Hoi moeders ik heb een probleempje ik heb in een eerder topic (continu aan de borst) al uitgelegd dat mijn dochter dus continu aan de borst is. (10 a 12 uur per dag)
voorheen kwam ze niet genoeg aan en nu met deze methode komt ze veel beter aan gemiddeld zo’n 170 gram per week en dat is natuurlijk nog niet veel. De L.K komt regelmatig langs en die heeft mij ook aanbevolen hiermee te beginnen en de speen niet meer te geven maar bij zuigbehoefte gewoon mn borst aan te bieden, ik voel me hier erg goed bij want mn dochter voelt zich goed, t is best zwaar en kan dan ook best wat begrip gebruiken, wat ik niet krijg want ik heb t zo makkelijk ik zit de hele dag en heb haar altijd maar aan de borst of op schoot, ze word meteen wakker als ik haar weg leg en begint dan te huilen, nogmaals ik voel me er goed bij om haar continu bij me te hebben en ik weet ook dat dit niet voor altijd blijft, dus geniet van ieder moment met haar.
Nu heb ik heel weinig tijd voor al het andere en nu neemt mijn vader, mijn man en schoonmoeder mij kwalijk dat t rommelig is (het is dus wel schoon) in huis. Nu wil mijn schoonmoeder dat ik op de fles (gedeeltelijk) overga maar dat wil ik echt niet en de L.K wil dat ook absoluut niet, hoe kan ik mijn familie duidelijk maken dat dit het beste is voor mijn kind en dat de fles niet zo goed is als moedermelk, nu geeft mijn schoonmoeder als argument dat haar 2 zoons ook gezond zijn en die hebben nooit de borst gehad. Help mij, alsjeblieft, wat moet ik doen om begrepen te worden…
Onbegrip
Niet naar je schoonmoeder luisteren als het gaat om overstappen op flesvoeding. Pure onzin! Als jij borstvoeding wilt blijven geven, kan de hele wereld om je heen in paniek raken, maar dat is helemaal jouw keuze.
Ik zou er niet eens meer woorden aan vuil maken. Je hoeft helemaal bij niemand verantwoording af te leggen als je borstvoeding wilt blijven geven. Dus gouden tips om je familie duidelijk te maken dat je bij je standpunt blijft zijn helemaal niet nodig.
Jij wilt borstvoeding blijven geven, daardoor wordt je huis wat minder gestofzuigd per week en dat is dan heel jammer! Jouw kleine meid komt op de eerste plaats.
Niet dat ik nou zo’n borstvoedingsgoeroe ben ofzo, absoluut niet, maar ik vind dat je familie jouw keuze hoort te respecteren. Pas als je dochtertje eronder lijdt zoals het nu gaat, mogen ze ingrijpen. Eerder niet.
Dus gewoon bij je standpunt blijven. Niet eens in discussie gaan. Zonde van je energie.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 22 Dec 2007 21:58:52
Inderdaad, je kindje komt op de eerste plaats en voor diegenen die zich storen aan een ietwat rommelig huishouden op het moment… die zijn vrij om de stofzuiger te pakken. Het is jouw keuze, ongeacht wat een ander daarvan vind.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Hoi,
Bij ons komen de kinderen ook op de 1ste plaats, dan maar een
wat minder schoon huis.
Als het schoon is wordt het toch snel weer vies.
Tja, en schoonmoeders?
Ik kan er over mee praten. Overal mee bemoeien.
Ik heb een keer gezegd: vindt het prima dat u af en toe komt, maar
wij voeden de kinderen wel op.
Ja, je hebt gelijk zei ze toen. Iedereen moet maar doen wat denkt
dat goed is.
Een paar week later kwam ze weer en ja hoor weer overal mee bemoeien.
Nog 1 keer en ik vlieg haar aan!
Bijt maar wat van je af. Zeg je schoonmoeder maar dat het zo prima gaat!
En mannen? Die hebben wel vaak commentaar, maar doen wel alles wat je
zegt.
Mijn man in ieder geval wel.
Als Annes schema wat veranderd dan zeg ik hoe en wat en hij voert het
zo uit.
Gewoon doen wat jij goed vindt voor je kleintje!
Wees blij dat je je kindje nog lekker bij je kan houden.
Elke is 2 1/2 jaar en wil niet altijd meer op schoot.
Geniet er maar van, alles gaat erg snel voorbij!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 23 week oud.
Hoi,
Was nog wat vergeten.
Mijn schoonmoeder komt altijd overdag en nooit savonds.
Als de meisjes op bed liggen ruimen we alles op.
Ik zuig het hele huis elke avond en mijn man dweilt de keukenvloer.
Als zij dus smiddags komt dan is het een bende. Ook overal speelgoed liggen.
Vindt ik zelf wel gezellig! In een huis mag geleeft worden!
Groetjes Heleen
Wat knap van je! Dat is wat je omgevong ook zou kunnen zeggen. Ik vind het in ieder geval wel heel knap van en denk dat ik het zelf nooit vol zou houden. Dus bij deze mijn complimenten.
Laat de boel de boel! Misschien een gekke vraag, maar als het echt een zooitje zou zijn, dan kan je man toch ook even de handen uit de mouwen steken?? En verder moet je gewoon doen wat je goed acht. Niet je schoonmoeder en ook niet de lactatiekundige, maar jij moet doen waar je je goed bij voelt, Als je het spugzat ben en je wilt toch op flesvoeding overgaan, dan kan de lactatiekundige hoog en laag springen, maar dan moet je doen wat jij denk dat het beste is. Helemaal uitgeput raken is natuurlijk ook niet prettig!
Sterkte en ik hoop dat ze snel meer drinkt per voeding zodat jij ook een beetje tijd voor jezelf krijgt.
Groetjes, Anne=Marie mama van Madelief, 4 maanden en een beetje
inderaad het is al gezegd, maar gewoon doen wat jij het beste vindt.
Het huishouden staat hier echt op nr 2 en ik doe dat als lieke slaapt.
Het is hier ook niet zo nettjes meer als toen we nog geen kindje hadden, maar Lieke gaat echt voor.
En wat schoonmoeder betreft ik weet wat het is gewoon zeggen als je er problemen mee hebt begin maar hoor hahaha
mijn schoonmoeder weet ook alles beter maar ik luister en niet heen doe gewoon wat ik eht beste vindt.
En wat bv betreft als jij je er prettig bij voelt gewoon doorgaan!!! En niet luisteren naar anderen.
succes groet gytha

Ben het helemaal met de dames hier eens, jij moet weten wat je doet in je eigen huis!! Jij woont daar en niet je schoonmoeder. En Asje heeft helemaal gelijk, ze kunnen zelf ook even de stofzuiger pakken of even een doekje over het aanrecht heen halen!!
Vooral doorgaan met het geven van bv, al is het smoms makkelijker gezegd dan gedaan! Wij zijn in ieder geval trots op je, dat je het zo volhoudt! Zo krijgt je kleintje het beste wat je kan geven!
Misschien moet je eens een gesprek aan met je schoonmoeder? Misschien heb je dat al gedaan, maar eerlijkheid en duidelijkheid zijn best belangrijk. Of kun je haar wat documentatie geven over de goede dingen van bv en wat er allemaal aan voordelen zijn, maar naast dat, het is jou keuze en daar hebben ze zich bij neer te leggen! In ieder geval veel succes en houd vol!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.