Ondergoed passend kopen of iets groter?

Ik heb er nooit eerder over nagedacht, maar sinds ik een boek over zindelijkheid heb gelezen, ben ik gaan twijfelen. Daar stond in, dat je hemdjes en onderbroekjes beter een maat groter kunt kopen, zodat de kindjes het broekje zelf beter naar beneden kunnen trekken. Zit wat in, maar…ik vind zo’n lubberonderbroek en te lang hemd ook geen gezicht! Eva draagt nu 92 en ik heb hemdjes en broekjes in 98-104 (HEMA), maar die passen eigenlijk wel goed met luier eronder (wat ik doe als het heet is en ze geen legging draagt), maar zonder luier zijn ze denk ik nogal groot. Is dat praktisch, of kan ik toch beter voor passend (86-92) gaan?

En geven jullie je kind een hemdje en een onderbroekje aan, of alleen een broekje? Ik vind een setje zelf wel leuker…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb Tim gewoon passend ondergoed aan gedaan. Vind het zelf ook geen gezicht als het te groot is en het lijkt me voor hem ook niet lekker zitten. Tim krijgt overigens zelf zijn ondergoed uit ook al is het passend en niet te groot.

Groetjes,
Sandra

Het ligt helemaal aan het elastiek of ze hem zelf uit kunnen krijgen of niet. Hier eigenlijk allemaal passend ondergoed in 98/104. Hemden heb ik wel een maatje groter omdat 98/104 erg snel uit zijn onderbroek schiet als hij met de auto’s op de grond speelt.

Voor een meisje zou ik ook setjes ondergoed kopen, maar hier gewoon losse broekjes en hemden omdat hij ook nog wel eens een shirt als hemd gebruikt.

Oh ja, de onze heeft op de speelzaal geleerd om bij zijn buik eerst zijn hemd uit zijn onderbroek te halen voor hij zijn onderbroek naar beneden doet. Zo heeft hij meer grip op het elastiek en trekt hij niet per ongeluk ook zijn hemd mee naar beneden.

Hylke heeft zowel goed passend als te groot ondergoed.
Kan beide zelf goed aan en uit trekken.

Heb wel het idee dat hij in passend ondergoed beter
aan voelt komen dat er een plas komt dan in het ruime goed.

M.

Ok, dus ondergoed kan ook nog invloed zijn op het wel of minder goed aanvoelen komen van een plas? Goh, dat wist ik niet? Ik heb net allemaal 98/104 gehaald, maar ik kan wat passend bijhalen. Die hemdjes passen ooit wel en die liggen niet in de weg. Ik ga dan toch voor passend. Niets zo irritant als een onderbroek in je bilspleet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Jack heeft gewoon passend ondergoed, als het te groot is zakt het toch alleen maar af en ik vind het ook niet netjes zitten!
Hij heeft van spijkerbroeken 98 maar van het ondergoed 86/92 pas netjes.
in de winter heeft ie wel een hemd aan maar in de zomer niet,lekker zonder!