Je hebt recht op 26x je aanstelling aan ouderschapsverlof.
Ik heb het eerste levensjaar van Dion één dag in de week opgenomen en dat werd voor 70% doorbetaald door de werkgever, heel fijn!
Maar nu wil ik nog een jaar verlof opnemen voor één dag in de week en dit is dan onbetaald, maar nu blijkt dat mijn pensioenopbouw voor die ene dag voor eigen rekening komt en dat het onbetaalbaar is voor mij om zowel het werkgeversgedeelte als werknemersgedeelte op me te nemen en een periode geen pensioenpremie betalen kan niet volgens P&O.
Het komt er dus op neer dat ik geen verlof op kan nemen. Ik heb nu een aanvraag gedaan bij de afdelingsvoorzitter of hij voor mij het werkgevers gedeelte wil betalen om me tegemoet te komen, zo niet dan ga ik gewoon een dag minder in loondienst en als Dion naar school gaat kijk ik wel of ik weer een dagje extra kan en zo niet zoek ik wel een baantje in de huishouding er bij hahaahahaha
Is toch wel gek dat het je financieel onmogelijk wordt gemaakt om verlof op te nemen waar je volgens de wet eigenlijk recht op hebt. Nu heb ik wel gezien dat als je belastingaangifte doet dat er dan ook een vraag voorbij komt of je ouderschapsverlof hebt genoten het afgelopen jaar en daar kan je dan je inkomstenverlies aangeven, zou je dan een tegemoetkoming krijgen van de belastingdienst?
Heeft iemand hier ervaring mee?