Onacceptabel gedrag bestraffen

Max is op het moment echt een doerakje. Hij doet heel vaak dingen die ik niet wil zien. Bijvoorbeeld: Eva slaan, spullen uit de kasten halen, aarde uit de plant pakken, zijn bordje met eten wegsmijten…Vanmiddag pakte hij een kopje van me af en toen ik zei dat hij het aan mij moest geven, smeet hij het recht voor mijn ogen weg. Tuurlijk, het is uittesten…Maar hoe moet ik een kind van 1,5 straffen? Ik heb geprobeerd het vriendelijk te zeggen, om het positief te zeggen (niet slaan, maar aaien), ik heb hem een tik op de vingers gegeven…Het dringt niet door! Hij blijft constant hetzelfde herhalen. Als iets hem niet bevalt, smijt hij iets weg. Ik draai hem dan accuut om in zijn stoel, zodat hij naar de muur zit en dan gaat hij wel huilen. Hij snapt wel dat hij stout is geweest dan. Maar even later doet hij het opnieuw. We halen zijn bord weg als hij gaat klooien met eten, ik vind dat zo vies, maar een dag later doet hij het opnieuw! Oost-indisch doof dus. Hoe maken we hem duidelijk dat hij stout is en dat wij bv slaan en smijtwerk niet accepteren?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik zou hem in de kinderstoel blijven zetten en die omdraaien, blijkbaar maakt dat indruk. En dat hij het blijft doen, tja…dat hoort erbij. Hij gaat vanzelf stoppen met het ongewenste gedrag, als jullie consequent blijven ‘bestraffen’.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ohhh Rainbow, hier nog zo`n èèn!!! Verschrikkelijk…

Joël is altijd heel erg lief, en als ik zeg pak je mama een luier, dan pakt ie dat en geeft ie het aan mij, en gaat hij op de grond liggen… Maar oohh deze ochtend haalt ie het bloed onder mn nagels vandaan… Hij kan sinds NU NET zelf op de bank, maar gaat dan springen… Wil ik absoluut niet hebben dus zeg dat ie moet gaan zitten… en dat doet ie dan ook, maar dan gaat ie staan en aan mn vitrage trekken… ook dan zeg ik dat ie dat niet mag doen, en begint ie te huilen… en valt vervolgens van de bank… tja dan denk ik eigenschuld…
maar ook telkens van t Ziggo kastje het kaartje eruit trekken, geluid van de tv eraf halen, tv uit… kan hem 100 x zeggen NEEEE Joël niet doen, dan gaat ie kapot…Neee Joël hou op, dat mag niet… Van een tik over zn vingers, gaat ie huilen als een zielig hoopje maar even later doet ie het zo weer…

oerrrrrrrrrr vervelend!
Ik leef met je mee!

Liefs, Melanie

Ja, het is verschrikkelijk soms! Gewoon alles blijven doen wat niet mag. En vooral dat eten wegsmijten vind ik afschuwelijk! Gisteren vloog er een beker diksap tegen de muur, grrrrr. En lekker met sleutels over de muur krassen etc. etc. etc. Soms denk ik dat het gewoon niet doordringt? Eva deed dat nooit zo. Ik waarschuwde dan één keer en dan was een waarschuwend vingertje genoeg…Ik blijf maar volhouden dan en draai Max gewoon om in de stoel. Ik weet het anders ook niet???

Groetjes Rainbow

Meer zit er ook niet op, Rainbow. Het gaat vanzelf doordringen. Succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Volgens mij kan je niet meer doen dan je nu al doet.
Ik herken dit nog wel van rens, die was ook zo ondernemend.
Ik pakte dit hetzelfde aan als jij, maar ik werd er ook weleens moedeloos van.
Ze hebben op deze leeftijd ook nog niet echt een geweten he. En ze onthouden dingen ook nog niet zo lang. Het is dus zeker nog niet moedwillig stoute dingen doen. Hij is het simpelweg een kwartier later al weer kwijt dat iets niet mag.
Inmiddels word hier allang niet meer met eten gegooid, kasten uitgepakt, en aarde van de plantjes gepakt. Dus dat kwartje gaat echt wel vallen alleen niet zo snel als wij dat zouden willen zien.
Je kunt niets meer doen dan consequent de regels blijven herhalen en hem op de stoel/in de hoek blijven zetten als hij onacceptabel gedrag vertoont.

Groetjes Ramona

Gisteren helemaal zo`n dag gehad, dat meneer alles deed van niet mocht…
Brood in de speakers stoppen, tv uit drukken, alles uit de laatjes halen waaronder chag van papa en dat op de grond gooien…Op de vaatwasser klimmen etc…
Op een gegeven moment ben ik maar naar de keuken gegaan om de vaatwasser in en uit te pakken, en liet ik ook nog eens 2 glazen kapot vallen, dus had het even gehad… Joël heb ik op de gang gezet zodat ie niet de keuken in kon, zodat ik kon stofzuigen en t kleed naar buiten kon gooien, maar wat een verdriet!!! Tranen met tuiten huilen, schreeuwen, op de deur bonken van LAAT ME ER IN MAMAAAAAAAAA!! Poehhh…

Vandaag daar in tegen een hele relaxte dag, ik heb dingen maar 1 x gezegt, en t was meteen voorbij ! Zulke dagen moeten we vaker hebben hahaha!

Liefs, Melanie

Nou, ik had dit ook wel kunnen schrijven!!
J luisterde met 8 maanden zoooo goed!!! En idd bij F…niet luisteren en bij het nee zeggen of auw als ze aan je haren trekt oid gaat ze lachen…pfff… het lijkt wel een onmogelijke taak! Van de week bij de apotheek schaamde ik me kapot omdat ze niet luisterde, kom je ook over als een incompetente moeder…

Hopelijk is deze fase snel voorbij
Ik lees mee…

Groetjes mama Ja

ben het met mriek eens, hij is nog maar anderhalf, echt straffen kun je ze nog niet zo als een peuter van 3 bijvoorbeeld. ik zei destijds eigenlijk alleen maar dat het niet mocht. maar echt straffen deed ik nog niet. toen ie 2 was begon ik idd met in de kinderstoel zetten en omdraaien en vanaf dat hij 3 werd werd de hoek of zn kamer pas een optie

Wat wil helpen, ook al moet je het vaak voor doen of zeggen, is met een corrigerende maatregel komen.

In een ander topic heb ik al eens uitgelegd dat het woordje ‘niet’ moeilijk te begrijpen valt. ‘Niet’ is ongrijpbaar; onbegrijpelijk voor een kind. Het woord valt dus weg. ‘Niet doen’, wordt dus ‘doen’.

Gebruik het samen met een corrigerende maatregel, bijvoorbeeld "niet op tafel zetten, maar op het aanrecht’.

Succes; de aanhouder wint…

Heino, je hebt gelijk, maar…dat heb ik ook al geprobeerd! Geef maar aan mama Max, laat de plant maar staan blabla…Het hielp niet! Het is denk ik een kwestie van een hele hele lange adem! Pffff!

Groetjes Rainbow