Thijmen (7 maanden) werd eerst om 7.30 wakker, toen om 7 uur en nu al een tijdje om 6 uur. Heeft iemand nog een tip. Hij krijgt:
wanneer hij wakker wordt borst
10 uur rijstewafel of koekje
11.30 broodje
12.00 borst
15.00 fruithapje
17.30 groente vlees enzo potje
18.30 borst
19.00 gaat hij echt naar bed omdat hij aan de borst al in slaap valt.
Zouden dit opties zijn:
-later naar bed (zou trouwens niet weten hoe dat te realiseren.)
-avondeten vervroegen naar 16.30 zodat er meer tijd tussen het potje en de borst zit zodat hij beter tankt aan de borst voordat hij gaat slapen.
Alle tips zijn welkom.
Gr estelle
Om 6 uur wakker
Hoi,
Ik vraag me af wanneer hij overdag slaapt tussen al voedingsmomenten door? (ook een beetje voor mezelf omdat mijn dochter een maandje jonger is)
Misschien is het een optie om hem bijvoorbeeld nog een borstvoeding te geven als je zelf gaat slapen. Misschien dat hij dan wat langer slaapt. Je weet het niet maar het is te proberen. Kan je niet proberen of hij verder wil slapen na de voeding van 6 uur? Of moet je dan weg?
Groeten,
Marjolein
Ik vraag me af wanneer hij overdag slaapt
Hij gaat dan rond 8.30 weer naar bed en na de middagborst weer dus rond 12.30. Hij slaapt dan heel wisselend. Soms 1 uurtje en soms bijna 3 uur.
Tsja nog een borstvoeding geven…dan sluit ik wel uit dat hij 's ochtends wakker wordt van de honger, maar we hebben die voeding er net zo lekker uit gewerkt. Zou het zo jammer vinden om er weer aan te wennen. Maar als het nodig is…
Verder slapen na de voeding van 6 uur heb ik ook aan gedacht. Maar ten eerste moet ik 2 dagen werken waarbij ik hem om 7 uur naar de oma breng en ook vind ik het dan zo jammer dat het hele dagritme dan verdraaid wordt. Als ik nu niet oef te werken dan pak ik ook het ochtendslaapje mee en vaak zelfs ook het middagslaapje. Nu kan het nog, hoe doe je dat met een tweede hihi?
Onze lars weliswaar nu een jaar geweest, maar die heeft ook al maanden het ritme zo van 16:30 eten dan toetje en om 18:00 bad en naar bed maar wordt steevast ook zes uur smorgens wakker soms half zes, ik geef hem dan een fles melk en leg hem teug en dan slaapt hij weer een uur om twee door, ik denk dat het gewoon bij kinderen hoord dat het uitslapen voorbij is het is vaak meer uitzondereing dan gewoonte.
succes
Hoi
Bij mij slaapt ie ook al maanden tot half 6 a 6 uur… en leg hem dan ook weer terug en slaapt dan tot half 8 a half 9… Ik wil juist de laaste fles eerder gaan geven maar dan wordt ie eerder wakker dat lukt helaas nog niet…

Bij mij zijn ze ook echte vroege vogels hoor.
Zo rond 6 uur is ze wakker. Ik denk dat je daar inderdaad niet veel aan kan doen. Later eten geven of later naar bed doen werkt niet en vaak raken ze dan uit hun ritme waardoor ze niet vrolijker worden.
Ik las ooit ergens in een boek de zin " Voor wie is het nou eigenlijk het probleem dat de kleine zo vroeg wakker wordt voor het kind of voor de ouders"
Dat is wel zo. Nanik ik helemaal happy om 6 uur en wij inderdaad een stuk minder maar ja je kan er weinig aan doen behalve zelf vroeger naar bed gaan (saai he)
Succes
Bianca

Tsja eerder naar bed en zoveel mogelijk bijslapen overdag…
Gewoon maar even accepteren en horen dat het een sprongetje is (dat niet te lang duurt).
Bedankt voor de reacties