Oma leuker dan mama? :(

Thoby is een nachtje bij mijn moeder gaan slapen.
De volgende dag is ze met Thoby naar de stad gegaan en ben ik hun gaan ontmoeten om daarna gezellig met z’n 3tjes een middag te winkelen.

Ik wilde Thoby uit zijn wandelwagen pakken om hem een knuffel te geven maar meneertje wilde er niks van weten. En als ik zeg niks dan bedoel ik NIKS!!
Huilend friemelde hij zich uit mijn armen om hard naar mijn moeder toe te rennen en daar eens flink uit te gaan huilen.
Ok…dacht ik…is niet zo raar, hij is 24 uur bij mijn moeder geweest.
Maar de rest van de middag wilde hij NIKS van me weten.
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar zo gauw ik in de buurt kwam rende hij naar mijn moeder om daar weg te kruipen.

Pas toen mijn moeder s’avonds weg ging vond hij me weer lief!

Ik snap er niks van en ben er erg onzeker van geworden.
Doe ik iets verkeerd?? Ben ik misschien geen leuke mama???

Groetjes
Margot

Een heerlijk leeftijd om de moeder dingen anders te laten zien…

Euh … hoe moet ik dat uitleggen. Ze gaan je uitproberen. Ze gaan bijv huilen in bed (wat ze nooit deden) alleen om te proberen hoever ze kunnen gaan en of ze eruit gehaald worden.

Misschien heeft oma hem ook wel lekker verwend en moet hij weer even zijn draai zien te vinden. Als ik het vergelijk met mezelf (wat ik vaak doe in Jurian zijn geval) dan weet ik nog dat ik altijd uit mijn doen was na een logeerpartij. Ik wilde wel graag naar huis maar eenmaal thuis wat het huilen / brullen en heimwee naar de vakantie…

Ook hebben jullie elkaar in de stad (groot / veel vreemde mensen) weer ontmoet. Dat geeft niks maar daar is hij met oma naartoe gegaan dus is oma de persoon die hem daar verborgenheid moet geven en waar hij zich op dat moment veilig bij voelt…

Geen leuke mama… dat moet je niet denken hoor … Hij heeft het al 1 1/2 jaar wel naar zijn zin bij mama toch??? Na 1 of 2 dagen thuis … wil hij niet meer bij mama weg

Lilypie In verwachting Ticker

ach lieverd, ik zie je gezicht helemaal voor me!
hee maar weet je, je hebt je kindje 24 uur niet gezien.
Opzich is eenkennigheid niet alleen bij vreemde,
het kan ook wel is bij papa of mama voorkomen.
Rico heeft dat ook soms bij mij of bij papa.
dan wordt ie ineens verlegen van papa of hij rent huilend bij m weg om bij mij te schuilen. soms is het ook andersom.
Je hebt m even niet gezien, hij laat misschien op die manier zien dat hij je juist heel erg gemist heeft.
Het is HUN manier van duidelijk maken.
het is echt niets persoonlijks meid echt niet jij bent geen stomme mama!!!
jij bent een lieve mama!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Heeeeeeeeeel herkenbaar…Thoby maakte je duidelijk dat dit zijn momentje met oma was en dat hij niet had verwacht dat jij daar ook deel van uit zou maken. Nee, hij ketste jou niet af. Hij wist niet zo goed wat hij met die situatie aan moest en koos voor de persoon die bij die situatie hoorde. En dat was oma…

Dat is hier ook wel eens. Heb ook een keer gehad dat ik Julian bij me had en met mijn man een plek had afgesproken waar hij Julian van mij over zou nemen. Maar denk maar niet dat Julian naar papa ging want hij was met mama gekomen en met haar zou hij ook weer weg gaan…

Die kleintjes zijn nog niet zo flexibel als wij als het om veranderingen gaat. En daarbij niet vergeten: het is een ‘man’ en die denken nu eenmaal anders dan wij

