Om een minderwaardigheidscomplex van te krijgen

Zo ben ik eens een keer bijna de bus uitgezet door een busschauffeur!
Was een bus vol met scholieren… hoppa allemaal makkelijk de schooltas in het gangpad. Op dat moment was het helaas even niet anders… mijn moeder haalde mijn zoontje op bij de halte in ik moest nog verder. Was dus echt alleen ff afgeven. Ik zat voorin, maar ik kon maar moeilijk met baby op de arm struikelend over al die tassen naar de achteruitgang zodat de anderen meteen konden instappen.
Dus ik ging gewoon door de voordeur.

Naah werd die vent toch pissig! Dat ik me aan de regels moest houden, voorin erin, achterin eruit, want anders moesten die anderen wachten met instappen, en hij was al laat. (alsof ik er wat aan kan doen dat hij te laat vertrokken was!)

Ik voelde me ook echt als een puber behandeld, bah!
Tja toen ik hem dat vertelde, en daaraan toevoegde dat die anderen toch al lang stonden te wachten aangezien de bus toch al 5 minuten te laat was, dat die 5 seconden waarin ik mijn kind afgeef echt niet meer uitmaken voor hun. Tenslotte had het veel langer geduurd als ik naar de achteruitgang moest.

Zijn reactie “pas op jongedame, als ik je nog eens moet waarschuwen zet ik je er bij de eerstvolgende halte uit en ga je maar lopen”

Toen was ik sprakeloos

Ha ha ha ja dat zijn echt de momenten dat we de werkden stoffen van oil of olaz echt niet nodig hebben. Wat een hork. Had ie beter al die schoolkinderen aan kunnen spreken die geen manieren hebben.

Groetjes,

Michèle

@Hanna: ja zo dacht ik eerst ook en nog steeds ben ik trots op mijn kind dat zal echt niet veranderen door theo en thea op straat
dit is ook iets van de laatste tijd dat ik me daar zo over voel. stond daar altijd boven maar ooit breekt je zoiets op.
Ik sprak mijn vriendin hierop aan (zij is 29) en ze zei zovan: die mensen sporen niet je ziet er echt niet uit als iemand onder de 20. ze lachte zich rot erover.
het enigste is dat je klein bent verder zie je er echt niet onvolwassen uit, je kleed je als iemand hoort te doen op zijn 24ste, het is niet zo dat jij je uiterlijk als een 40+er moet maken incl kledingstijl en al om als moeder gerespecteerd te worden. blijf lekker jezelf "

gelijk heeft ze natuurlijk

Wij hebben wel eens in de stad gehad, dat we op een terrasje zitten (mijn ouders en ik met Noah, toen hij nog een baby was), dat er een serveerster naar ons toe komt lopen, en zegt tegen mijn vader die op dat moment Noah op schoot had…“Ach wat een lief kindje heb je”.

Ik kijk haar aan en zeg “Uhh dit is mijn kind hoor” ze kijkt me aan, en loopt gauw door.
Mijn ouders zien er ook erg jong uit, en zijn ook nog erg jong.
Mijn buurvrouw is net zo oud als mijn vader (bijna 47) en haar zoon is 12… En mijn vader is al opa van 2 kids…
Mijn moeder word 44…

Liefs, Melanie

Zelf heb ik het probleem van jonger geschat worden niet, bij mij is het eerder andersom…

Ik was 24 dat ik, bewust, zwanger werd van Luka. Toen ik 30 weken zwanger was, en dus met een flinke buik patienten hielp, vroeg een vrouwelijke patient na de vraag of het mijn eerste kindje was:" Goh, wilde je toch nog maar een kindje?".
Pardon!!?? Hoezo toch nog een kindje?
Toen zij deze mevrouw:" Nou ja, je bent toch al minstens (}) over de 30, wel wat laat niet?" Nou ja zeg!!!
Deze mevrouw toch wel even gemeld dat ik, ten eerste, 24 jaar was en, ten tweede, mag iedereen dat voor zichzelf weten…

Ik word altijd ouder geschat dan dat ik ben, al vanaf mijn 14e. Ik zit er niet mee hoor, ik weet beter. Maar bij dit soort opmerkingen…

Ik kan me voorstellen dat je toch geraakt word door opmerkingen, helemaal als het vaak gezegd/gevraagd word.

Over het ‘op wie lijkt je kind het meest’: Luka lijkt het meest op Luka, zeggen wij altijd!
Maar ja, hij lijkt nu eenmaal heel erg op mijn man. Als dat gezegd word zeg ik altijd:" Maar hij heeft mijn grote mond!"

quote:
Hihihi RAINBOW moet daar steeds een beetje om grinneke, niks ten nadele hoor want ik vind je een erg leuk moedertje!! Maar mijn stiefmoeder was 38 toen ze oma werd van Thijs hahahahahahhaha Ze is dan wel 8 jaar jonger dan m'n vader, maar goed, oma is oma he! hihi

Hmm… de vriendin van mijn schoonvader is 5 maanden jonger dan mij
Daar laat ik ze toch maar geen oma tegen zeggen!