Om de 2,5 uur willen drinken

Max is vandaag 4 weken. Hij heeft nog steeds erg veel honger, want hij wil om de 2,5 maximaal 3 uur drinken. Vanacht ook weer om half 1, half 4 en tegen half 7. Ik moet er zo 3x achter elkaar uit en dat is erg vervelend. Mijn vriend doet ook een nachtvoeding, maar dan nog…Overdag zit er ook steeds 2,5 a 3 uur tussen en dan wordt hij ook echt wakker van: en NU wil ik eten! Hij drinkt 120cc per keer, wat veel is voor zo’n uk, maar dat mag van het CB omdat hij dat nodig heeft. Maar zo zit hij nu aan 8 voedingen per dag! Als ik hem voordat we gaan slapen nog 120cc zou geven, bv om half 12, zou hij om half 3 en half 6 wakker zijn, maar dan zit je dus aan 9 (!) voedingen per 24 uur. Dat is voor zijn nieren lijkt mij helemaal niet goed! Drinken jullie kindjes ook zo veel en hoe krijg je dit een beetje gerekt naar 3 a 3,5 uur? Max mag geen Forte-voeding, omdat hij Hyperallergene melk heeft op dit moment en die mag je niet mengen…Eva dronk nooit zo vreselijk veel en kort op elkaar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb de eerste 3 maanden bv gegeven, dus weet niet hoe dat dan precies zit met flesvoeding, maar die korte tussentijd hoor je meer bij borstgevoede kinderen. Dus het is denk ik wel kort op elkaar, maar ik denk dat er niets anders op zit. (Wees blij dat ie wel lekker wil drinken, die zorg heb ik je gelukkig niet!) Uiteindelijk zal hij zelf wel aangeven als er iets langer tussen kan zitten, maar hij is nog zo jong en heeft het kennelijk echt nodig.

Hoeveel weegt Max nu?

Als je begint om 6 uur 's morgens en dan om de 3 uur heb je de laatste om 12 uur 's avonds weet niet of je dat trekt en dan om 3 uur en weer om 6. Dan zit je op 8 voedingen, ik weet wat het is Dylano heeft ook anderhalve maand op 8 voedingen gezeten maar was gelukkig een vlugge drinker dus langer dan een kwartiertje zat ik er 's nachts niet mee.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@MamavanJulian, Max weegt nu precies 4 kilo. Hij zat daarmee netjes op de middellijn en daarom mocht hij ook wel meer drinken. Ik denk ook dat hij het nu nodig heeft, maar hopelijk gaat hij over een tijd toch wat minder drinken!

@Mirema…6 uur? AAAAAAH. We zitten nu ook op 8 voedingen, maar de ene keer starten we om 6 uur inderdaad en dan is het weer half 8. Max geeft nog geen ritme aan, behalve dan met dat om de 2,5 uur komen…Soms zit er 3 uur tussen en soms zelfs meer, hangt er vanaf hoe goed hij slaapt. Dylano was dus ook een hongerlapje? Maar die was ook een stukkie lichter en blijkbaar had hij het ook even nodig. Het zal uiteindelijk wel goedkomen, maar ik ben toch wel op zaak naar iets meer schema. Nu is het erg hap-snap!

Ik heb de eerste paar weken ook ontzettend zitten tobben met de flesjes van mijn zoontje die nu 8 weken oud is. Misschien iets meer geven? 135 ml ipv 120…

Mijn zoontje dronk ook om de 3 uur de 1e paar weken. Iedere dag was anders en net wat je zegt…soms begon de dag om 6 uur al of om 8.00!

Toen ik de flessen ben gaan verhogen naar 150 ml per x, kwam hij plotseling om de 4 uur! En nu eindelijk zit er een beetje ritme in op de nachten en de laatste fles na… Ik ben de fles pas gaan verhogen met 6 weken…
Misschien dat hij gewoon niet genoeg heeft aan 120 ml?

