Omschakeling ineens

Hallo,

Ons zoontje Tijs heeft altijd goed gegeten en geslapen, tot vorige week maandag. Ineens begint hij zo overstuur te raken wanneer we hem op bed leggen, zowel overdag als 's-avonds! Ook eet hij slecht momenteel. Hij is volgende week 5 maanden en heeft wel 2 tandjes die zijn doorgekomen. Tevens rolt hij op zijn buik, maar kan nog niet terug, waardoor hij meer overstuur raakt. Dan draai ik hem terug, maar hij draait net zo hard weer terug op zijn buikje. Ik wil hem sowieso niet vastleggen! Ik vraag me af of meer moeders dit hebben meegemaakt zo rond de 5 maanden? Is het een fase? Hij is overdag wel gewoon vrolijk…

Bedankt alvast!

Tussen week 21,5 en 26,5 zit een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat verklaart de verandering in zijn gedrag.

Groetekes, Sje

Ik denk ook aan het wel bekende sprongetje hoor.
Ze gaan dan ook moeilijk doen met slapen, en dingen proberen die ze voorheen nog niet konden.
Denk inderdaad dat het een periode is.

groetjes GYtha

Ja, ik heb het Oei-ik-groei-boek ook en heb het gelezen… En het klopt dat-ie ineens dingen kan die hij eerst niet kon. Ik ga gewoon afwachten en hopelijk pakt hij gauw zijn rust weer. Hij moet onderhand uitgeput zijn. 'T is zonde… Voor hem is het natuurlijk intensiever dan voor mij.

Liefs!

En de eerstvolgende keer dat-ie ineens omschakelt, gewoon dat boek checken. Vrijwel altijd precies in zo’n sprongetje.

Groetekes, Sje

Ja, dat zal ik doen! Maar in het boek staat dat rond 20-21 weken de sprong is genomen. Hij is bijna 21 weken, dus ik hoop dat het klopt. Hij was net weer even wakker… En gelijk een beetje aan het jammeren… Nu slaapt hij weer, maar ik weet zeker dat hij nog vaker wakker zal worden … Bedankt Sje, jij weet altijd goede adviezen te geven!

Maar rond week 21,5 begint de volgende sprong he?! Kan zijn dat-ie daar al mee bezig is.

5 maanden is namelijk geen 20 weken. Het is meer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Jul 2008 22:54:43

Ja, dat kan ook! Jee, hij leert ook zoveel ineens… Als ik hem de fles wil geven piept-ie eerst als een gek, eer dat hij hem accepteert… Ook zo raar. Nooit gedaan. Ik geeft hem sinds kort wel vers fruit, zal er een fles wegvallen?> Hij krijgt nu 4-5x 210/7, maar drinkt ze nooit leeg. Moet ik een ander schema gaan handhaven en zo ja, heb jij advies?

Hij woog een maand geleden 7.6 kilo… Dus misschien moet ik e.e.a. aanpassen?

Gewijzigd door - marieke1980 op 13 Jul 2008 23:11:13

quote:
Ja, dat kan ook! Jee, hij leert ook zoveel ineens.. Als ik hem de fles wil geven piept-ie eerst als een gek, eer dat hij hem accepteert... Ook zo raar. Nooit gedaan. Ik geeft hem sinds kort wel vers fruit, zal er een fles wegvallen?> Hij krijgt nu 4-5x 210/7, maar drinkt ze nooit leeg. Moet ik een ander schema gaan handhaven en zo ja, heb jij advies?

Ja hoor, daar kan wel een fles vanaf.
Hoeveel drinkt hij nu van de laatste fles?
Niet meer dan die hoeveelheid maken en aanbieden.
Dit een paar dagen aanhouden, en dan minderen of helemaal stoppen
met die fles.
en als je binnenkort met warme hap begint, dan kan er alweer een fles af.

M.

Geven zijn laatste fles om 23.00 uur en dan maken we er een van 120/4. Maar hij laat zeker 60 cc staan… Gaan dit weekend proberen om deze fles te laten vervallen.

Dit is zijn schema ongeveer: 7.30 uur fles, 210/7 en 3 schepjes nutrix, 09.45 uur vers fruit, 11.30 uur fles 210/7, 15.30 uur 210/7, 17.30 uur paar hapjes verse groente, 19.00 in bad en daarna rond 19.30 uurweer een fles van 210/7 met 3 schepjes nutrix. Dan naar bed…

Dit is toch meer dan genoeg???