? Misschien dat ze daar ook last van heeft en dan kan alles te veel zijn, zelfs de fles!!
Anne-Mirthe kreeg haar eerste hapjes toen ze 5,5 maanden was, dus nu nog geen 1,5 maanden. En ze heeft nergens last van gehad. Bij haar hebben we dat ook zo laat gedaan i.v.m. allergie in de familie.

A-M kreeg tot die 5,5 mnd altijd nog 5 flessen van 200 ml (6 schepjes Nutrilon)

Krijgt Lisa de laatste fles om 20:00 of 22:00??
Als t 20:00 is, is dit misschien te vroeg voor haar??

Ik weet natuurlijk niet hoe groot ze is en hoe zwaar…
Ze rekenen meestal 150 ml voeding (alleen flesvoeding hoor) per kilogram op die leeftijd.

Hoop dat je er wat mee kunt…

Groetjes…

Hey,

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik zoek hier ook tips over.
Luc is het sinds vorige week ineens s’avonds eerder zat.
Hij is 24 weken oud. Normaal was z’n ritme altijd.
7:00 fles
slapen tussendoor
9:30 fruithapje
12.30 fles
15.30 fles
17.30 groentehapje
21:00 laatste fles en dan sliep hij tot en met andere ochtend half 7 door.
Maar sinds vorige week maandag was hij daar in ene klaar mee.
S’nachts kwam hij nooit om de speen en nu wel. Na 1;00 s’nachts is hij zeer onrustig.
Zijn ritme nu is:
7.00 fles
slapen tussendoor
9.30 fruithapje
11.30 fles want dan is hij het echt zat
slapen
15.00/15.30 fles
17:00 /17:15 eten
19:15 in bad.
20:00 slapen. Maar die laatste fles is een drama ineens.
Ik geef ook 180 water, 6 schep nutrilon= 200 cc
Maar opdrinken hou maar.
Wat zou het kunnen zijn?
Heeft iemand tips?

Hoi hoi,

nou hier bleken het dus idd tandjes te zijn in combinatie met een sprongetje… ze heeft nu 2 mooie ondertandjes sinds 2 a 3 weken en doet af entoe nog steeds moeilijk met de fles. Ik denk dat dit komt doordat ze haar tong om de onderkant van de speen vouwt en haar tandjes bij het zuigen dus in de tong prikken. Hopelijk vindt ze hier snel eeen oplossing voor, want daar kan ik haar niet bij helpen!

Grtz Von

Lilypie