Rainbow, ikw eet dat jullie eerst dit willen proberen, maar ik zou echt over gaan op de pepti!! Heeft bo ook gehad, en de hypo allergene maakt geen zak uit. Pas toen hij pepti kreeg ging het beter!! Ik zou er niet weken mee gaan proberen want voordat je het weet is je verlof voorbij en ben je net aan de pepti en helemaal uitgeput!!! Ik zou zeggen, overstappen naar de pepti, en dan zul je zien dat hij ook niet zoveel komt, want hij kan ook door de pijn de zuigprikkel hebben he!!

liefs woezel

Op zich denk ik dat Max wel genoeg heeft aan die 120cc, want hij geeft meestal wat mondjes terug en als hij diep slaapt (nu in de Pacco) taalt hij 3-3,5 uur niet naar voeding. Het lijkt dus een beetje de pijn wegzuigen te zijn, en vragen om eten als hij wakker is? Ik vind dat gereken ook zo’n geklooi elke keer en 2,5 uur is echt zo om! Ik zal blij zijn als hij op 4 uur zit…Gek inderdaad dat je je opeens zo weinig meer kunt herinneren van je eerste! Maar dat gaat allemaal zo snel! Ik moest ook weer aan de hulp vragen hoe ik Max vast moest houden in bad, gek he!

Woezel, de verpleegkundige had het ook over Pepti, maar daar mag ik pas mee beginnen als dit niks doet. Ik luister maar even braaf naar het CB, omdat pepti natuurlijk echt een dieetvoeding is en die durf ik niet zomaar te gebruiken eigenlijk…Maar tot nu toe lijkt Max beter te reageren op deze hypoallergene melk, al kan hij ook rustiger zijn door de inbakerdoeken? Ik zie hem minder krampen en hij laat ook veel sneller een lekkere boer! Ik ben altijd blij als ik die hoor, dat deed hij eerst slecht en dat zat dan dwars. Ik hoop dat deze melk uiteindelijk ook niet nodig is, want een pak is 13 zoveel en we jagen er met ons hongerlapje zo een pak per week doorheen. Maar als de pepti nodig is, dan is dat zo en dan schaf ik die accuut aan!

Mijn kleine was ook zo gulzig, elke 2 uur kwam ze werd er helemaal gek van, dus ik snap je wel een beetje. Jada had alleen borstvoeding dus dat toch iets anders, hoeft niet klaargemaakt te worden, maar mama is wel altijd de klos. Mijn man noemde haar een hongerig kalfje, (als je die wel eens hebt gezien) ook zo’n drukte maker! En ze verslikte zich ook nog regelmatig omdat ze zo gulzig was. Ik hoop voor jou dat het snel minder word met alle dingen erboven op die ik gelezen hebt is het niet heel makkelijk! Sterkte iig en troost je met de gedachte dat het echt beter word!

Ik noem Max altijd ‘tijger’! En hij schudt ook heel vaak wild met zijn hoofdje en dan piept hij van: schiet eens op, ik heb trek! Hij verslikt zich ook heel vaak en stikt dan zowat. Dat is wel zielig!

Wéér hetzelfde als Julian. Hij deed dit bij de borst ook, alsof ie zei: AANVALLUH!
Goh, wat lijken die kids in véél opzichten toch op elkaar…helaas ook de mindere kanten! Maar echt, geloof me maar: het komt goed!!!

ej rainbow , jammer genoeg kan ik je geen advies geven, wel hongerlappie gehad maar met 2 scheppies hongerige baby er doorheen wast hier opgelost…
wel braaf dat je zo naar het cb luisterd maar je weet dat ze nie altijd gelijk hebben he, als jij het op een moment anders gaat zien, gewoon doen meid ! de standaard baby’s van het CB bestaan niet, alleen bij hun!
weet wel dat manlief hier mijn zogenaamde schema’s in de prullenbak gooide, zo van, ze heb nog geen schema… want ik lag na die ochtendfles me eigen ziek te rekenen met een schema, toen ik dat een beetje los kon laten ging het wat beter, en ze krijgen vanzelf een schema, het duurt alleen weer ff natuurlijk!

veel suc6 met de kleine man !!!

Baby geboren

Rainbow, ik snap dat je eerst het cb wil opvolgen, zou ik denk ik ook doen, maar als je over anderhalve week nog niet voldoende resultaat ziet, dan echt aandringen op pepti, want wat jezelf ook aangeeft, hij wil zijn pijn weg zuigen, en als hij eenmaal diep in slaap is, houdt hij het ook langer vol, ik herken bo hier heel erg in!!!
Pepti wordt volledig vergoedt, dus dat is ook een prettig idee, aangezien het wel duur is die voeding!

liefs woezel