Oh heel herkenbaar! En ik vind het ook moeilijk, ik merk zelfs dat ik op zulke momenten jaloers ben!
Joey slaapt best vaak bij mijn ouders, en als hij dan de volgende dag thuis word gebracht, wil hij niet bij mij komen, heel geregeld huilt hij dan ook tranen met tuiten! Net offie niet blij is mij weer te zien, en dan denk ik tjeee heeft hij mij dan helemaal niet gemist ofzo… Ook als ik hem daar op kom halen lijkt het alsof hij baalt dat ik binnen kom!
Ergens begrijp ik hem wel, het is natuurlijk vooral verwennerij en een zee van aandacht bij opa en oma, en mama… die is ook best vaak streng en boos! Bij mama is alles normaal en bij oma een en al uitdaging! Best logisch gedrag denk ik, maar wat kun je er onzeker van worden!
Ach en als ik hem dan de volgende dag uit bed haal, dan is alles al weer goed, want dan straalt hij als ik zijn kamer op kom, en knuffelt hij mij plat!
Ik denk dat ze ons echt geen stomme mama’s vinden hoor!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ja misschien ligt het inderdaad toch niet meteen aan mij.
Maar ik vond het ZO erg! Was er echt verdrietig van.
Ik vond het zo erg dat ik mijn eigen mannetje niet mocht aanraken! En niet eventjes…een hele middag! Ik kon wel janken!
Ik durfde het in eerste instantie niet eens hier te vertellen weet je dat?
Ik ging zelfs zo ver denken dat ik dacht…dan gaan ze allemaal denken…ooh wat raar, nou dan moet ze wel echt iets heel erg fout doen!

@mini-boy
Het kan natuurlijk ook met de leeftijd te maken hebben ja…had ik nog niet eens aan gedacht…
Wat jij zegt over uit je doen zijn na een logeerpartij is voor mij erg herkenbaar nu je het zegt. Ik had daar ook altijd best moeite mee.

@Inge
Je bent lief! Thx meis!

@freubeltje
Haha! Inderdaad het is en blijft een man he? Vreemde wezens.

@mama_snoekie
Inderdaad! Das precies hoe ik me ook voelde! Echt zo van…houd mijn kind niet van me??

Ben wel blij te horen dat het niet ontzettend raar is wat er gisteren is gebeurd en dat jullie kindjes jullie ook wel eens ineens even niet leuk vinden! haha

Zucht…Bedankt meiden voel me al een stuk beter

Groetjes
Margot

Ik denk dat wat hierboven gezegd is wel klopt.
Hij zal je wel heel erg gemist hebben, en plots ben je daar wanneer hij het niet verwacht heeft en wist wrsch niet zo goed hoe met die situatie om te gaan.
En idd kinderen willen graag alles afmaken.
Daarom vond hij omdat hij daar met oma was hij ook met oma terug weg moest ofzo.
Wisten we maar wat er in dat hoofdje omgaat!
Ze zijn toch zo onvoorspelbaar soms…
Ik kan goed begrijpen dat je je er niet goed bij voelt.

Maar eh, je bent een hele goede mama hoor!
Hier kan je dan uit leren zodat je een volgende keer sterker in je schoenen staat als hij het op een lopen zet

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

En hoe is hij nu tegen je?? Nog steeds negeren … ?

Nee hij is weer ontzettend lief en knuffelig tegen mama gelukkig

Wel had hij ineens een SUPER slechte bui vandaag bij de speeltuin.
Ik snapte er niks van…speeltuin is normaal dolle pret!

Dus toen zijn we maar naar huis gegaan

Ik denk dat mijn kleintje zo langzaam aan beetje begint te puberen…

Groetjes
Margot

zit wel goed meid

En dat speeltuin gevalletje… misschien had ie honger of was moe of NOG moe als ie net wakker was?
dat zijn de momenten dat ze het meeste puberen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Welkom in de PP …

ohh dat is herkenbaar hoor, hier gaat het net zo.

Als we naar mijn ouders gaan, dan is het direct opaaaa… als ik dan wat met Noah wil gaan doen, dan wil meneertje dat niet… Opa voor en Opa na… 2handen op 1 buik zal ik maar zeggen…

Op het moment dat we weg gaan, loopt ie de hele weg te huilen om opa en oma… maar als we thuis zijn is het goed, en dan is het weer mama!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)