Omrollen overslaan?

Onze jongste is nu al 5 maand en ze rolt nog niet eens 1 kant op, laat staan 2…
Ik snap er niks van. onze oudste rolde met 3,5 maand al op haar rug EN buik…
Het cb zei dat we het konden stimuleren door haar veel op haar buik te laten liggen en het speelgoed in de box allemaal aan 1 kant te leggen en de mobiel niet meer boven de box hangen. Nou echt hoor, ze trekt zich er niks van aan! Die staart net zo lief naar het plafond en heeft alsnog de grootste lol!
We rollen haar vaak genoeg zelf om en terug, dus we stimuleren het genoeg.
Als ze op haar buik ligt, laat ze echt meteen haar armen onder haar lichaam weg vallen zeg maar en gaat als een gek ‘zwemmen’. Het cb zei ook al, ze wil vooruit, zij wil niet omrollen, maar vooruit komen. Nou kan ze zichzelf wel helemaal omhoog tillen op haar buik. Ze steunt op haar handen en tilt zichzelf zo ver omhoog dat haar armen helemaal recht zijn. Dus ze is echt wel sterk genoeg, daar kan het dus niet aan liggen.
Herkent iemand van jullie dit, dat ze gewoon niet WILLEN omrollen? En slaan ze het dan helemaal over? Of komt het gewoon veel later?

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Mar 2012 20:20:47

Hoi Hanna,

Mijn oudste, Jack rolde al om met 4 maanden, en Quinty is net als Amy volgens mij. Die maalde er ook totaal niet om.
Ze is nu 6 maanden en deze week rolde ze voor het eerst om van rug naar buik. En dan gepaard met veel gekreun en gesteun want mevrouwtje had het erg zwaar haha!

En nog redt ze het niet altijd hoor, ze blijft dan net op die arm hangen zeg maar haha.

Ik denk niet dat ze rollen overslaan, want uiteindelijk gaan ze dat heus wel doen. Ik hoorde op het CB dat ze met 9 maanden van rug naar buik en omgekeerd moeten kunnen rollen dus ik maakte me al niet druk en nu ze het dus wel kan ( maar gewoon op haar gemak gesteld is…) al helemaal niet meer.

Klopt, dat zeiden ze tegen mij ook bij het cb dat ze tot 9 maand de tijd heeft. Maar het gekke is, ze kan gewoon op haar zij liggen en ze kijkt dan met haar hoofdje helemaal naar achter. Dan ligt ze bijna op haar buik, maar ze wil het gewoon echt niet. Als ik haar op haar buik leg, dan vind ze er ook niks aan. Ze ligt het liefst gewoon op haar rug en nog liever zit ze gewoon rechtop. Ze kan ook al even een paar seconden blijven zitten, dus dat doet ze wel goed

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Mar 2012 20:21:13

Onze dochter rolt al een hele tijd op haar buik, maar niet terug. Ze kan het wel (af en toe doet ze het ook), maar wil liever op haar buik liggen. Sommige kinderen, waaronder ons nichtje, slaan inderdaad het rollen over en gaan kruipen of zelfs direct staan en lopen.

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Anouk deed het ook pas met 7 maanden en terug met een maand of 9.

Groetjes Natasja

Anouk deed het ook pas met 7 maanden en terug met een maand of 9.

Groetjes Natasja

Onze oudste deed t pas met 16 maand ongeveer. Maar die is ook een billenschuiver. Dus niet maatgevend… Volgens fysio hier weer heel normaal voor een billenschuiver later te rollen. Niet dat ik wil aangeven dat Amy billenschuiver zal worden, heel niet! Maar gewoon om contrast neer te zetten. CB heeft nooit moeilijk gedaan overigens. Komt wel…

Jongste ligt wel goed op d’r zij maar omrollen nog net niet. Mist nog klein zetje. Zie t eerdaags wel gebeuren. Maar zij is door haar helmpje iets verlaat in haar motoriek. ook niet maatgevend dus

en wie weet… gaat ze nu wel eens omrollen. Je hebt t immers op IkkeBen gezet! Ze leest misschien wel mee en beseft dat mama t graag wil zien …

@Domino: Hihi leest ze mee

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Mar 2012 20:21:27

hoi
heel herkenbaar. Emma heeft het ook nooit echt gedaan. die zat goed met 6mnd en ze stond met 7 maanden. Ze heeft ook altijd een erge hekel gehad aan op haar buik liggen, dus die had ook echt geen zin om van rug naar buik te rollen. die ging van rug naar zij en dan zo snel mogelijk omhoog!

Sam daarin tegen moet heel veel op zijn buik liggen vanwege zijn platte hoofd, hij rolt wel al om (2 kanten op) van rug naar buik is nog niet soepel, maar hij doet t wel.
dus het verschilt erg per kind. veel op haar buik leggen werkt wel denk ik.

groetjes gidget

Hoi,
Amy hier het zelfde hoor. Al met een paar weken haar hoofd op willen tillen. Met een krappe 3 maanden zitten en idd ook al eventjes los. Toen is ze een hele middag druk geweest met rollen van haar rug naar haar buik, want mevrouw had het ontdekt en daarna helemaal niet meer totdat ze een half jaar was. Wij hebben haar heel veel op haar buik gelegd en ze kon dan ook snel buikschuiven. Sowieso is het heel goed om ze veel op de buik te laten want dan worden ze sterk en het is veel uitdagender dan op de rug
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Nou echt hoor, ons dametje heeft wel een hele aparte ontwikkeling! Ze zit namelijk sinds vandaag helemaal los! Geen paar tellen, maar gewoon zo lang als ze zin heeft! Ik keek mn ogen uit, onze oudste was al snel met haar 6 maand, maar dit slaat alles! Ze is 5 maand en 6 dagen!

Groetjes

Mooi he! En bijzonder hoe elk kind zich op zijn eigen manier ontwikkeld.
Onze oudste was ook snel. Met 4 maand rollen en met net een jaar liep ze. Ze heeft het kruipen overgeslagen.
De jongste heeft het iets rustiger aan gedaan. Rolde met 6 maand…maar deed weinig moeite om terug te komen omdat ze heel graag op haar buik mag liggen.
En nu is ze bijna een jaar en staat ze ook al los en alles wat rollen en schuiven kan wandeld ze achter.

Geniet lekker van je meiden en dat rollen komt vanzelf wel.

@Pjukje: Ja heel bijzonder hoe verschillend ze zich ontwikkelen.
Ik denk dat ze echt het omrollen over gaat slaan, want ze draait zichzelf nu helemaal in het rond met haar handjes. Dan zal het vast niet lang meer duren voor ze zichzelf ook vooruit trekt, want bij de oudste begon het ook met rondjes draaien en die tijgerde zo ineens de hele kamer door

Groetjes