Om 6.00 uur al heel druk

Max slaapt bij ons op de kamer. Hij past nog maar nét in de wieg trouwens, haha. Ik voed hem meestal tegen een uur of drie en dan slaapt hij tot een uur of zes. Dan begint hij plotseling heel hard te snuiven en druk te bewegen met zijn hoofdje en beentjes (hij ligt ingebakerd en dan lijkt hij net Houdini de boeienkoning hihi). Eigenlijk wordt hij dan wakker. Nu is zes uur wel erg vroeg, dus ik leg hem dan tussen ons in. Als ik dat niet doe, gaat hij denk ik los en gaat hij huilen. Dan slaapt hij zo weer één of twee uur! Hij is dus duidelijk nog moe en het is niet zo dat hij dan trek heeft. Hebben jullie kindjes dat ook, dat ze dan zo gaan snuiven/hijgen en druk gaan bewegen? Of heb ik gewoon een hijgmannetje? Als hij straks op zijn eigen kamer slaapt, hoop ik dat hij wat langer slaapt. Het zou mooi zijn als hij minimaal zeven uur haalt, want dat bij ons in bed leggen vind ik dan ook niet zo praktisch!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Zou het kunnen, dat hij het een beetje krap krijgt in de wieg?
Seth lag al met 7/8 weken in een ledikant, omdat de wieg zo krap werd.

En, ik zou het gewoon een keer proberen, speen erin (als hij die heeft), desnoods hem even knuffelen om hem rustig te krijgen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nou, het wiegje is wel vrij groot. Het is echt een houten wieg zeg maar, niet een reiswiegje ofzo. Hij ligt er best goed in, maar hij wordt gewoon erg druk en al heel vroeg 's ochtends dus. Ik vind het nog wel gezellig zo met Max in de buurt, dus hij mag best even blijven nog, zolang hij maar niet de hele tijd snuift! Maar blijkbaar is het niet zo herkenbaar, dat een baby heel vroeg wakker is? Slapen jullie kindjes dan al zo lang? Dat is fijn, gaat Max hopelijk ook doen!

Hey Rainbow,

Onze Glenn slaapt op zijn eigen kamertje nadat de kraamhulp weg was, dus vanaf zijn 10 dagen denk ik zoiets… Glenn slaapt van 19.45 tot ongeveer 7.30 door…
Heel soms moet ik 's nachts nog even zijn speentje in zijn mondje doen en slaapt ie weer lekker verder… Glenn bij ons in bed leggen heeft geen zin, gaat ie een beetje in mijn oog zitten prikken of aan mijn haar trekken… of bij Erwin aan zijn neus trekken… meestal geef ik hem een fles zonder prikkels en praat, en leg ik hem weer terug in bed… Hoewel dat nu niet echt meer gebeurd, nu ga ik er gewoon uit…
Glenn is ook wel druk als hij wakker word, daarom prikkel ik hem niet.
meestal helpt dit wel… Succes meis.

Groetjes Kristine

Wat lijkt me dat weer heerlijk, als je kindje doorslaapt! Hoewel Max nu nog 1x komt en hij redelijk snel drinkt. Echt heel erg is het niet, het hoort er een beetje bij denk ik maar…

Vannacht was hij nog drukker dan normaal. Wij gingen slapen en zijn ogen stonden wijd open. En maar lachen! Hij snoof, echt niet normaal. We hebben hem meteen bij ons gelegd, want we waren bek-af en papa was ook nog ziek (zware hoofdpijn). Toen sliep hij vrijwel meteen, maar de rest van de nacht bleef hij onrustig. Normaal leggen we Max alleen na 6.00 uur even bij ons en ik wil dit niet te vaak gaan doen! Maar goed, we sliepen allemaal. Overdag ligt Max trouwens netjes in zijn ledikant en ik wil dat langzaamaan nu ook 's nachts gaan proberen. Hij groeit bijna uit de wieg, dus het wordt wel tijd…Ik vond het alleen nog zo gezellig!

