Omdraaien en nu? Fruithapje

Hallo allemaal,

Sinds kort kan Milan zich omdraaien. Hij vind het echt fantastisch om de wereld anders te zien, en doet er dan ook veel voor om te kunnen draaien.
Ik vind het best eng, Milan draait zichzelf nog niet terug. (vanaf wanneer gaan ze dat doen?)
Ik heb het gevoel dat ik hem niet uit het oog kan verliezen, stel je voor dat hij zijn hoofd niet meer overeind krijgt en dan??

Als Milan in bed ligt, draagt hij een slaapzak. Kan hij zich dan omdraaien?? Smiddags gaat hij nog zonder slaapzak naar bed.is het verstandig om dan ook een slaapzak aan te doen?

Ook krijgt Milan nu sinds 2 weken een fruithapje.
Dit geef ik standaard om 10.00 uur.
Wat nu als 10.00 uur echt niet gaat lukken? Kan ik het dan overslaan?
We moeten nl naar het CB en moeten daar om 9.45 zijn.
Hoop dat jullie me kunnen helpen…

Groetjes Vanny, mama van Milan

Ze kunnen zich met slaapzak en al omdraaien. Gaat gewoon goed. Bij ons hebben ze ook 's middags een slaapzak aan. en dan alles verder uit het bedje (knuffels, dekentje, spuugdoekje etc.)

Wat dat fruithapje betreft, maakt niet uit als ze dat eens een half uurtje eerder of later krijgen hoor. Hoeft echt niet op de minuut af.

Groetekes, Sje

Hoi Vanny,

Zoë begint zich ook om te draaien, ik had die vraag ook al eens in een topic gesteld. 's nachts doet ze het (nog) niet en overdag ben je er steeds snel bij dus ik vond het ook wat eng. Het zoontje van mijn vriendin is nu 8 maanden maar die vond zij geregeld 's morgens op zijn buik met zijn handje tussen de spijlen en lag dan heerlijk te slapen. Ik ben nu gerustgesteld en volgens mij laten ze zich wel horen als ze niet meer comfortabel op hun buik liggen.
Zoë krijgt nu sinds zondag fruithapje, maar omdat ze nog 5 flessen krijgt, maakt het volgens mij niets uit zelfs al zou je een x overslaan.
Met dit warme weer is ze vaak al om 17.00 uur wakker en dan duurt het lang tot de fles van 19.00 uur, dan geef ik ze om 18.00 uur vaak nog een beetje fruithapje, ook al heeft ze 's morgens al gehad, ze eet toch nog geen heel potje leeg.

Groetjes,
Inge

Jeske is ook volop aan het draaien en de wereld wordt enthousiast bekeken…
Ook zij kan nog niet terug… Dus als ze het echt beu wordt laat ze zich wel horen… Ik weet niet wanneer ze dat ongeveer gaan leren, maar ik hoop zo snel mogelijk… Jeske heeft het idee opgevat om 's morgens vroeg om 6 uur maar eens om te gaan draaien. Dan is ze het weer beu op haar buik en dan is het huilen…
Auww, doet best zeer, weer zo vroeg mijn bed uit…

Jeske krijgt trouwens al hele fruithapjes en bijna hele groentehapjes…
Ik heb al eens dixap geprobeerd ivm het warme weer, maar dat vindt ze tot nu toe maar raar spul… Water ook trouwens…

Cas draait zich nu ook al 2 maanden op zijn buik en pas vanaf vandaag terug op zijn rug. Als ze 4 maanden zijn is het nekje echt wel al sterk genoeg, ik heb me er nooit druk over gemaakt. Wel hebben wij het geluk dat hij erg graag op de buik ligt en dus zelden huild om terug gedraaid te worden (dus gewoon lekker laten liggen). Wel hebben wij, zodra hij zich kon draaien, de hydrofiel-luier uit het bedje gehaald en natuurlijk knuffeltjes die boven aan het bed zaten.

Groetjes
Ellen

Anouk draait zich ook al enige tijd van haar rug op haar buik. Ze geven het vanzelf aan hoor als ze niet meer willen. In het begin dacht ik ook dat ik er bij moest staan, maar dat is absoluut niet zo. Ze begint nu ook door te krijgen dat ze zelf terug kan draaien, dus nu gaat het wat makkelijker worden. En als ze lang op haar buikje ligt en moet wordt laat ze haar hoofd wel zakken en legt ze het op zij.
Wij gebruiken de hele dag een slaapzak (in bed dan he) en tot nu toe gaat dit prima en draait ze er niet mee.

Wat dat fruithapje betreft dit kun je gerust een uur later geven hoor. Anouk krijgt 's morgens om 07.00 uur een fles en pas om 10.30/11.00 haar fruithap, omdat ze altijd slaapt van 9 tot ca. 11. Dit is geen enkel probleem en prima volgens het cb. Om 12.00 uur krijgt ze dan haar flesje.

Veel succes ermee. Grt, Sabine

delano ligt ook meer op zijn buik dan op de rug dit doet hij echter ook zelf,en in het begin vond ik dit ook eng en soms lukt het nog niet om terug te draaien en dan laat hij dat wel weten,
overdag en snachts doe ik de zak aan ,heb gemerkt dat hij dan beter slaapt als ik hem deze ook overdag aan doe.

wat het fruit hapje betreft niet zo druk om maken .hier verschilt het ook nog wel eens met de tijd en soms als hij lekker lsaapt maak ik hem nog niet eens wakker der voor,
gewoon zelf kijken hoe het je uitkomt

Mijn dochtertje is nu 11 maanden en ik heb die fases “gelukkig” gehad…
Maar dat draaien in een slaapzak kan geen kwaad hoor… Ze zijn nu op een leeftijd dat ze z’n hoofdje wel draaien als ze geen lucht meer krijgen…

Noa heeft een week of 2 gehad dat ze alleen op der buikje kon draaien, maar nog niet terug op der rug… Je moet ze stimuleren en laten zien hoe ze terug moeten draaien… Ga samen op de grond liggen, vinden ze echt geweldig!!

En dat fruithapje komt niet zo precies hoor…

Nicole & Noa