Onder de dekentjes gevonden

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en heb even een vraagje…

Ik heb vanochtend mijn dochterje van 8 weken met haar hoofdje e.d. onder haar dekentjes gevonden. Ze was klaarblijkelijk naar beneden gezakt.

Ik ben zo verschrikkelijk geschrokken en heb zo gehuild, maar verder is alles gelukkig goed! We hebben op aanraden van de kraamzorg laken + dekentjes.

Mijn vraag is:

is jullie dit ook weleens overgekomen en hoe slapen jullie kindjes? In slaapzakjes o.i.d.?

Dank jullie wel!

Morgan heeft een hele tijd onder een dekentje geslapen, maar dat wat heel laag opgemaakt. Toen ze haar bedej ging ‘verbouwen’ heb ik het dekentje in een dekbedovertrekje gedaan en daar zit het nog in. Ze slaapt in een slaadzak, maar van de winter had ze er ook een dekentje bij alleen ben ik nu niet meer bang als ze er onder zou duiken. Ze ligt er overigens merendeel op maar dat doet ze zelf.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,
Jemig, ik kan me voorstellen dat je je helemaal rotgeschrokken ben. De eerste weken hebben Coen en Evie samen in een bedje gelegen, rug aan rug, en dat was inderdaad onder een lakentje en dekentje. Kort opgemaakt.

Toen ze ieder in hun eigen bedje gingen slapen (met zo’n week of 8) werden ze allebei ingebakerd met de puckababy, met daaroverheen nog een dun dekentje.

Inmiddels slaapt Evie al een paar weekjes in een slaapzakje en Coen is nog steeds ingebakerd. Ik gebruikte al vrij snel de kleine badstoffen slaapzakjes van de Hema. Die is maat 50-62. Toen ze er nog niet in sliepen gebruikte ik die soms als ze even een uurtje naar beneden gingen, voor de kou. Inmiddels slaapt Evie sinds vorige week in een maatje groter. Je moet wel opletten met de slaapzakjes dat ie niet over het hoofdje kan glijden, anders heb je natuurlijk weer hetzelfde probleem. Overigens dek ik Evie ook toe met een extra dekentje, boven het slaapzakje. Ze slapen nl in een redelijk koude kamer (enkel glas).

Succes,
groetjes, Marieke

Ik denk ook dat het bedje dan beter korter moet opmaken. De voetjes tot aan het voeteinde.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Muriel heeft de eerste 3 maanden in de kinderwagenbak geslapen en ik heb haar ook een keer met haar hoofd half onder de dekens ik ben me toen ook rot geschrokken. Wij hebben de dekens toen iets strakker over haar heen gelegd en de dekens iets meer naar onderen gelegd. Dus iets meer terug geslagen zeg maar. Ik zag wel toen ze er onder lag dat ze makkelijk kon ademen dus dat ze niet zomaar kon stikken maar het was wel heel vervelend om te zien. Ze heeft het later nog 1 keertje gehad maar verder nooit meer gelukkig. Nu ligt ze in haar bedje en heb ik haar een slaapzakje aan gedaan. Omdat we dat de eerste nacht niet hadden gedaan en ze helemaal onder de dekens vandaan was gekropen. De 2e nacht een slaapzakje aan en geen probleem meer.

Hallo allemaal,

hartstikke bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga haar bedje vanavond lager opmaken en deze week een slaapzakje kopen.

Nog een fijne 2e Paasdag!

Groetjes,
Inchela

Hier is inderdaad het bedje nog steeds opgemaakt, zo dat hij met zijn voeten tegen het voeteneind ligt.

Goed idee, hoe je het nu gaat doen!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook nog steeds kort op gemaakt. Maar meestal ligt hij boven de dekens.
Hij ligt wel in een slaapzakje.
Watje ook kan doen is een 1 persoonlaken in de breedte in het bedje leggen, dan je kindje er opleggen en het gedeelte wat over is over de voetjes van je kindje heen vouwen zo dat ze niet naar beneden kunnen zakken, maar alleen maar om hoog kunnen wroeten.

Succes.

Lilypie First Birthday tickers

Klinkt als een soort van vastleggen voor mij of snap ik de constructie niet?

Als het een soort vastleggen is, dan niet doen! Op geen enkele manier kindjes vastleggen in bed.

Groetekes, Sje

Nee, het is geen vastleggen.
Je legt anders je kindje onder het lakentje.
Nu gebruik je een 1 persoon laken en daar leg je het kindje op en de andere helft leg je erover heen net als bij een gewoon lakentje.

Lilypie First Birthday tickers