Omneo voeding?

Hallo allemaal

heeft iemand van jullie ervaring met Omneo voeding van Nutricia, speciaal voor moeilijke ontlasting? Onze zoon heeft op voorschrift van de KA lactulose gekregen, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het ook daadwerkelijk helpt. Nu moet ik pas 27 mei weer voor controle naar de KA, dus de lactulose heeft nog even om zijn werk te doen, maar mocht ik dan toch niet tevreden zijn, wil ik vragen of er andere voeding mogelijk is (hoewel ik weet dat dat met krampjes gepaard gaat, maar als de ontlasting daarna regelmatig is en mijn zoon heeft er geen last meer van, heb ik dat er voor over).

Of zijn er andere soorten voeding voor moeizame ontlasting?

Groetjes
Petra

hoi Petra,
mijn zoon heeft ook de omneo-voeding voor moeizame ontlasting en sinds hij dit heeft (nu al een aantal weken) gaat het een stuk beter. Zijn ontlasting is nog altijd hard maar hetlukt hem nu veel beter om te poepen dan voorheen waardoor hij er veel minder last van heeft dan toen hij nog de andere voeding had. Krampjes had hij voor de omneo al bijna niet meer, dus daar kan ik niks over zeggen.
Door de omneo-voeding heb ik de lactulose die ons voorgeschreven was, nooit gebruikt.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes

Morgan heeft het voorgeschreven gekregen van het CB tegen spugen, helaas hadden ze een foutje gemaakt en moest ze AR hebben. Gevolg bij haar was de ene spuitluier na de andere. Dus ja de stoelgang komt er goed van op gang, bij ons iets te goed

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ook Omneo gebruikt. Werkte hier heel goed. Weet niet wat voor voeding je nu gebruikt. Ik vermoed de standaard of de hypoallergeen??
Ik gaf mijn dochter de eerste dag 1 omneo voeding. Dag 2, 2 voedingen enz enz. Zo heb ik toen de hyppoallergeen afgebouwd en helemaal over gegaan naar Omneo.
Ik hen het zelf nooit ervaren, maar de Omneo vult iets minder dan andere voeding. Het kan dus zijn dat je kindje meer honger heeft.

Succes!

Gr

Ik gebruik nu inderdaad Hypo-allergene voeding. Onze zoon krijgt nu 5 keer 150 cc voeding (met 5 schepjes) en weegt 5540 gram. Hij mag dus nog wat meer, maar omdat hij veel te vroeg was geboren passen we er mee op en doen we het geleidelijk aan. Dus ik kan nog ophogen, mocht hij er heel erg honger van krijgen. Ik zal het toch eens met de KA overleggen, want ook vandaag helaas nog geen ontlasting, ondanks de lactulose.

Groetjes!

@ Pjukje. Dat was hoer dus een heel groot probleem. Omneo is net als BV lichtverteerbaar, vandaar dat ze makkelijker ontlasting hebben en zo. Maar bij morgan werd dat ook drama. Ze kwam om de 2 uur op een gegeven moment ze had zo’n honger en nou heb ik echt geen mega hongerige baby gehad. Gelukkig met de AR was het zo over weer maar oh wat was die fout van het cb voor ons een drama.

Groetjes,

Michèle

Ja Michele dan is wat een oplossing moet zijn een groot drama. Bij mij op het CB hebben ze nooit verteld dat Omneo ligt verteerbaar is en dat ze dus sneller honger kunnen krijgen.
Wij hebben geen hongerige baby, dus dat was het voordeel. Maar elke keer als ik hier een topic zie staan over Omneo dan waarschuw ik wel. Want er is niks aan als je van de hypoallergeen of standaard helemaal bent overgestapt naar Omneo en dan weer terug moet omdat je kindje niet meer tevreden is.

@Petra, ik hoop dat de kleine snel poept. Ook al buikmassage gedaan??

Gr

@ Petra als het nu nog niet goed lukt probeer dan ook eens kindicol van VSM. Das helemaal homeopatisch en de keren dat morgan echt niet kon dan gaf ik een paar druppels en binnen een uur kon ik verschonen.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi

Wij gebruiken vanaf de overstap van bv naar fv ook omneo. Dat was op aanraden van het CB, omdat Justin zo’n last van krampjes had. Later bleek ook hier helaas dat Justin erg vaak honger had… Toen kwam het advies om te mengen met Forte (voor de hongerige baby) en dat doen we nu nog steeds. Ik merk nu hij wat bijvoeding krijgt dat zijn ontlasting harder en dikker wordt en dat hij er wat meer last van heeft. Daarom geef ik hem overdag vaak wat meer schepjes omneo en 's avonds voor t slapen alleen forte. Dan gaat het weer stukken beter met de ontlasting.
De ervaring hier is dus dat omeno zeker heplt bij moeizame ontlasting.

Succes ermee!!!

[/url]

Jaaaaaaaaaaaaaaa, hij heeft eindelijk ontlasting gehad en wat voor hoeveelheid, pfff, de luier kon het amper aan en alles zat onder! Maar het is voor een goed doel.

Hartstikke bedankt voor jullie ervaringen over de Omneo voeding. Het lijkt nog niet de ideale oplossing, dus ik wacht nog even af hoe het gaat met de lactulose en het extra water dat ik aan de fles toevoeg.

Groetjes!

Hier ook omneo gebruikt bij Joey voor moeilijke ontlasting, en het werkte perfect! Wel inderdaat meer honger waardoor hij tot 5 maanden om de drie uur voeding bleefhouden, maar krampjes heeft hij daarna nooit meer gehad!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers