Onbedaarlijk huilen

Hallo,

Sinds 2 dagen is het s`avonds na de hap van 18.00 helemaal bal met
Amber. Ze is niet in slaap te krijgen en krijst aan 1 stuk door…
We denken wel dat de tandjes doorkomen maar heeft het huilen alleen na 18.00?
Verder is ze een heerlijk vrolijk meisje.
Als we haar oppakken als ze zo krijst krijst ze wel door maar als we even met haar lopen en knuffelen gaat het wel weer.
Heeft iemand enig idee wat we hiermee aanmoeten.
Het is echt krijsen en huiel met dikke tranen ze blijft dan ook achter haar adem hangen en loopt heel erg rood aan.
Het is in ieder geval geen aandacht huiltje denk dat er meer aan de hand is maar wat???
Amber is nu 5mnd.
Ik hoop dat 1 van jullie advies heb.

Groetjes Sandra mama van Amber

lars huilt zo als hij heel erg moe is, dan is niks meer goed.
Het duurde even voordat wedat huiltje doorhadden, omadt hij het ook deed na een middag goed slapen.

mijn dochtertje huilt ook vaak als ze heel erg moe is. Het duurt dan eventjes voordat ze in slaap valt. Dit is niets ernstigs hoor !!!

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Bij ons precies hetzelfde! Madelief is ook bijna vijf maanden en hebben hetzelfde circus ook af en toe…en inderdaad, vaak omdat ze die dag wat minder goed geslapen heeft en dit tegen uur of zes haar opbreekt.
Misschien een ideetje om haar eerder op bed te leggen, werkt bij ons fantastisch.
Laten liggen bij het huilen werkt bij ons ook niet, dan wordt het schreeuwen en krijsen, op het hysterische af. Ik pak haar op en zing liedjes en blijf wel in haar kamertje in het donker en leg haar nadat ze diep gezucht heeft (bij haar echt een teken dat ze weer rustig is) heel vrolijk weer op bed en maak er dan een beetje een spelletje van zodat ze zich wat minder bewust is van het in bed leggen… Het trucje werkt tot nog toe goed.
Succes ermee want het is hartstikke vervelend om je kindje zo te zien!
Trouwens, tandjes lijkt me wat onwaarschijnlijk… daar heb je meestal de hele dag wat gejengel… maar wie weet???

Hoi,

Als Anne moe is begint ze soms ook erg te huilen.
Jouw Amber heeft dit huilen pas sinds 2 dagen schrijf je.
Daarvoor huilde ze nooit om 18.00?
Zou het ook kunnen dat Amber smiddags lang heeft geslapen
en om 18.00 nog niet moe genoeg is?
Misschien nog wat langer ophouden en laten spelen in de box?
Tandjes zou ook kunnen. Kwijlt Amber veel en zit ze vaak met
de handen in de mond?
Anne doet dit ook en die heeft in haar mond wat opgezwollen
tandvlees. Wij denken dat het niet lang meer duurt bij Anne.
Voel maar eens langs de randen van Ambers tandvlees.
Het ene kindje is sneller met tandjes dan de andere.
Dus het zou kunnen.

Groetjes Heleen. mamma van Elke En anne

Hallo,

Nou we weten wat er met Amber aan de hand is hoor ze had gewoon HONGER…
Ze krijgt sinds een week een heel potje fruit en wou eerst dus geen fles
meer toe.Prima dus er verviel een fles???
Tot afgelopen 31 dec. na 18.00 alleen maar huilen dus maar haar fles van 21.00
van 200ml ging super snel op.
Gisteren een uurtje na de fruithap begon ze weer overstuur te huilen fles erin en alles was prima.
Maar we geven nu nog alleen fruithap maar willen ook met groente beginnen hoe ziet jullie schema er dan zo`n beetje uit.
Amber wordt wakker om 8.30/9.00 en gaat naar bed om 21.00.
Maar wil tot nu toe nog wel 5 flesssen van 200/220ml.
schema is nu 9.00 / 12.00 / 15.00 / 18.00 / 20.45 eten.

Ik dacht zelf 9.00 220ml. / 11.00 fruit / 12.00 200ml. / 15.00 200ml. / 17.45/18.00 groente / 20.45 200ml.
Gaat er dan wel een fles af met groente en fruit???

Groetjes Sandra

Ben ik nog weer ,
Met in slaap komen en naar bed brengen hebben we overigens nooit problemen ze slaapt overdag zon 3.5/ 4 uur totaal denk ik sochtends 1.5 uur s `middags 2.00 uur en dan na 18.00 nog een uurtje.
En ze slaapt dan om 21.00 rustig door ook zonder enig protest.
En wat tandjes betreft ik voel wel bobeltjes op haar tandvlees ze kwijlt erg veel eet haar handen helemaal op en alles wat er in de buurt komt.
Haar vader had met 5 mnd al wel een tandje en zijn zus zelfs al 2 ???

Groetjes Sandra

de fruithap is gewoon extra, dus dan vervalt er geen fles!
Als ze een groentehap op heeft dan vervalt er wel een fles, maar dan moet ze wel gewoon het potje helemaal opeten.
Maakt niet uit, je bent er zelf achter gekomen! Die kleine meid geeft het allemaal zelf wel aan!