Hallo allemaal,
Joaquin is ongeveer 3 weken geleden de hele week (!!) elke nacht 2 keer wakker geworden, huilend en gillend en lijkt of hij overstuur is.
De week daarna en vorige week is het zo ongeveer om de dag dat dit gebeurd.
Ik heb met partner afgesproken om en om naar boven te gaan.
Het begint om 22:00u klokslag! En dan zet hij het op een gillen…
Ik of mijn partner gaat dan binnen 5 minuten naar hem toe en stop hem opnieuw in of geef hem een slokje water, zet zijn muziekje weer aan. Dit help meestal wel, maar dan gebeurt het om 01:00u `s nachts nòg een keer!
We voeren dan weer hetzelfde ritueel uit: We praten niet tegen hem maar soms is dit niet voldoende en dan gilt hij om ‘drinken’ en dan probeer ik hem een slokje water te geven, maar dat wil hij dan inneens niet meer en slaat hij de beker uit mijn handen, laat zich achetrover in bed vallen, gilt dan ‘slapen!!’ ik probeer hem dan te sussen door hem over zijn bolletje te aaien maar hij is dan gewoon niet voor reden vatbaar! Het lijkt wel of hij dan ook niet helemaal wakker is.
Ik herhaal het ritueel dan maar weer en praat niet teveel tegen hem, zet zijn muziekje weer aan en ben dan weg. Maar als ik wegga terwijl ik hem nog niet stil heb gekregen, blijft hij gewoon door huilen.
Ik heb 1 keer gekeken hoe lang dat huilen dan zou duren en het duurde 1,5 uur en toen is mijn partner weer naar boven gegaan waar ik ontzettend van baalde want dacht dat hij er door heen sliep, het was niet zo`n hard gehuil en niet echt paniekerig dus viel zelf ook weer bijna in slaap! Waarschijnlijk zal het dan wel afgelopen zijn geweest want lijkt mij als er niemand komt, dat hij het dan de volgende keer sneller opgeeft…)
nou dus toen mn partner was geweest was de hel ècht losgebroken en hij kreeg hem ook niet stil, ik ben toen met Joaquin in het donker beneden gaan zitten, en op het moment dat we de woonkamer binnen kwamen lopen begon meneer manipulatortje weer volop lief en gezellig te kletsen!!! Grrrrr heb hem na 10 minuten weer in bed gelegd en toen was het stil (vanaf 02:30u!)!
Maar die nacht kreeg ik hem op zijn kamertje dus gewoon niet stil! Ik heb wel echt het idee dat dit een machtspelletje is want pijn is het niet.
Hij word denk ik wakker van een droom, dan vraagt (nou ja krijst) hij om drinken en als ik dat dan wil geven, wil hij ineens weer slapen, en zo loop ik maar heen en weer niet wetend wat precies te doen… iemand tips please!!
Wat is dat toch? Ik raak er zelf van overstuur: boos en verdrietig zo `s nachts en zou zelf ook een potje kunnen staan janken naast zijn bed bij wijze van spreken!
Een grote HELLUUUP aan jullie mede-mama`s!
Liefs Ghislaine.