Om de dag `s nachts wakker-->gillend!Wat te doen?

Hallo allemaal,

Joaquin is ongeveer 3 weken geleden de hele week (!!) elke nacht 2 keer wakker geworden, huilend en gillend en lijkt of hij overstuur is.

De week daarna en vorige week is het zo ongeveer om de dag dat dit gebeurd.
Ik heb met partner afgesproken om en om naar boven te gaan.

Het begint om 22:00u klokslag! En dan zet hij het op een gillen…
Ik of mijn partner gaat dan binnen 5 minuten naar hem toe en stop hem opnieuw in of geef hem een slokje water, zet zijn muziekje weer aan. Dit help meestal wel, maar dan gebeurt het om 01:00u `s nachts nòg een keer!

We voeren dan weer hetzelfde ritueel uit: We praten niet tegen hem maar soms is dit niet voldoende en dan gilt hij om ‘drinken’ en dan probeer ik hem een slokje water te geven, maar dat wil hij dan inneens niet meer en slaat hij de beker uit mijn handen, laat zich achetrover in bed vallen, gilt dan ‘slapen!!’ ik probeer hem dan te sussen door hem over zijn bolletje te aaien maar hij is dan gewoon niet voor reden vatbaar! Het lijkt wel of hij dan ook niet helemaal wakker is.
Ik herhaal het ritueel dan maar weer en praat niet teveel tegen hem, zet zijn muziekje weer aan en ben dan weg. Maar als ik wegga terwijl ik hem nog niet stil heb gekregen, blijft hij gewoon door huilen.

Ik heb 1 keer gekeken hoe lang dat huilen dan zou duren en het duurde 1,5 uur en toen is mijn partner weer naar boven gegaan waar ik ontzettend van baalde want dacht dat hij er door heen sliep, het was niet zo`n hard gehuil en niet echt paniekerig dus viel zelf ook weer bijna in slaap! Waarschijnlijk zal het dan wel afgelopen zijn geweest want lijkt mij als er niemand komt, dat hij het dan de volgende keer sneller opgeeft…)

nou dus toen mn partner was geweest was de hel ècht losgebroken en hij kreeg hem ook niet stil, ik ben toen met Joaquin in het donker beneden gaan zitten, en op het moment dat we de woonkamer binnen kwamen lopen begon meneer manipulatortje weer volop lief en gezellig te kletsen!!! Grrrrr heb hem na 10 minuten weer in bed gelegd en toen was het stil (vanaf 02:30u!)!

Maar die nacht kreeg ik hem op zijn kamertje dus gewoon niet stil! Ik heb wel echt het idee dat dit een machtspelletje is want pijn is het niet.
Hij word denk ik wakker van een droom, dan vraagt (nou ja krijst) hij om drinken en als ik dat dan wil geven, wil hij ineens weer slapen, en zo loop ik maar heen en weer niet wetend wat precies te doen… iemand tips please!!

Wat is dat toch? Ik raak er zelf van overstuur: boos en verdrietig zo `s nachts en zou zelf ook een potje kunnen staan janken naast zijn bed bij wijze van spreken!

Een grote HELLUUUP aan jullie mede-mama`s!

Liefs Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

Ik kan je een hand geven!
Afgelopen nacht hebben we het hier toevallig (2e keer) weer eens gehad en nu zie ik hier een topic over…hoe toevallig!

Aaron ging om 7 uur naar bed, rustig , niet meer gehoord tot 23.00 en toen begon het spel.
Tot 02.00 alleen maar gebruld en wij wel 4x erheen geweest.
Toen riep hij ineens “ik ben bang”!
Dus , ja , als hij bang is laat ik hem niet alleen liggen dus ben ik in zijn bed gaan liggen en hij bij papa in bed.
Vanmorgen zei mijn vriend : ik heb 2 uur lang mijn hand op zijn oor moeten houden want die deed zeer.
Maar vannacht werd ie om 4.00 wakker bij mijn vriend in bed en zei hij: ik wil in mijn eigen bed ( kamers grenzen aan elkaar dus ik hoorde alles) dus…hup…weer in zijn eigen bed en om 6.00 was ie er weer.
Wat ik vergeet te melden…ik was zo boos na 3 uur liggen brullen dat ik vannacht zijn kamer verbouwd heb en zijn bed tegen een andere muur heb gezet.
Daar staat ie nu nog!
Zo is ie om 4.00 ook gewooon erin gestapt en dat vond ie goed.

Vanmorgen toen we beneden waren heb ik meteen zijn lievelingsspeelgoed afgepakt en gezegd dat ie dat vannacht terug kan verdienen.
Dat begrijpt ie dan ook heel goed.

Wat het is?
Ik heb geen idee!
Hij zei dromen maar vanmorgen zei hij: mijn oor deed pijn op het randje (dus niet erin)

Ik ga met je meelezen om erachter te komen…

Gr, Danielle

Ik ken het verder niet, maar er zijn hier al wel eens topics geweest over night terror. Omdat ik er (gelukkig) niet mee te maken heb, weet ik niet precies wat het inhoudt, maar misschien kun je ff googelen.

Ik weet niet of je al een nachtlampje hebt? Dat werkt hier wel goed. Merel had vorige week nl. last van visjes in haar bed en sinds het nachtlampje niet meer. Of een knuffel die de dromen verjaagd… Verder werkt consequent zijn hier goed, dus niet te lang bij haar blijven en duidelijk zijn. Als Merel bang is, neem ik haar ook niet in ons bed. Maar zeg ik dat we aan de andere kant van de muur slapen en als er wat is, dat we haar horen en bij haar komen. Dan is het ook eigenlijk altijd wel goed.

Succes! Een goede nachtrust is wel erg prettig.

Groetjes Natasja

@ Danielle: nou veel reacties zijn er niet. Komt natuurlijk omdat er veel topics gaan hierover, wel jammer want dan heb ik geen toegespitst antwoord op mijn situatie!
Ik heb het een en ander gegoogled en misschien is het nachtangst…
Dat lijkt er in ieder geval op. Toevallig vaak wanneer ik om hulp vraag is het weer over of stukken minder, in dit geval alweer 3 rustige doorslaap nachten achter elkaar gehad ppfieieuw !

Ik weet nu dat als het nachtangst is, je er weinig als ouder aan kunt doen, behalve er even bij blijven zodat ze zichzelf geen pijn kunnen doen aan het bed of voor oudere kinderen dat ze niet uit bed vallen. Het vervelende idd van nachtangst is dat het er angstaanjagend uitziet en erg vervelend is voor ouders omdat je je kind eigenlijk niet kunt troosten (anders dan bij nacht’merries, want dan willen ze juist wèl getroost worden).
Het is gelukkig wel maar een fase, dus nachtangst gaat vanzelf over. Dat is wel eenigszinds een geruststellende gedachte hè?!
Jij ook sterkte gewenst!

@kringeldingetje: dank voor je meedenken! Nachtlampje heeft Joaquin en ik ben altijd wel consequent, ook over heel de dag heen. Rust, reinheid en regelmaat, goede voeding… en s avonds altijd rond de klok van 7 voordat hij gaat slapen kwartiertje (rustmakende) baby tv, slokje drinken en boven het vaste bed-ritueel. Het lijkt zoals ik via google heb kunnen vinden opnachtangst`en daarbij word ook inderdaad aangeraden consequent te zijn en over de dag heen ook rust en regelmaat zoals jij aangeeft.
Misschien is het nachtangst… we weten het nog niet want het is GELUKKIG!! alweer 3 nachten stil
maar we weten nu ongeveer wat we kunnen doen en we zijn er mee aan het werk!

Liefs, Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers