Omrollen?

lieve mama’s!

Onze jongste telg is 7 maanden en heeft zich al een paar keer omgerold, maar doet dat zeker niet elke dag, misschien eens in de week…

Hoe oud waren jullie kindjes bij het omrollen? En deden ze het dan meteen keer op keer?

Phine is heel tevreden met een speeltje wanneer ze op haar rug ligt. Als iets buiten haar bereik ligt dan rolt ze op haar zij en met haar bekken wel helemaal om, maar haar schouders komen niet verder. Ze pakt vervolgens het speeltje en rolt weer terug. Als ze er niet bij kan, dan speelt ze met iets anders of desdnoods haar handjes.

Is dit nu raar, of lui of vind ze er niks aan…??? Geen idee meer hoe dat bij de oudste ging…

Groetjes,
Anne

Hier precies hetzelfde verhaal tot een week geleden!
Bekken wel draaien, bovenlijf ook en beentjes niet.
Heeeeeel af en toe op de buik en terug maar heeeel lang vond ie op zijn rug prima. Tot vorige week toen had hij opeens de smaak te pakken en sinds dien doet hij niks anders. Hij is ook 7,5 mnd.
Dus ik denk echt wel dat het nog komt!

Komt vanzelf wel dat ze steeds rollen van de rug op de buik en terug. Ze kan haar nu zo nog heel goed vermaken, dus waarom zou ze moeilijk doen om te rollen.

Onze meid was toevallig heel vroeg, met 6 maand rolde ze van haar rug op haar buik, een paar weken later kon ze ook terug rollen.
Nu is ze bijna 11 maand en loopt ze al achter haar blokkenkar. Snelle leerling dus.

Als je kindje met een jaar nog niet rolt, of zit…dan zou ik me meer zorgen maken.
Tot die tijd, lekker genieten van elke dingetje wat ze elke dag meer kan.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Senne rolt wel van rug op buik (heel vaak!) maar nog bijna niet terug…
Resultaat? Gisteren was ik in het ziekenhuis even naar het restaurant gegaan, mama’s moeten ook eten. Kom ik terug, Senne grote, dikke tranen… ze was op haar buik gerold en kon niet meer terug…

Moraal van dit verhaal… niets geloof ik, haha! Maar alles komt wanneer het komt.
Phine zal nu nog niet de behoefte hebben om nieuw speelgoed te kunnen pakken. En als ze het echt wil kan ze het wel, dat heb je zelf al een paar keer gezien…

Groetjes van Sascha en Senne

Evi rolt zich sinds maandag om! van rug naar buik… nog niet andersom…
ze is maandag ook precies 5 maanden! maar ze heb het helemaal uitgevonden! haha!
zodra ze ligt gooit madame dr zelf om en ja dat gebeird dus de hele dag door! maar ze vind het dan ook geweldig op dr buikje!