Zo ben ik eens een keer bijna de bus uitgezet door een busschauffeur!
Was een bus vol met scholieren… hoppa allemaal makkelijk de schooltas in het gangpad. Op dat moment was het helaas even niet anders… mijn moeder haalde mijn zoontje op bij de halte in ik moest nog verder. Was dus echt alleen ff afgeven. Ik zat voorin, maar ik kon maar moeilijk met baby op de arm struikelend over al die tassen naar de achteruitgang zodat de anderen meteen konden instappen.
Dus ik ging gewoon door de voordeur.
Naah werd die vent toch pissig! Dat ik me aan de regels moest houden, voorin erin, achterin eruit, want anders moesten die anderen wachten met instappen, en hij was al laat. (alsof ik er wat aan kan doen dat hij te laat vertrokken was!)
Ik voelde me ook echt als een puber behandeld, bah!
Tja toen ik hem dat vertelde, en daaraan toevoegde dat die anderen toch al lang stonden te wachten aangezien de bus toch al 5 minuten te laat was, dat die 5 seconden waarin ik mijn kind afgeef echt niet meer uitmaken voor hun. Tenslotte had het veel langer geduurd als ik naar de achteruitgang moest.
Zijn reactie “pas op jongedame, als ik je nog eens moet waarschuwen zet ik je er bij de eerstvolgende halte uit en ga je maar lopen”
Toen was ik sprakeloos