Hier helaas ook herkenbaar. Tim plast ook de laatste tijd regelmatig en met regelmatig bedoel ik 1 keer per dag in zijn broek. Hij vind het zelf niet leuk, dus expres doet hij het niet. Iedere keer zei ik kan gebeuren, totdat hij zelf al zei als hij in zijn broek had geplast, kan gebeuren he mama. Tja dat is wel zo, maar op den duur werd het iedere dag en dat vond ik toch wel iets te veel. Ik denk echt dat hij te diep in zijn spel opgaat waardoor het gebeurd. Want hij weet prima dat het op de wc moet etc. Het zijn overigens alleen plasongelukjes, met poepen gaat het altijd goed. Ik heb ook zoiets van af en toe een ongelukje dat kan gebeuren, maar iedere dag eentje vind ik toch wel erg veel.
Was je nog steeds met stickers bezig, of ben je daar weer mee begonnen sinds ze nu weer ongelukjes heeft? Ik heb ook gedacht aan teruggaan naar een stickersysteem. Maar ik had er eigenlijk niet zo’n zin in, had zoiets van je weet hoe het moet en je bent nu al zolang zindelijk dat je wel weet hoe het moet.
Wat ik nu doe is hem een beetje helpen. Als ik zie dat hij staat te wiebelen dan stuur ik hem naar de wc. Voorheen deed ik dit niet, ik had zoiets van je weet wanneer je moet. Ik moet het afkloppen, maar hier de afgelopen week nog geen ongelukje gehad. Wel regelmatig last minute aangegeven, maar dan was hij nog net op tijd bij de wc. Het gebeurd ook alleen als hij heel druk aan het spelen is. Ik zie natuurlijk niet altijd wanneer hij moet, soms hoor ik ineens ik heb in mijn broek geplast. Maar goed hoop dat het hier zo goed blijft gaan nu ik hem af en toe even naar de wc stuur.
Ik zou als het zo vaak gebeurd, haar toch wat vaker op de wc zetten. Dus bijv. als ze 2,5 uur niet geweest is haar even naar de wc sturen. En ook al zegt ze dan dat ze niet moet. Gewoon aangeven dat je haar even gaat helpen, om zo te voorkomen dat ze in haar broek plast. Wel gewoon rustig uitleggen en ook aangeven dat je niet boos bent als ze in haar broek plast. Maar wel uitleggen dat ze nu oud genoeg is om alles op de wc te doen. Dit zeg ik in ieder geval nu als hij in zijn broek plast. Niet alleen kan gebeuren en een schone broek aandoen. Wel gewoon op een rustige manier erbij vertellen dat het niet de bedoeling is.
Succes ermee!
Groetjes,
Sandra