Onder de dekens vandaan kruipen

Mijn dwergje is zo druk, zowel overdag als s’nachts (hij is nu net 10 maanden)
Hij kruipt steeds onder zijn dekentje vandaan en ligt dan in zijn slaapzakje bijna overdwars boven in zijn bedje (ziet er heel raar uit) … hij werd s’nachts wel eens wakker, ik denk omdat hij het dan koud had.

Hij heeft maat 90 slaapzak want 70 was te klein geworden en 90 is nog te lang.
Van de week was hij wakker geworden en is in zijn bedje gaan zitten en toen weer gaan liggen maar dan aan het voetenend met als gevolg dat hij op het onderste deel (wat te lang is) van zijn slaapzak was gaan liggen wat nog onder de deken zat, hij zat helemaal ongevouwen in die zak zeg maar (kon zijn beentjes niet meer strekken)

Ik heb nu die deken eruit gehaald want het heeft geen zin en omdat hij zo druk is in bed zou hij er een keer in verstrikt kunnen raken.
Ik heb ook een airo-sleep topdek op zijn matras en als hij met zijn hoofd op de deken gaat liggen heeft dat ook geen zin natuurlijk.
Veiligheid boven alles.

Maar nu … is een gewatterde slaapzak van Prenatal met mouwen wel warm genoeg ? het is 16 tot 18 graden op zijn kamer.
Ik lig onder een donze dekbed (4-seizoenen) en hij alleen dat dunne slaapzakje !

Ik heb een zomerslaapzak (zelfde model maar zonder mouwen) in zijn winterslaapzak genaaid van de week (net een 4-seizoenen dekbed)
Sinds ik dat gedaan heb is hij niet meer wakker geworden s’nachts.

Hoe slapen jullie kindjes ?
Wie heeft het zelfde “probleem” met haar ukkie, en wat doe je eraan ?

Liefs mama van Dion

Oh ja, dit wil ik ook nog even zeggen … omdat ik hem nu zonder dekentje in bed leg komt hij wel moeilijker in slaap, hij voelt zich denk ik niet geborgen en ik moet steeds naar boven lopen omdat hij in bed gaat staan.
Nu doe ik het zo … ik leg hem in bedje in de slaapzak en stop hem stevig in met een groot badlaken (100% katoen) dan nog ligt hij eerts te woelen voor hij in slaap valt maar geeft zich eerder over aan de vermoeidheid.
Als ik op de babyfoon hoor dat hij in slaap is gevallen haal in het badlaken weg.

Tim kruipt ook zijn hele bed door. Hij ligt dus alleen in een slaapzak met lange mouwen in bed en geen deken. Dat gaat prima en hij heeft het niet koud. Deken heeft gewoon geen zin, want daar ligt hij al heel snel niet meer onder.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Wij hadden de kinderen altijd in een winterslaapzak (slaapje.nl) met lange mouw en dan eroverheen een lakentje en dekentje.
Ik heb een lakentje van ikkelief.nl en die kun je goed onder het matras stoppen zodat je kindje goed stevig in is gepakt en dit geeft een veilig en geborgen gevoel voor een kindje.
Mijn dochter ligt s morgens nog vast. Kan nog wel draaien op de zij of buik/rug, maar woelt zich niet meer los.

Misschien is dit ook wat voor jou? Je hoeft niet perse het lakentje van ikkelief te doen, maar misschien heb je zelf een lakentje met instopstroken.

En hier was het zo als de kinderen gingen woelen en draaien in bed en dan met het hoofd op de deken gingen liggen dat ze toe waren aan een kussen.
Dus hebben wij met het 1ste jaar een kussen van de Ikea.
Is special voor kids vanaf 1 jaar.
Jouw kindje is ook haast 1 jaar. Denk dat ie er aan toe is.

En je kindje ligt al aan het hoofdeinde?

Groetjes Lisan.

tja dat vele bewegen blijft nog wel totdat ze 'n jaar of 3.5 a 4 jaar zijn
rond de 4e leeftijd “leren” ze pas redelijk stil te liggen in bed zonder al teveel woelen en alles.
Ik heb sinds kort de combi-sleeper van little company.
ben echt superblij met dat ding! het is wel prijzig dus wil je absoluut niets aanpraten maar goed verder hebben wij nu geen dekentjes nodig gelukkig.
alhoewel rico best goed onder de dekens bleef liggen maar toch.
wat hij s’nachts doet weet ik ook niet natuurlijk…
maar met de combi-sleeper heb je verder geen beddengoed nodig (behalve molton lakentje en hoeslaken voor het matras natuurlijk)
Ik leg rico gewoon in een romper met lange mouwen erin, en hooguit een pyjama truitje die goed los zit.
want als ik m een pyjama broek aandoe wordt hij s’ochtends wakker en zie ik dat er zweetplekjes op zijn buik (onder de rand van zijn broekje bij zijn buik…snapje?) zitten en dat lijkt me ook niet de bedoeling

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hallo
hier is een 90slaapzak ook nog te groot maar ik heb er nu 1 gehad die je kan opdubbelen en dus aan de achterkant kan vast maken.
dit is wel erg makkelijk
in een gewone 90 gaat ze ook veel makkelijker staan.

groetjes

[img]http://lb1f.lilypie.com/i05up1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Wij gebruiken ook slaapzakken. Overdag ligt Dion wel onder de dekens maar 's nachts heeft hij een slaapzak aan met mouwen en deze is warm genoeg.
Marijn lag altijd in een slaapzak die kon je overal terug vinden.

Misschien zou je zelf een knoopje aan de slaapzak kunnen maken zodat je hem iets dubbel kunt klappen en hij niet zolang is.
Ik vind altijd dat de mouwen zolang zijn moeten bij Dion bijna de helft gevouwen worden. En ja als dat niet het geval is kan meneer niet bij zijn duim he

Ik heb een mouwloze dikke slaapzak van de Hema en dan een lakentje en dun dekentje eroverheen.
Dwergje heeft enkel glas en het is dus best koud op zun kamer, toch word hij hiermee wel warm wakker!

CHECK Link niet toegestaan voor meer mama verhalen e.d.

Gewijzigd door - Asje op 01 Feb 2010 17:11:12

Ik heb ook een dikke slaapzak van de prenatal, daarover een dun dekentje en hij ligt heerlijk. Ook zonder deken denk ik niet dat hij het koud zou hebben, ik heb die ook alleen over zijn beentjes om hem lekker in te stoppen.

Groetjes Suzanne