Dag iedereen,
Even een update over Claire:
We zijn bij de diëtist geweest, en we zijn erg opgelucht weer naar buiten gelopen!
Nog steeds is Claire aan de magere kant, maar de diëtist zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken: gezien de hoeveelheid en het soort voeding dat ze krijgt, doen we het goed! Ik heb een zucht van verlichting geslaakt, want ik maakte me nogal wat zorgen!
We hebben wat tips gekregen mbt wat we Claire kunnen aanbieden, aangezien ze nogal kieskeurig is. Ze is allergisch voor koemelk, dus ze krijgt al hypo-allergene voeding, en ze kan niet tegen banaan. Toch krijgt ze genoeg binnen, maar mogen we best meer aanbieden. We kregen suggesties voor broodbeleg (ze moet veel vezels binnen krijgen, want sinds 2 weken heeft ze ook last van harde ontlasting die er niet uit wil! Huilen, huilen!), zoals champignonpate, maar ook stroop en margarine/halvarine. Voor de vetten kunnen we ook avocado geven.
Wat we beter NIET kunnen doen, (maar dat deden we al niet) is Ligakoeken, koek in het algemeen, of ander snoepgoed. Soepstengels en rijstewavels dan weer wel.
Samengevat: we doen het goed, en hoeven ons niet druk te maken, aangezien Claire nog steeds in de lengte groeit, erg levendig is, en erg druk en speels is (en dus ook veel calorieën verbrandt, hetgeen haar gewicht verklaart). Het is helemaal niet erg dat ze wat kleiner en lichter is; sommige kinderen houden gewoon niet van eten.
Bedankt voor de tips!
[img]http://lb1f.lilypie.com/pZKrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />