Ondergewicht?

Hallo,

Vanochtend is mijn vrouw met onze meid van 8,5 maand naar het CB geweest, en ik schrok me rot:

Ze is 72cm en weegt maar 6700!

Ik geef toe: Claire is echt papa’s kleine meid, dus ik maak me om het minste geringste ontzettend ongerust, ook al doet ze het qua ontwikkeling zelfs heel goed, zei de dokter.
Nu moeten we contact opnemen met een dïetist. Ze moet kennelijk meer vetten binnenkrijgen, maar ze is soms wel, soms niet in de stemming om te eten.
Het vervelende is: ze heeft ook nog eens een koemelkallergie, dus yoghurt, melk of boter kunnen we niet gebruiken voor haar.

Wat kunnen we doen om Clairtje wat dikker te krijgen?

Je moet nu zelf niks doen om Clairtje wat dikker te krijgen, je bent niet voor niks doorverwezen naar een diëtist. Dus eerst maar eens afwachten wat die zegt voordat je hier adviezen zou krijgen om haar vol te proppen met chips en koekjes.

Groetekes, Sje

ik zou het ook even aan de dietiste overlaten en proberen je nog niet te druk te maken!
Ik zeg altijd maar als ze 18 jaar zijn zegt niemand niks meer over gewicht en lengte! en zijn ze allemaal gelijk.
Mijn oudtst is en was ook geen dikke. was met 8 maanden 69 cm en 7200 gram.
Maar als ik naar mijn man kijk die is ook lang en heel smal dus ze zal het figuur van mijn man hebben denk ik.
Nu is ze 2 jaar en denk dat ze net over de 10 kilo zal zitten.

En het komt allemaal goed hoor! wacht even dietiste af en dan gata het allemaal goedkomen

groetjes gytha

Welkom mede-papa,

Goed dat je je ongerust maakt, maar dat moet je niet overdrijven.
Als de kleine meid het verder prima doet is er echt niets om
je zorgen over te maken.

Op naar de diëtist, en die adviezen opvolgen.
Zelf dokteren heeft niet zoveel zin.
Of eigenlijk: kan averechts werken.

M.

Als Claire gewoon goed eet en vrolijk is, is er niks aan de hand. Dan is het gewoon een tenger meisje. Ieder kindje is anders. We hebben het hier op het forum vaak over het feit dat veel kindjes als dik gezien worden, wat nu ook nog niks zegt. Misschien worden ze later wel heel dun! Maar een tenger popje dat lekker speelt en doet is ook niks om je druk om te maken papa Erik. De dietist zal ook adviezen geven vanwege de koemelkallergie. Het lijkt me niet dat ze echt ‘vetmestadvies’ gaat geven, want dat zou raar zijn als Claire smal gebouwd is. Ze geeft misschien advies zodat ze wat meer/beter eet. Enne…ik was met 2 jaar veel te dun en moest ook advies krijgen. En nu…ben niet groot en niet dik, maar wel gewoon goed gegroeid hoor. Wacht even het consult af. Laat je ons wel weten wat ze gezegd heeft?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Claire moet op 29 juni naar de diëtist (er schijnen er maar vier in Amsterdam te zijn…) en dan zien we verder.

We hebben het advies gekregen om een schepje voeding extra te doen in haar flesje, en sowieso mogen we een fles extra geven. Ook mogen we proberen om haar yoghurt en avocado te geven, dit schijnt ook de nodige vetten te hebben.

Ondertussen ben ik wat meer gerustgesteld, de afgelopen dagen was wel anders, maar gelukkg kan ik het meer relativeren.
Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Gaat alleen nog een paar weken duren…

Lilypie

Om je even gerust te stellen;
Silvana was met 7maanden en 1week net geen 6 kilo. Met +/- 9 maanden was ze 66,5cm en 6,330 kilo.
Jacqueline is altijd ongeveer 1-2 cm kleiner geweest maar wel altijd ietsje zwaarder. (in die tijd ongeveer 200gram geloof ik)

Wat ik wel gek vind is dat er gezegt word dat ze ondergewicht heeft terwijl ze tegen mij altijd zeggen dat ze net (of net niet) in de groeicurve zitten maar dat dat niet erg is.
Of het zou er aan moeten liggen dat ze niet gelijkmatig groeit en daarbij in gewicht een beetje is achter gebleven…??