Ik hoop dat het even een fase is en dat hij snel wat beter slaapt. Tenminste, dat hij wat rustiger is, want huilen doet hij niet. Alleen druk ademen en met zijn kopje bewegen.

Ik herken het ook hoor ondanks dat Joël nog maar net 5 weken is.
Hij is dan ook erg verkouden…

Noah sliep met 5 weken door, dus wij hoopten stiekem een beetje dat Joël dat ook zou doen aangezien hij zwaarder is etc.
Hij word vaak rond een uur of 4 wakker… drinkt wat en slaapt verder tot 7.
Vanacht daar in tegen was een drama… hij kwam om 2uur alweer… terwijl hij de laatste fles om half 12 krijgt… Ik heb hem dus maar bij mij neer gelegt en jawel meneer sliep tot 6uur… door slapen KAN hij dus WEL!

iK WEET gewoon dat hij de nachtvoeding niet NODIG heeft… Ik heb daarom net ook maar Friso gekocht speciaal voor het doorslapen… Jaaaaaaaaaaaa er staat op de verpakking voor snel hongerige babys en erg goed voor de laatste fles…
Het is dus wat dikker dan de gewone friso.

Maar we zullen zien…

Uhhh trouwens Rainbow, ik zou eerst even kijken of hij echt begint te huilen… misschien valt ie vanzelf weer in slaap, en anders misschien een speentje??

Liefs, Melanie

Onze kleine vent (bijna 5 maanden) heeft het ook een poosje gehad, en dan bij ons op bed verder slapen.
Vond het altijd wat typisch, maar er zijn dus meer die dat hebben.
Meestal ook tegen de klok van 6, en dan sliep hij bij ons verder tot rond half 8, en dan kreeg hij zijn fles.
Inmiddels is het wel al over, en is het een superslaper.
Als hij maar een keer slaapt, dan horen we hem niet weer. Vanmorgen was het half 9(!)
Nu moet ik zeggen dat hij al een hele poos op 4 flessen zit, (230) en dus in de nacht niks meer nodig heeft!

Groetjes Manderijn

Aha, dus er zijn meer van die drukke VENTJES? Zo te lezen is het typisch iets voor jongetjes, aangezien jullie allemaal jongens hebben! Vannacht was het best bal hier. Max draaide, zuchtte, steunde…als het zo verder gaat, leg ik hem toch op zijn eigen kamer hoor…Ik sliep slecht. Papa niet, die ronkte vrolijk door! Ik denk ook wel dat het over gaat, maar wanneer? Eva sliep pas door met 8 maanden! En Eef en Max lijken erg op elkaar wat dat betreft. Hij presteerde het zelfs om tot een paar weken terug 2x per nacht te komen! Argh! Ik vind 1x ok, maar vannacht was het ook opeens half 2, normaal drie uur! Vreemde wezentjes af en toe, die baby’s van ons!

Frusterend is het he? Denk je eindelijk een beetje een lekker ritme te hebben…
dat ie (zoals Joël) om 4uur snachts 1x komt, en dan komen ze opeens om 2uur Grrrrrrrrrrrrrrr…

Nou moet ik zeggen dat Joël sinds 2dagen niet of moeizaam van zn ontlasting af kan komen en daardoor ook eerder al komt…
Vanacht is het trouwens super gegaan! hij kwam om 4uur… en toen heb ik hem maar 60 CC gedaan ipv 125, want ik weet dat ie het niet nodig heeft… (Hoe snel ken je je kind hè) haha… En op die 60cc heeft ie later weer geslapen tot half 7…
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

En ook Joël heeft weer lekker op zn eigen kamer geslapen…
Ik zou het eens proberen rainbow… misschien eerst nog in zn wiegje op zn eigen kamer… en later in zn eigen bed…

Liefs, Melanie