Mijn dwergje is zo druk, zowel overdag als s’nachts (hij is nu net 10 maanden)
Hij kruipt steeds onder zijn dekentje vandaan en ligt dan in zijn slaapzakje bijna overdwars boven in zijn bedje (ziet er heel raar uit) … hij werd s’nachts wel eens wakker, ik denk omdat hij het dan koud had.
Hij heeft maat 90 slaapzak want 70 was te klein geworden en 90 is nog te lang.
Van de week was hij wakker geworden en is in zijn bedje gaan zitten en toen weer gaan liggen maar dan aan het voetenend met als gevolg dat hij op het onderste deel (wat te lang is) van zijn slaapzak was gaan liggen wat nog onder de deken zat, hij zat helemaal ongevouwen in die zak zeg maar (kon zijn beentjes niet meer strekken)
Ik heb nu die deken eruit gehaald want het heeft geen zin en omdat hij zo druk is in bed zou hij er een keer in verstrikt kunnen raken.
Ik heb ook een airo-sleep topdek op zijn matras en als hij met zijn hoofd op de deken gaat liggen heeft dat ook geen zin natuurlijk.
Veiligheid boven alles.
Maar nu … is een gewatterde slaapzak van Prenatal met mouwen wel warm genoeg ? het is 16 tot 18 graden op zijn kamer.
Ik lig onder een donze dekbed (4-seizoenen) en hij alleen dat dunne slaapzakje !
Ik heb een zomerslaapzak (zelfde model maar zonder mouwen) in zijn winterslaapzak genaaid van de week (net een 4-seizoenen dekbed)
Sinds ik dat gedaan heb is hij niet meer wakker geworden s’nachts.
Hoe slapen jullie kindjes ?
Wie heeft het zelfde “probleem” met haar ukkie, en wat doe je eraan ?
Liefs mama van Dion