Onder temperatuur

Ik schrok me wild!!!

Vanacht Stijn wakker, hij was heel zielig, hij wou niet drinken en alleen maar hangen. Toch even tempen dus… 35.2!!! Gelukkig was het de kapotte (altijd 0.5 te laag) waar ik later achter kwam met m’n dromerige kop. Maar toch nog even met de goeie gemeten en ja hoor, 35.9. Zijn normale temp is 37.0 Mmmm. Maar goed in de gaten houden dus.
Weten jullie hoe dit kan, geen verhogin maar verlaging? Wie heeft het vaker gehad?

Groetjes Wiets

Hoi Wiets,

Vervelend zo’n ziek manneke. Hou hem maar goed in de gaten.

Zie hier informatie over ondertemperatuur (ook wel hypothermie of onderkoeling genoemd).

Ik denk niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken. Er wordt zelf speciaal genoemd dat mensen vroeg in de ochtend tijdens de slaap koeler zijn. Dus dan klopt het dat Stijn zo’n lage temperatuur had toen je hem vannacht tempte.
Kan zijn dat hij gewoon wat grieperig en dan schommelt die temperatuur voortdurend van hoog naar laag en terug.

Groetekes, Sje

Cas heeft bijna altijd 35.9!

Natuurlijk zal Stijn zich vervelend voelen als hij normaal 37 heeft.
Goed opletten dat zijn temp niet ineens heel hard gaat stijgen.

/)./)
(’ ; ')
(") (") Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

In ongeveer 4 uur is zijn temp weer naar normaal gestegen. Het is nu weer goed. Gelukkig maar.

Groetjes Wiets

Gewijzigd door - Tiesie op 12 Nov 2006 15:51:16

Bij die kleintjes kunnen die temperaturen van de een op de andere minuut schommelen.

Ik denk bij koorts altijd aan een ervaring van mijn moeder. Een van ons had vroeger eens behoorlijke koorts en mijn moeder belde heel bezorgd de dokter. Ze sprak de assistente en die vroeg “Mevrouw, is de koorts heel snel opgekomen”. Toen mijn moeder “ja” antwoordde, zei de assistente “Dan zakt-ie ook weer net zo snel”.

Niet dat dat nou per definitie altijd zo is, maar het geeft wel samengevat aan hoe het bij kindjes kan schommelen. Een goede manier van die assistente om de onzekerheid weg te halen en alvast gerust te stellen voor een nieuwe koortsaanval.

Groetekes, Sje

hallo

mijn zoontje heeft twee dagen flinke koorts gehad tot 40,7 zelfs
en ben gisteren naar de dokterpost geweest
oorontsteking zeiden

maar vanmorgen had ie zomaar in een x35,8 dus dat vond k best wel eng

en heb gelijk mijn eigen huisarts gebeld
en die zei gelijk kom vanmiddag maar langs

heb hem net weer getemp maar het blijft laag 36
is dat normaal na een ziektebed van twee dagen?
hij is wel vrolijk maar erg moe

groetjes karin en dylano

karin solle