Je hebt recht op 26x je aanstelling aan ouderschapsverlof.
Ik heb het eerste levensjaar van Dion één dag in de week opgenomen en dat werd voor 70% doorbetaald door de werkgever, heel fijn!
Maar nu wil ik nog een jaar verlof opnemen voor één dag in de week en dit is dan onbetaald, maar nu blijkt dat mijn pensioenopbouw voor die ene dag voor eigen rekening komt en dat het onbetaalbaar is voor mij om zowel het werkgeversgedeelte als werknemersgedeelte op me te nemen en een periode geen pensioenpremie betalen kan niet volgens P&O.
Het komt er dus op neer dat ik geen verlof op kan nemen. Ik heb nu een aanvraag gedaan bij de afdelingsvoorzitter of hij voor mij het werkgevers gedeelte wil betalen om me tegemoet te komen, zo niet dan ga ik gewoon een dag minder in loondienst en als Dion naar school gaat kijk ik wel of ik weer een dagje extra kan en zo niet zoek ik wel een baantje in de huishouding er bij hahaahahaha
Is toch wel gek dat het je financieel onmogelijk wordt gemaakt om verlof op te nemen waar je volgens de wet eigenlijk recht op hebt. Nu heb ik wel gezien dat als je belastingaangifte doet dat er dan ook een vraag voorbij komt of je ouderschapsverlof hebt genoten het afgelopen jaar en daar kan je dan je inkomstenverlies aangeven, zou je dan een tegemoetkoming krijgen van de belastingdienst?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Onbetaald ouderschapsverlof
Je krijgt inderdaad een tegemoetkoming van de belastingdienst volgens mij, dat gold voor mij toen wel. Maar dat was ook bij 70% doorbetaling, weet niet of dat ook geldt als het voor eigen rekening is.
Groetjes,
M
Kijk even wat er gebeurd met de bezuinigingen, want volgens mij gaat de overheid niet meer meebetalen. Er gaan op kind gebied veel veranderen.
volgens mij is besloten om de ouderschapsvergoeding wel door te laten gaan voorlopig.
Groetjes,
Michèle
Via de belastingdienst krijg je een groot gedeelte van het geld dat je minder verdient terug. Echt, het kan zeker uit! Deze regeling wordt voorlopig nog niet aangepast, hebben ze net besloten.
Onze spaarrekening wordt hierdoor elk jaar flink gesponserd.
Als ik jou was zou ik op de site van de belastingdienst kijken. Daar kun je wel vinden hoeveel je per verlofuur terug kan krijgen.
idd ff googlen op ouderschapsverlofkorting.
Afgelopen jaar kreeg ik € 4,11 per opgenomen uur ouderschapsverlof terug van de belasting. In 2012 ook nog.
maar hoe zat het dan met jullie pensioensopbouw moest je dat voor eigen rekening doorbetalen?
het werkgevers gedeelte en werknemers gedeelte.
Het werknemer gedeelte is niet zo veel maar wat je werkgever aan jou pensioen betaald per maand is echt heel veel daar schrok ik van.
Gewijzigd door - vlokje03 op 06 Jul 2011 21:54:40
Ik heb er voor gekozen om voor de ouderschapsverlofuren de pensioensopbouw stilte zetten. Maar bij mij gaat het maar om 3 uur per week.
groetjes Nancy
Ik kreeg helemaal niks doorbetaald van de werkgever, bij ons is ouderschapsverlof volledig onbetaald.
Van de belastingdienst krijgt je inderdaad wel terug. Maar omdat wij dus niks van de werkgever kregen, hebben we ons belastinggeld maandelijks moeten laten uit betalen ipv een keer per jaar en is onze reservepot dat jaar flink gedaald. Ik moest ouderschapsverlof opnemen vanwege ziekte van mijn moeder en een wachtlijst van een jaar om de kindjes een dag extra op het KDV te krijgen toen, anders had ik het niet gedaan.