Maak je niet al te druk, het gaat vast goedkomen hoor. Zolang ze lekker levendig is, vrolijk en er goed uitziet is er geen echte nood aan de man
Straks als ze een jaar of 15 is zal ze het vast heerlijk vinden om lekker slank te zijn

Op het CB kunnen ze soms een beetje TE reageren vind ik. Iemand die ik kende kreeg commentaar toen haar zoontje van ruim 3 (geloof ik) of 4 jaar, 400gram te ligt was :S

Kan me voorstellen dat je erg schrikt als je dochtertje niet zoveel weegt. Maar gelukkig ontwikkelt ze zich wel heel erg goed en dat is natuurlijk ook erg belangrijk. Zo lang zij vrolijk is en zich goed ontwikkelt zou ik me niet al te veel zorgen maken. En gelukkig hebben jullie nu over een paar weken een afspraak bij de dietist. Succes en laat ons zeker even weten hoe het bij de dietist is gegaan. Voor je het weet heeft ze ook lekkere spekarmpjes

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Dag iedereen,

Even een update over Claire:

We zijn bij de diëtist geweest, en we zijn erg opgelucht weer naar buiten gelopen!

Nog steeds is Claire aan de magere kant, maar de diëtist zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken: gezien de hoeveelheid en het soort voeding dat ze krijgt, doen we het goed! Ik heb een zucht van verlichting geslaakt, want ik maakte me nogal wat zorgen!

We hebben wat tips gekregen mbt wat we Claire kunnen aanbieden, aangezien ze nogal kieskeurig is. Ze is allergisch voor koemelk, dus ze krijgt al hypo-allergene voeding, en ze kan niet tegen banaan. Toch krijgt ze genoeg binnen, maar mogen we best meer aanbieden. We kregen suggesties voor broodbeleg (ze moet veel vezels binnen krijgen, want sinds 2 weken heeft ze ook last van harde ontlasting die er niet uit wil! Huilen, huilen!), zoals champignonpate, maar ook stroop en margarine/halvarine. Voor de vetten kunnen we ook avocado geven.

Wat we beter NIET kunnen doen, (maar dat deden we al niet) is Ligakoeken, koek in het algemeen, of ander snoepgoed. Soepstengels en rijstewavels dan weer wel.

Samengevat: we doen het goed, en hoeven ons niet druk te maken, aangezien Claire nog steeds in de lengte groeit, erg levendig is, en erg druk en speels is (en dus ook veel calorieën verbrandt, hetgeen haar gewicht verklaart). Het is helemaal niet erg dat ze wat kleiner en lichter is; sommige kinderen houden gewoon niet van eten.

Bedankt voor de tips!

[img]http://lb1f.lilypie.com/pZKrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

fijn dat jullie nu opgelucht zijn!
En ik zeg altijd als ze honger hebben eten ze wel, en het ee kindje eet meer als het andere. en ach als ze idd levendig is is het toch prima!
Slanke meisjes moeten er ook zijn toch? Ik zie ze liever zo als te dik!

groetjes gytha

Goed nieuws, fijn!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

he super zeg, fijn dat t zo goed gaat!
en voor jullie ook erg fijn om de bevestiging te horen dat je t goed doet!

liefs,
Rinske

Wat fijn dat het zo goed gaat.

Toch weer een hele geruststelling om bevestigd te krijgen en ook dat jullie het verder goed doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Fijn dat je je eigen nu een stuk geruster voelt, heb zelf ook een zoontje dat niet echt zwaar is in vergelijking met andere maar indd die verbrand zoveel op een dag die kan echt niet stil zitten, al moet ik zeggen sinds hij geen lichtverteerbare voeding krijgt (omneo) en ook niet meer tegen koemelkallergie hij behoorlijk wat is aangekomen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie