Ondergoed en schoonmaken

Nu we het toch veel over zindelijkheid hebben, vraag ik me af hoeveel ondergoed ik moet in slaan … doen jullie de broekjes gelijk wassen in de wasmachine of is een handwasje ook een optie? En met plas op de tegels/voegen … hoe maak je dit het beste schoon? Allesreiniger, azijn … ?? Ik gebruik zelf nooit azijn, verdun je dit en rijkt het niet heeeeel zuur?

Wel een fijn idee dat hier meer moeders zijn die aan deze klus eerdaags beginnen!

Succes alvast!

Groetjes Esther

Onderbroeken met een plasje deed ik op de hand, is wel zo makkelijk als ze veel plassen. Ik had 15 onderbroekjes om mee te beginnen, maar soms plaste ze daar wel doorheen, dus handwasjes is wel zo makkelijk, ze heeft eigenlijk nooit in onderbroekjes gepoept, dus daar had ik geen last van. Tegels deed ik altijd met een dweil en allesreiniger met citroen luchtje, of met soda water (trekt luchtjes uit de lucht)

Wij hadden hier een boel broekjes, geen idee meer hoe veel. Maar dat zullen er tegen de 20 zijn geweest. Ik gooide alle natte broekjes van een dag in een emmer met water en biotex. En deze ging dan mee in de was zodra de machine aanging. Plaste hij echt heel veel (wat hij overigens niet deed gelukkig) dan waste ik ze echt even goed uit met de hand en hing ik ze binnen (over de verwarming) of buiten op. Hier geen droger vandaar de verwarming

Wij hebben laminaat en dat maakte ik altijd even schoon met laminaatreiniger maar ik denk dat de onze hooguit drie keer een plasje op het laminaat heeft gedaan.

Poep in de broek hebben wij hier ook nooit gehad. Daarmee was hij eerder zindelijk dan met het plassen.

Wij hebben hadden de week van training ongeveer 12 onderbroekjes denk ik. De eerste dag 5 moeten verschonen, daarna als het tegenzat 1, dus je ziet dat het nogal verschilt per kind. Maar wij wasten het tussendoor op de hand en het was zo warm buiten dat het binnen de kortste keren droog was.

Meeste plasjes zijn in de tuin terecht gekomen, wat binnen terecht kwam inderdaad met wat water en allesreiniger en goed nadrogen.

Succes!

Lfs

Nou, ik heb een grindvloer! Daar krijg ik de plas nooit uit… Er zit nl geen toplaag op! Heb ook geen idee hoe ik dat op moet gaan lossen straks…

Groetjes van Sascha en Senne

@Sascha, dat wordt voorlopig buiten leven

Hier laminaat en zeil… gaat er met allesreiniger prima uit.
Wij waren in de meivakantie heel enthausiast begonnen de eerste week, ging steeds beter. En de tweede week gingen we op vakantie… toen deed ze het niet meer

Nu moeten we té vaak heen en weer, naar school, en werken enzo, dat t er eigenlijk niet meer van komt
Zet haar wel een aantal keer per dag op vaste tijden op het potje, maar de rest van de tijd een luier om, omdat ik gewoon geen tijd heb om steeds met schone broekjes achter dr kont aan te lopen

• dat ze nog 2x per dag slaapt… en dat werkt nou ook niet bepaald mee want als ik haar uit bed haal zit dr luier meestal al vol.
    In de zomervakantie gaan we nieuwe poging wagen! Of… misschien volgende week met de hemelvaart? Hmm zal eens kijken.

Hier hebben we een stuk of 10 broekjes, en in noodgevallen nog een paar zwembroekjes die we dan wel als onderbroekje kunnen gebruiken

@ Sascha, wat je ook zou kunnen doen is een onderbroek aan en daar overheen een luier. Dan creër je toch het gevoel van vies zijn. Nu zitten er kids bij die het niet boeit maar het is het proberen waard. En anders gewoon buiten leven, potje buiten zetten.
Succes