Hallo allemaal,
Hier weer eens even een vraagje. Anouk is sinds een aantal dagen erg druk met proberen om te rollen. Moet je dit stimuleren of juist nog niet?
Ze is ruim 5 mnd. Ik weet eigenlijk niet of dit vroeg is of misschien wel laat. Als ik haar een vinger geef, dan rolt ze al van haar rug naar haar buik. Het ziet er wel grappig uit, ze weet alleen nog niet waar ze haar armen moet laten als ze op haar buikje ligt. Ik wil ook erg voorzichtig zijn, want zij heeft door de stuitligging haar heup uit de kom gehad. Inmiddels zit deze er weer in (ze draagt een pavlik-bandage, eerst 24 uur per dag, nu nog 2 weken alleen 's nachts). Ik hoor graag jullie ervaringen. Grt, Sabine
Omrollen?
Anouk22
Gabriella
Hoi,
Een beetje stimuleren kan altijd, en zolang je kindje het zelf aan het proberen is lijkt het me geen kwaad te kunnen.
Als ze eraan toe zijn gaat het toch gebeuren of ze nou 5 maanden of 10 maanden zijn.
Groetjes Gabriella mama van Devin
Hoi Sabine,
Kan helemaal geen kwaad hoor, spelender wijs leren ze juist heel goed.
Houd een speeltje net buiten haar bereik en dan rol ze van rug naar buik en andersom. Volgens mij is 5 maanden heel gebruikelijk voor rollen.
Succes ermee!!
Groet Vanessa mama van Senna.