Max is op het moment echt een doerakje. Hij doet heel vaak dingen die ik niet wil zien. Bijvoorbeeld: Eva slaan, spullen uit de kasten halen, aarde uit de plant pakken, zijn bordje met eten wegsmijten…Vanmiddag pakte hij een kopje van me af en toen ik zei dat hij het aan mij moest geven, smeet hij het recht voor mijn ogen weg. Tuurlijk, het is uittesten…Maar hoe moet ik een kind van 1,5 straffen? Ik heb geprobeerd het vriendelijk te zeggen, om het positief te zeggen (niet slaan, maar aaien), ik heb hem een tik op de vingers gegeven…Het dringt niet door! Hij blijft constant hetzelfde herhalen. Als iets hem niet bevalt, smijt hij iets weg. Ik draai hem dan accuut om in zijn stoel, zodat hij naar de muur zit en dan gaat hij wel huilen. Hij snapt wel dat hij stout is geweest dan. Maar even later doet hij het opnieuw. We halen zijn bord weg als hij gaat klooien met eten, ik vind dat zo vies, maar een dag later doet hij het opnieuw! Oost-indisch doof dus. Hoe maken we hem duidelijk dat hij stout is en dat wij bv slaan en smijtwerk niet accepteren?
Groetjes Rainbow